Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

borykam się z problemem przegrzewającej się automatycznej skrzyni biegów. Sytuacja wygląda następująco:

Podczas jazdy miejskiej nie ma żadnych problemów z temperaturą - waha się ona w okolicach 90-98 stopni więc chyba w granicach normy.

Problem zaczyna się w momencie gdy jadę szybciej przez dłuższy czas tj. 140km/h+ lub w momencie gdy przyspieszam powyżej wspomnianych 140km/h. Czyli problem pojawia się na ostatnim biegu. Skrzynia biegów to oczywiście 6HP19.


Wymieniłem termostat wymiennika ciepła oleju skrzyni biegów, układ został poprawnie odpowietrzony.

Wymieniłem główny termostat silnika oraz dodatkową pompę wody, układ po raz kolejny został poprawnie odpowietrzony.

Wymieniłem sam wymiennik ciepła, po wymianie dolałem oleju, przed dolewką upewniłem się że samochód stoi prosto, trzymałem samochód na D i R po 10 sekund i na samym końcu dolewałem oleju na biegu P.


Przez poprzedniego właściciela został wymieniony olej w skrzyni (mniej niz 20k km temu), niestety nie wiem na jaki. Olej jest czysty i faktycznie wygląda jak prosto z butelki. Poprzednik wymienił również główną pompę wody.


Temperatura oleju w skrzyni w szczytowym momencie osiąga nawet 140 stopni co stanowczo wykracza poza normę przyjętą przez ZF i w tym momencie pojawia się błąd na CCC komunikujący przegrzanie skrzyni biegów, błąd oczywiście nie zostaje w INPIE ani w żadnej pamięci sterownika skrzyni biegów.

Skrzynia płynnie zmienia biegi, nie przeciąga, nie szarpie, ogólnie mówiąc działa poprawnie i bez zastrzeżeń. Oczywiście w momencie gdy olej jest zbyt bardzo nagrzany, wyczuwalny jest uślizg co wydaje się być oczywiste w przypadku przegrzania oleju.


Zanim wymienię skrzynię albo przystąpię do naprawy tej chciałbym zasięgnąć rady forumowiczów, mam nadzieję na rzeczowe i trafne porady co mogę jeszcze zrobić zanim wywalę obecną skrzynie.


Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedno co możesz zrobić według mnie to zmienić olej na dedykowany i zgodnie z procedurą.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kolego skoro piszesz, że wymieniłes wymiennik ciepła oleju skrzyni to pozostają Ci następujące opcje:


- któryś z przewodów wodnych jest zatkany (ten idący od pompy do chłodniczki oleju lub powrót do pompy)

- Być może wyjście z termostatu chłodniczke oleju jest zatkane

- Czujnik temperatury oleju jest uszkodzony, ale skoro zauważasz uślizg to pewnie czujnik jest sprawny


Skoro skrzynia działa gładko i sprawnie to probowałbym wymieniać przewody wody i oleju. Może pomoże.


Pozdro


/EDIT


Sprawdz pompe wody czy daje taki przeplyw jaki powinien byc. Jezeli jest uszkodzona to bedzie za malo wody pompowala.

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.