Skocz do zawartości

316i szarpie przy przyspieszaniu i brakuje mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnio po wymianie uszczelki pod pokrywa klawiatury (sam robilem i moze cos spierniczylem) zauwazylem ze auto szarpie/ przerywa przy przyspieszaniu (czuc generalnie na biegach od 2 do 5) i nie ma mocy. Tak jakby probowal ciagnac ale cos go ciagnie w przeciwnym kierunku. Potem odpuszcza, auto przyspiesza i przy stalej predkosci jest ok. Problem pojawia sie czesto ale nie non-stop. Czasem przyspieszy bez przerywania.

Pojawil sie Check engine ale czekam na kompa (bede mial w piatek) to podziele sie kodami. Niemniej moze ktos mial podobne przyczyny. Moze swieca nie dokrecona, zalana olejem albo coil zle zalozylem jak wymienialem uszczelke ?


PS. Z gory przepraszam jesli temat juz sie pojawil. Uzylem wyszukiwarki na subforum E46 i tematu nie znalazlem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia świec. Może porcelanka pękła przy dokręcaniu.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Swieczki sprawdzone, cale porcelany, wygadaja jak nowe. Dokrecone z sila 19Nm.

Podpialem wreszczie kompa i mam:

2854 - variable valve gear - plausibility, sensor

2783 - hot film air-mass flow sensor

2867 - variable valve gear - overload

2864 - variable valve gear - power limitation in limp-home operating mode

2731 - function, camshaft control inlet

2866 - variable valve gear learning stops necessary

285A - variable valve gear - monitoring, servomotor


Przypomne ze mam nowy valvetronic.

Po bledzie 2854 i 2731 zauwazylem ze chodzi o czujnik polozenia walka mimosrodowego. Fakt przy wymianie vavletronic wtyczka sensora byla zachlapana olejem (nie wiem jak bo uwazalem na nia) wytarlem ale chyba nadal nie bylo komunikacji. Niemniej jednak najpierw oczyscilem odolejaczem, potem contact cleaner wtyczki i gniazda sensora polozenia mimosrodu. Zresetowalem bledy i odczytalem ponownie:

285A - variable valve gear - monitoring, servomotor

2866 - variable valve gear learning stops necessary

2864 - variable valve gear - power limitation in limp-home operating mode


Czy ktos wie jak poradzic sobie z pozostalymi ? Dodam ze nie adoptowalem nowego valvetronic - wymienilem i odpalilem silnik. Sadzilem ze sam sie zaadoptuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyznaje nie miałem z valvetronikiem styczności ale z tego co wiem trzeba robić adaptacje.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer i kalibracja, jakiej firmy kupiłeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Valvtronic firmy Stark Automotive. Mozna kalibrowac samemu czy lepiej pojechac do serwisu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szkoda kasy na kompa w takim razie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.