Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Czy ktoś miał taki problem i go rozwiązał, mianowicie X3 Xdrive automat 2.0 D 135KW 2011 na ciepłym silniku szarpie podczas przyśpieszania między 40-90 km/h, szarpanie z biegiem czasu się nasiliło i potrafi trzepać całą budą. Występuje ono przy stałym / ciągłym przyśpieszaniu, natomiast gdy zaczyna szarpać i dodamy gazu lub popuścimy przestaje.


Niestety ciężko o trafną diagnozę, co wykonałem :


1. Mechanik od skrzyni automatycznych > wtryski to nie skrzynia. Wtryski sprawdzone, 1 miał jakąś korektę robioną, zaprogramowane po wymianie.


2. Mechanik 2 > to nie wtryski, nie skrzynia, olej w xdrive. Wymiana oryginalnego oleju w regulatorze xdrive ale nie zostało to na kompie zresetowane bo mechanik który to wymieniał miał tylko możliwość zaadoptowania do starszych modeli.

Mówi żebym znalazł kogoś kto ma możliwość tego dokonania i może pomoże. Wątpię że to cokolwiek da i koszt u mechanika 150 zł, więc zanim tam pojadę zgodnie z radami Panów od regenracji Xdrive odpiąłem wtyczkę od regulatora, teoretycznie nie szarpało ale odczuwałem minimalne jeszcze szarpanie choć poprawa o 80%. Sprawdziliśmy wszystkie luzy półosi wałów, jeden z wałów który idzie od xdrive do przedniego napędu ma dość duży luz nie wydaje się to być normalne. Dodam że na zimnym silniku jest igła.

Opublikowano
Witam, na każdym biegu tak jest? Zobacz jak przełączysz na manual i nadbieg daj , czy nadal buda lata. Podobną sytuację miałem ale w innym aucie, po wymianie oleju w skrzyni przestało. U mnie po obserwacji stwierdziłem, że to nie od prędkości tylko w pewnym zakresie obrotów. Chyba że ma świeży olej dobrze dobrany, to coś innego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie moze byc skrzynia, na odlaczonym reduktorze jedzie prawidlowo. Albo zle opony albo uszkodzony reduktor. Swoja droga, jaki oni tam olej wlali, 150zl z robota, tyle kosztuje sam olej...
Opublikowano

150 mówimy o oryginale.Ravenol kosztuje jakieś 70-80.A spuścić i wlać w E83 to chwilka roboty



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e83 a to jest f25....a ravenol to bardzo slaby olej.
Opublikowano

Racja czytałem tez w dziale E83 i się zapędziłem.Ale w F25 ATC450 tez dramatu nie ma.Trochę gorsze dojście do śruby wlewowej.Ktoś pisał chyba w dziale e83 że zalał Motula DCTF i stuki i szarpania ustały,a wcześniej miał Ravenol



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dziale e83 to juz takie bajki pisza iz nawet sie nie wypowiadam, olej zalal i stukanie ustalo, jasne :D Tam jest reduktor zero-jedynkowy, dziala albo nie i mamy kontrolki na liczniku, w f25 jest inaczej, praktycznie nigdy nie wali kontrolkami a szarpie. Dobra, my tu sie glowimy a autor tematu ma to gdzies, wiec koncze z wypowiedziami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawialem ponad 1000 reduktorow... Nie ma przypadkow ani zbiegow okolicznosci. Wymiana oleju nie naprawi reduktora ani nie polepszy jego pracy, moze jedynie wydluzyc jego sprawnosc.
Opublikowano

Ja,jak pare lat temu kupiłem swoje e83 tez poszarpywało.Ale wiedziałem,że w jednym kole jest za mało powietrza.Po napompowaniu właściwego ciśnienia szarpanie ustało.Gdybym przed tym wymienił olej,pewnie bym stwierdził cudowne właściwości oleju.I to byłby właśnie zbieg okoliczności :) Teraz f25 też bez problemów z Xdrive.Olej zmieniony 20tys temu na ori.Mój znajomy który ma e83 (pamiętając,ze tez miałem takie auto) Dzwoni i pyta czy wiem co się dzieje,że pod górę i w zakrętach tak mu tyłem szarpie,że mało nie wyrwie.Podjechał do mnie zajechaliśmy na Orlen do pompowania kół,a tam na tyle brakuje po 1 atmosferze.Po napompowaniu,jak ręką odjął,auto śmiga jak ta lala.Mało po rękach mnie nie całował i nie wierzył że to może być przyczyną :).Co więcej wcześniej był u mechanika i mechanik stwierdził,że to tylny most.Wydał na darmo 600zl,a wystarczyło jechać i dopompować



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
A opony jakie sa?

 

225/60 R17 99H

 

Witam, na każdym biegu tak jest? Zobacz jak przełączysz na manual i nadbieg daj , czy nadal buda lata. Podobną sytuację miałem ale w innym aucie, po wymianie oleju w skrzyni przestało. U mnie po obserwacji stwierdziłem, że to nie od prędkości tylko w pewnym zakresie obrotów. Chyba że ma świeży olej dobrze dobrany, to coś innego.

 

Na manualnej tak samo , szarpie od 3 do 7 biegu przy czym na 3 i 4 najbardziej w zakresie 1,5 - 2 tysiące obrotów.

 

Nie moze byc skrzynia, na odlaczonym reduktorze jedzie prawidlowo. Albo zle opony albo uszkodzony reduktor. Swoja droga, jaki oni tam olej wlali, 150zl z robota, tyle kosztuje sam olej...

 

Na odłączonym reduktorze nie jedzie w 100% prawidłowo, jest jeszcze wyczuwalne delikatne poszarpywanie ale już nie tak mocne jak na podłączonym. Olej jak w temacie doczytamy wymieniony na oryginalny ASO, 150 zł to kwota adaptacji / zaprogramowania w aucie że olej wymieniono, podobno taką operację trzeba wykonać po wymianie tego oleju w reduktorze. Mechanik który wymienił olej na ASO miał możliwość zaadoptować wymianę tylko dla wersji e83, dla F25 nie miał opcji, za stary soft czy coś, więc zaprogramowanie w XDRIVE że olej został wymieniony wysłano mnie do innego " speca " na reset tego parametru za co mam zapłacić dodatkowo 150 zł.

 

... Dobra, my tu sie glowimy a autor tematu ma to gdzies, wiec koncze z wypowiedziami.

 

Tematu nie mam gdzieś jak kolega zasugerował, po prostu nie było mnie na weekend.

 

Ja,jak pare lat temu kupiłem swoje e83 tez poszarpywało.Ale wiedziałem,że w jednym kole jest za mało powietrza.Po napompowaniu właściwego ciśnienia szarpanie ustało.Gdybym przed tym wymienił olej,pewnie bym stwierdził cudowne właściwości oleju.I to byłby właśnie zbieg okoliczności :) Teraz f25 też bez problemów z Xdrive.Olej zmieniony 20tys temu na ori.Mój znajomy który ma e83 (pamiętając,ze tez miałem takie auto) Dzwoni i pyta czy wiem co się dzieje,że pod górę i w zakrętach tak mu tyłem szarpie,że mało nie wyrwie.Podjechał do mnie zajechaliśmy na Orlen do pompowania kół,a tam na tyle brakuje po 1 atmosferze.Po napompowaniu,jak ręką odjął,auto śmiga jak ta lala.Mało po rękach mnie nie całował i nie wierzył że to może być przyczyną :).Co więcej wcześniej był u mechanika i mechanik stwierdził,że to tylny most.Wydał na darmo 600zl,a wystarczyło jechać i dopompować

 

Myślę że to nic nie da gdyż jak wspomniałem w poście, na zimnym silniku wszystko chodzi i pracuje prawidłowo, ale sprawdziłem i mimo że na jesień były zakupione nowe opony, na nowo wyrażane oraz pompowane z przodu było 2,7 a z tyłu 2,5 gdzie zgodnie z tabliczką powinno być 2,0 i tył 2,2, więc tak zredukowałem jednak poprawy żadnej.

Edytowane przez Luuke_
Opublikowano
Witam, na każdym biegu tak jest? Zobacz jak przełączysz na manual i nadbieg daj , czy nadal buda lata. Podobną sytuację miałem ale w innym aucie, po wymianie oleju w skrzyni przestało. U mnie po obserwacji stwierdziłem, że to nie od prędkości tylko w pewnym zakresie obrotów. Chyba że ma świeży olej dobrze dobrany, to coś innego.

 

Jest to na 3-5 biegu, skrzynia 8 stopniowa, na początku było tylko na 3, za każdym razem w tym samym przedziale obrotów i prędkości.

Opublikowano
Miałem tak samo, okazało się że osłona przegubu wewnętrznego lewego puściła. Po wyjęciu nie miał jakiś dużych luzów ale w środku był rdzawy smar resztki , mechanik twierdził że to na pewno nie od niego, a po wymianie jak ręką odjął. Sprawdź u siebie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Miałem dokładnie takie same objawy tyle że w E83 2.0d zwalałem tema na wszystko od automatu przez przeguby, koła, aż po skrzynię rozdzielczą a winę za to ponosił konwerter - po wymianie jak ręką odjął !
Opublikowano
Miałem tak samo, okazało się że osłona przegubu wewnętrznego lewego puściła. Po wyjęciu nie miał jakiś dużych luzów ale w środku był rdzawy smar resztki , mechanik twierdził że to na pewno nie od niego, a po wymianie jak ręką odjął. Sprawdź u siebie.

 

Dzięki za informację, ale u mnie na zimnym jest wszystko super, u ciebie pewnie nie ważne czy zimny czy ciepły szarpało.

 

Miałem dokładnie takie same objawy tyle że w E83 2.0d zwalałem tema na wszystko od automatu przez przeguby, koła, aż po skrzynię rozdzielczą a winę za to ponosił konwerter - po wymianie jak ręką odjął !

 

Czy na zimnym silniku było też wszystko ok, a dopiero na ciepłym ww szarpanie?

Opublikowano
Mam taki sam problem ze swoją F25, jestem po wymianie reduktora bez nastawnika (przełożyłem swój stary), zrobiłem kalibracje VTG ista i problem nie zniknął, trzęsie podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1500-2000, do tego nie mogę skasować błędu "zużytego oleju VTG" próbuje również ista. Mechanik wspominal.mi ze m do wymiany koło pasowe, może to być przyczyną?
Opublikowano
Na zimnym było OK lub poszarpywania były nie wyczówalne dla kierowcy.

 

Trzeba wymienić i liczyć na to że to będzie to czy jest jakiś sposób przez mechanika na sprawdzenie czy jest uszkodzony konwerter?

 

Mam taki sam problem ze swoją F25, jestem po wymianie reduktora bez nastawnika (przełożyłem swój stary), zrobiłem kalibracje VTG ista i problem nie zniknął, trzęsie podczas przyśpieszania w zakresie obrotów 1500-2000, do tego nie mogę skasować błędu "zużytego oleju VTG" próbuje również ista. Mechanik wspominal.mi ze m do wymiany koło pasowe, może to być przyczyną?

 

Widzisz mam ten sam problem, po wymianie oleju mam błąd zużytego oleju którego nie da się w żaden sposób skasować oraz dodatkowo :


297800 Siłownik ciśnienia doładowania : usterka elektryczna lub mechaniczna albo zbyt wysoka temperatura

CD952A Brak komunikatu ( obecny rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną oś, 19.3.4), odbiornik: układ DME/DDE, nadajnik: wzmocnienie napięciowe z zacisku wyjściowego

4809AB Zbyt niskie napięcie jednostki sterującej układu DSC


Tak na prawdę nie wiem za co mam się zabrać, " mechanicy " rozkładają ręce :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

4809AB Zbyt niskie napięcie jednostki sterującej układu DSC


Tak na prawdę nie wiem za co mam się zabrać, " mechanicy " rozkładają ręce

 

..... "niskie napiecie" oznacza czesto

1. akumulator do wymiany + "rejestracja" nowego

2. "problem z masą" układu DSC


ponizej : F25 Error code 4809AB : DSC Under-voltage power supply Global

https://www.bimmerfest.com/threads/f25-error-code-4809ab-dsc-under-voltage-power-supply-global.1371511/


I had a similar issue a couple of weeks ago: my power steering went out when this happened and I got a million error codes. Took it to the dealer and they spent 5 hours diagnosing it and it turned out to be a loose ground supplying the DSC. It's possible yours has the same cause.


Check Z10*24B and make sure it's completely tightened:


Miałem podobny problem kilka tygodni temu: moje wspomaganie kierownicy zgasło, kiedy to się stało i dostałem milion kodów błędów. Zabrałem go do dealera, a oni spędzili 5 godzin diagnozując go i okazało się, że to luźna masa zasilająca DSC. Możliwe, że twoja ma taką samą przyczynę.


Sprawdź Z10*24B i upewnij się, że jest całkowicie dokręcony:

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 lata później...
Opublikowano
W dniu 4. 8. 2021 o 13:52, Luuke_ napisał(a):

Ahoj

 

Mal niekto taký problém a vyriešil ho?X3 Dochádza k nemu pri konštantnom/nepretržitom zrýchľovaní, no keď začne trhať a my dupneme na plyn alebo pustíme, prestane.

 

Bohužiaľ je ťažké stanoviť presnú diagnózu, čo som urobil:

 

1. Mechanik automatickej prevodovky > vstrekovače nie sú prevodovka. Vstrekovače skontrolované, 1 mala urobenú korekciu, naprogramované po výmene.

 

2. Mechanik 2 > to nie sú vstrekovače, nie prevodovka, olej v xdrive. Výmena pôvodného oleja v regulátore xdrive, ale v počítači nebol resetovaný, pretože mechanik, ktorý ho vymieňal, ho vedel prispôsobiť len starším modelom.

Hovorí mi, aby som našiel niekoho, kto má na to schopnosti a možno pomôže. Pochybujem, že to niečo spraví a náklady pre mechanika sú 150 PLN, takže predtým, ako tam pôjdem, podľa rady mužov, ktorí opravovali Xdrive, som odpojil zástrčku z regulátora, teoreticky nedošlo k žiadnemu trhnutiu, ale stále som cítil minimálne trhanie, aj keď to bolo 80% zlepšenie. Skontrolovali sme všetky vôle hriadeľov hriadeľov, jeden hriadeľ, ktorý ide z xdrive na predný pohon, má dosť veľkú vôľu, zdá sa, že to nie je normálne. Ešte dodám, že na studenom motore je ihla.

Cześć, mam ten sam problem co ty. Rozwiązałeś to jakoś? Dziękuję bardzo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.