Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też miałem te błędy powracały po skasowaniu. Proponuje kupić emulator maty i pasów 60zł na allegro ja kupiłem zamontowałem i po sprawie jeżdżę już tak rok zero błędów. Jedyny minus tego rozwiązania to w przypadku kolizji nawet gdy nie ma pasażera poduszka wystrzeli.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast emulatora można wykodować.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Trzy tygodnie w trasie to samo mi wyskoczyło, w moim przypadku pomogło podociskanie kabli pod fotelami z przodu, wykasowanie błędów INPĄ no i póki co to trzeci tydzień bez błędów jeżdżę
Opublikowano

witam, testowałem wszystko wtyczki przeczyszczone dociśnięte dalej lipa

myślę jeszcze o tym emulatorze maty i pasów lub wkodowaniu ale czy by tak sobie mata padła ??

u mnie pasażer na siedzeniu to rzadkość ?? aha jak by mata padła to jak pasażer usiądzie to będzie tez szła informacja o nie zapiętych pasach??

Opublikowano
witam, testowałem wszystko wtyczki przeczyszczone dociśnięte dalej lipa

myślę jeszcze o tym emulatorze maty i pasów lub wkodowaniu ale czy by tak sobie mata padła ??

u mnie pasażer na siedzeniu to rzadkość ?? aha jak by mata padła to jak pasażer usiądzie to będzie tez szła informacja o nie zapiętych pasach??

 

Tak, u mnie to samo, nawet jak ktoś usiądzie dalej będzie denerwował ten dźwięk.


Ja ten problem mam od początku, około 2 lata. Nie mam się kiedy za to zabrać.

Jak na razie zapinam zawsze pas pasażera żeby nie denerwowało.


Jak wygląda ten emulator?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam, no ja już wszystko przetestowałem dalej błąd świeci :( mówili mi ze może czujnik co jest w środkowym słupku lub moduł drzwi pasażera lub satelita lewego słupka A (sgm_60_2)

tylko czy na pewno?? kupować używkę?

nie znacie jakiegoś magika z Wrocka kto by konkretnie cos powiedział?

Opublikowano

Na początek zawsze podpina się kompa, bo po ikonach na desce to sobie można diagnozować spaloną żarówkę. Podepnij i dowiesz się, co jest przyczyną - a przyczyną może być mata, ale podobno może być klema IBS albo czujnik uderzeniowy.


Wykodowanie maty nie jest proste - jak u siebie wykodowałem (wyłączając ją w NCS), to wywalało błąd systemów bezpieczeństwa - czyli to co teraz masz zapewne w iDrive. Być może trzeba jeszcze coś wykodować - nie drążyłem tematu. Samo ustawienie maty na "nicht activ" wywala błąd.


Rozwiązaniem jest emulator maty, ale w połączeniu z emulatorem pasa. Jak założysz sam emulator maty, to będzie piszczał i pokazywał niezapięte pasy. O ile sam dźwięk można wykodować, to zostanie ikona na desce, która zgaśnie dopiero po tym, jak pasażer zapnie pasy - u mnie aktualnie tak jest, bo padł emulator pasów. Tutaj od razu zaznaczam, że są adaptery do zapinek na Allegro, ale w opisie czytałem, że nie są przeznaczone do używania jako zapinki do pasów - nie wiadomo, jak zachowa się taka zapinka przy wypadku.


Czyli:

1. Podpięć kompa i sprawdzić błędy - dowiesz się, co jest przyczyną komunikatu. Zwykle mata.

2. Podociskać wszystkie wtyczki (to już zrobiłeś).

3. Zakupić emulator maty i pasów - jeśli to wina maty pasażera (uwaga: niektóre pasują tylko do wersji EU, inne do USA).

4. Powiadomienia dźwiękowe o pasach można wykodować bodajże w module poduszek (ABG).

5. Nie można wykodować czerwonej ikony na desce (przynajmniej ja nie znalazłem na to sposobu).

Opublikowano
mate podłączałem to nie to, w sobotę pożyczę kabel z inpą i zobaczę co tam wyświetlają się za błędy
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ,mam już błędy jakie wyskoczyły po podłączeniu inpy :

SIM/SGM - 93DA , 93B0, 93E4

STVR/TEFA - 96FD

SBSL - 982F , 9842

SBSR - 98AF , 98C2

Opublikowano

Błędy:

STVR/TEFA - 96FD

SBSL - 982F , 9842

SBSR - 98AF , 98C2

Dotyczą "satelitów" drzwi kierowcy i pasażera, czyli pewnie wiązki w drzwiach lub ich modułów.


Natomiast pierwsze 3 wskazują już na problem:

93DA	ACSM: Airbag front sensor, left: sensor data implausible	acsm2	Crash safety module	
93DA	ACSM/MRS: Airbag front sensor, driver's side: sensor data implausible	acsm60	Crash safety module	
93DA	ACSM: Airbag front sensor, driver's side: sensor data implausible	acsm85	Crash safety module	
93DA	MRS: Airbag front sensor, left: message implausible	mrs5	Multiple restraint system	
93DA	MRS: Airbag front sensor, left: message implausible	mrs7	Multiple restraint system	
93DA	SGM-SIM: Deactivation: front passenger door module (E60, E61, E63, E64) or satellite, A-pillar, left (E65, E66, E67, RR01)	sgm_60_2	Safety and information module (SIM)

 

93B0	ACSM: Head airbag, left	acsm2	Crash safety module	
93B0	ACSM/MRS: Head airbag, driver	acsm60	Crash safety module	
93B0	ACSM: Head airbag, driver	acsm85	Crash safety module	
93B0	MRS: Head airbag, left	mrs5	Multiple restraint system	
93B0	No message (0x3) from door module, front left, or door satellite, front right (E60), SMG/SIM receiver, TMFA / TMBF transmitter	sgm_60_2	Safety and information module (SIM)	
93B0	KGM: Relay, power window, driver's door, faulty	kgm_60	Body gateway module

 

93E4	ACSM: Airbag sensor, B-pillar, right (Y-direction): sensor data implausible	acsm2	Crash safety module	
93E4	ACSM/MRS: Airbag sensor, B-pillar, passenger's side (Y-direction): sensor data implausible	acsm60	Crash safety module	
93E4	ACSM: Airbag sensor, B-pillar, passenger's side (Y-direction): sensor data implausible	acsm85	Crash safety module	
93E4	MRS: Airbag sensor, B-pillar, right (Y-direction): message implausible	mrs5	Multiple restraint system	
93E4	MRS: Airbag sensor, B-pillar, right (Y-direction): message implausible	mrs7	Multiple restraint system	
93E4	SGM-SIM: Self-test: too few messages	sgm_60_2	Safety and information module (SIM)	
93E4	SIM: Key-operated switch, passenger airbag: open circuit	sim85	Safety and Information Module

 

Lista błędów jest niejednoznaczna, bo użyłem strony bmwfault.codes w której wybiera się silnik. W przypadku tych błędów z INPA powinieneś mieć precyzyjny opis błędu po niemiecku. Dokładne objaśnienie poznasz po wklejeniu ich w translator Google.


Czyli jednak coś jest nie tak z poduszką (poduszkami) kierowcy - być może przerwany kabelek, możesz też sprawdzić bezpieczniki.

Zgaduję, że "B-pillar" to kurtyna.


Poszuka kierowcy jest oczywiście w kierownicy - o ile poduszka może być cała i na swoim miejscu, to prowadzi do niej cienka taśma wewnątrz kolumny, która może się uszkodzić z wiekiem lub przy grzebaniu przy kolumnie. Mocowanie kurtyny jest na dole słupka A (przy przedniej szybie - 1 śrubka na słupku pod napisem "AIRBAG" i masz prawie na wierzchu. Niestety przewody wchodzą w deskę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.