Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wymieniłem moduł AFS ponieważ stary był uszkodzony, zwracał błąd 612C - Błąd sprzętowy, po lekturze podobnych postów postanowiłem wymienić cały moduł.

Po wymianie błąd 612C zniknął ale pojawiły się nowe, poza 614A który był również na starym module:


Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Kroki jakie podjąłem:


Przypisałem swój VIN do modułu,

Kodowałem przy pomocy NCS Expert pustym plikiem .man oraz przywracałem kodowanie fabryczne NCSem,


Nie mogę wykonać kalibracji ani DISem ani ISTA, cała czynność zapętla się w nieskończoność - ISTA podczas kalibracji zwraca błąd o niewłaściwym zamontowaniu SZL - SZL jest w 100% sprawne, czujnik działa i wykrywa aktualne położenie kierownicy, jest zamontowany prawidłowo, styki w kostkach zostały wyczyszczone i przesmarowane smarem do styków elektrycznych.


W INPA wszystkie wskazania czujników są w normie - mam na myśli to, że nie ma tam kosmicznych wartości typu -8192 jak było w przypadku uszkodzonego modułu.


Co mogę jeszcze zrobić, sprawdzić aby przywrócić działanie AFS? Z góry dziękuję za pomoc. :)

Opublikowano

Cześć, dzięki za odpowiedź, mógłbyś mnie troche poinstruować w jaki sposób mogę zresetować czas systemowy w AFS? W Tool32 nie moge znaleźć żadnej opcji z "zeit" system_zeit" ani nic podobnego co mogłoby oznaczać reset czasu systemowego w module AFS.


W jakim module mam zrobić ten reset czasu systemowego? W AFS nie ma takiej opcji, a przynajmniej nic podobnego nie widzę.

Opublikowano

W pewnym stopniu udało mi się rozwiązać problem z kodami błędów:

Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Powodował je zły moduł, ten który włożyłem był z polifta, po włożeniu odpowiedniego te dwa błędy znikneły pozostał jedynie:

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Liczę na pomoc tym jednym, który pozostał.

Opublikowano
W pewnym stopniu udało mi się rozwiązać problem z kodami błędów:

Error memory

6142 ECO-Ventil

6143 SERVO-Ventil


Hardware memory

6013 KFC_MLW_INVALID

602A KFC_GEST_3

6121 NKFC_ST

6122 NKFC_ECO


Powodował je zły moduł, ten który włożyłem był z polifta, po włożeniu odpowiedniego te dwa błędy znikneły pozostał jedynie:

614A Motorlagewinkel nicht initialisiert


Liczę na pomoc tym jednym, który pozostał.

 

614A Aktywny układ kierowniczy AL: Kąt położenia wirnika: nie zainicjalizowana


Zrób inicjalizacje

Opublikowano

Opisz proszę jak przebiega inicjalizacja.


ISTA P i DIS nie kończą kalibracji prawdopodobnie przez ten błąd.


Nie udało mi się znaleźć żadnej konkretnej odpowiedzi w jaki sposób można przeprowadzić inicjalizację czujnika, na zagranicznych forach większość odpowiedzi polegało właśnie na stwierdzeniu "zrób inicjalizacje' albo "jedź do Dealera BMW" czyli zero konkretów.


Skręcanie kierownicą do końca w lewo i prawo nie przynosi żadnych rezultatów.


Liczę na rzeczową poradę, najlepiej krok po kroku. Proszę również o informacje jakich narzędzi będę potrzebował.


Nie mam pojęcia jak wygląda ta tajemnicza INICJALIZACJA.


Z góry dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.