Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem podobny dylemat jak autor tematu (z tym że mam 0 dzieci a nie 3), już miało być X3 z 30d konfig na 326k katalogowo, stanęło na X5 25d 339k katalogowo.

Przeważył brak systemów asystujących professional w X3, dostępne dopiero od grudnia. To jest akurat dramat, żeby nie mieć aktywnego tempomatu w takim aucie.

Ale X5 też było rozważane wcześniej i nie żałujemy, to znakomita decyzja. Jeżdzę w miarę spokojnie, głównie autostrady i wycieczki po europie. Przesiadam się z nowego Tiguana 1.5 150KM, więc zamieniam 9.2s na 7.5s do setki.

Zamawiałeś kamery 360st ? Mi nie pozwolili zamówić tej opcji , produkcja na grudzień.

Trochę lipa bez tych kamer ale trudno , asystentów prof będę miał to się nacieszę

 

Ja mam kamery i produkcję na październik. Podobno jedyne co może wyhamować produkcję to hk i pneumatyka które też mam zamówione.

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem podobny dylemat jak autor tematu (z tym że mam 0 dzieci a nie 3), już miało być X3 z 30d konfig na 326k katalogowo, stanęło na X5 25d 339k katalogowo.

Przeważył brak systemów asystujących professional w X3, dostępne dopiero od grudnia. To jest akurat dramat, żeby nie mieć aktywnego tempomatu w takim aucie.

Ale X5 też było rozważane wcześniej i nie żałujemy, to znakomita decyzja. Jeżdzę w miarę spokojnie, głównie autostrady i wycieczki po europie. Przesiadam się z nowego Tiguana 1.5 150KM, więc zamieniam 9.2s na 7.5s do setki.

Zamawiałeś kamery 360st ? Mi nie pozwolili zamówić tej opcji , produkcja na grudzień.

Trochę lipa bez tych kamer ale trudno , asystentów prof będę miał to się nacieszę

 

3 tyg temu mówiono mi że na kamery 360 nie ma szans. Nawet nie próbowałem zamawiać ostatecznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też nie zamówiłem , nie chcę czekać rok, mam z kilku źródeł info o braku tych kamer , auto bym chciał jeszcze w tym roku . Później się okaże czy info było sprawdzone…
Pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam F15 czyli X5 od nowości i mogę co nieco prawdy napisać. Teraz jestem w piątym roku posiadania tego auta. Auta ma sztuczną skórę, szyberdach z bajerów i silnik 25d - 231 kM. Auto nie miało jakiejkolwiek awarii przez cały okres co jest dużym plusem!!!

Niebawem zamierzam zakupić nową wersję X5 zwanej G05.


Panie i Panowie w nowym aucie zainwestuję w prawdziwą skórę !!!! oraz w mocniejszego 3 litrowego diesla. Owszem 25d w mieście daje sobie bardzo dobrze radę !!!! ale w trasie brakuje mocy !!!!!

25d jest oszczędnym bezproblemowym silnikiem ale w trasie naprawdę brakuje mocy. Ja to piszę czyli facet który ma lekką nogę i raczej przestrzegam przepisów drogowych ale często pokonuję trasę warszawa-Gdańsk i wiem co piszę!!!

Pozdrawiam

Opublikowano
Mam F15 czyli X5 od nowości i mogę co nieco prawdy napisać. Teraz jestem w piątym roku posiadania tego auta. Auta ma sztuczną skórę, szyberdach z bajerów i silnik 25d - 231 kM. A...

nie myślałeś o chipie? do 270KM i ponad 500 Nm można wycisnąć

Opublikowano
Apetyt rośnie w miarę jedzenia…..pojeździsz 30d przez 5 lat to też na końcu powiesz że „nie jedzie” :-)

 

To akurat święta prawda jest :) jak przesiadłem się kiedyś z insygnii 1.8 140km do santafe 2.2 197km to myślałem, że wyrywa z butów :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo, ze człowiek się przyzwyczaja do dobrego i często pozniej chciałby lepiej/szybciej ale z drugiej strony czy ma odmawiać sobie steka i jeść mortadele bo pozniej będzie miał ochotę na kawior? :D :D :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy ktoś ma silnik 2.0 231 hp bi turbo w X5 ? Zastanawiam się czy to nie za mały silnik , cały czas zastanawiam się pomiędzy X3 a X5

Rodzina 2+3 obecnie S max 2 210hp bi turbo jeździ całkiem fajnie.

W budżecie mam skonfigurowane X3 z silnikiem 30d ale wątpię czy zmieszczę w nią tylu ludzi,,,

W tym samym budżecie mam X5 z silnikiem 25d

za plus na X5 przemawia asystent jazdy proffesional i dużo miejsca w aucie

na plus X3 silnik 30d minusem w X3 jest brak możliwości adaptacyjnego tempomatu i brak miejsca

Tylko czy 25d poradzi sobie w tak dużym aucie jakim jest X5 i czy ten silnik pozbawiony jest już wad np. łańcuch rozrządu

Mówimy o nowych autach.

 

Mam sytuację analogiczną do Twojej, też mam aktualnie S-MAX-a tyle że 2-letnią wersję 190-konną(z boxem na 210/450nM więc blisko biturbo) i szukam 2 auta.


Jeździłem testowo 520d, 530i, E220d - auta wręcz ciasne vs. Ford i owszem ciut szybsze, dużo lepiej jadące w zakrętach ale efektu wow brak, Forda mam dodatkowo profesjonalnie wyciszonego ale liczyłem że BMW/Mercedes będą jednak dużo bardziej ciche(bo to premium) a nie były. Stąd kosztem wyposażenia myślę o 30d i że to jednak będzie dobry level wyżej zarówno w zakresie mocy jak i cichości. Przez ten brak przestrzeni oraz efektu wow biorę pod uwagę także X5, choć wcześniej chciałem niskie auto dla przyjemności z jazdy ponieważ S-MAX-a nie sprzedaję, może przy silniku 3,0 odczucia będą diametralnie różne - ceny 5 jak i x5 są na podobnym poziomie - po doposażeniu wychodzi że X5 nawet jest tańsza.


Przeczytałem że finalnie idziesz w wersję 30d a nie 25d, powiedz mi proszę jak to X5 25d(i 30d jeśli także testowałeś) jechało(silnik, komfort jazdy, wyciszenie) w porównaniu do S-MAX-a biturbo ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć, niestety nie jeździłem na jazdach próbnych 30d , ponieważ nigdzie w okolicy nie mieli na tamten czas testówki.

25d jeździ identycznie jak 210 bi turbo w s-max , nawet porównałem kilka filmików z youtube z tym co sam nagrałem w fordzie i czasy są takie same.

Wiem że 30d będzie dla mnie miłym zaskoczeniem.


Jeśli chodzi o porównanie moich odczuć z jazdy fordem a bmw na testach , napiszę krótko , przepaść!!!

Cisza, zawieszenie , silnik no i przede wszystkim skrzynia!

Ford jest super , niezawodne wielkie i pakowne auto ale...

Czekam na X5 i doczekać się nie mogę.

Pozdrawiam
Opublikowano
Cześć, niestety nie jeździłem na jazdach próbnych 30d , ponieważ nigdzie w okolicy nie mieli na tamten czas testówki.

25d jeździ identycznie jak 210 bi turbo w s-max , nawet porównałem kilka filmików z youtube z tym co sam nagrałem w fordzie i czasy są takie same.

Wiem że 30d będzie dla mnie miłym zaskoczeniem.


Jeśli chodzi o porównanie moich odczuć z jazdy fordem a bmw na testach , napiszę krótko , przepaść!!!

Cisza, zawieszenie , silnik no i przede wszystkim skrzynia!

Ford jest super , niezawodne wielkie i pakowne auto ale...

Czekam na X5 i doczekać się nie mogę.

 

Dzięki !!!

U mnie seria 5 jakiegoś szału nie wywołała ale może przez to że czułem się osaczony brakiem przestrzeni bo po zakrętach to pięknie szła :D pewnie kwestia 2-3 dni i bym się przyzwyczaił


Ja szukam funu i na codzienne 60-kilometrowe dojazdy do pracy a S-MAXem żona będzie z dzieciakami wokół komina pomykać, musze się zatem x5 przejechać albo raz jeszcze 5 ale z silnikiem 30d lub 40i.


Jeszcze pytanie co "ciekawego" wziąłeś z dodatków? x5 ma w opcji pneumatykę której w 5 w ogóle nie ma, to mnie kusi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie brałem pneumatyki , kamer360 i hk bo tych rzeczy mogło nie być, resztę masz niżej



Color: sophisto-grau brillant metallic(A90) Upholstery: Leather Vernasca ivory white (MCEW) ECode: A090 A090



01CB CO2 equipment

01CE Recuperation system

01SA 19" light-alloy wheel V-spoke 734 0230 Extra package, EU-speciifc

02PA Locking wheel bolt

02TB Sport automatic gearbox

02VB Tyre pressure display

02VC Tyre repair set

0302 Alarm system

03AC Trailer coupling

03AT Roof rails aluminium satinated

03KA Acoustic comfort glazing

03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0402 Panorama glass roof

0413 Luggage compartment net

0420 Sun protection glazing

0423 Floor mats velours

0428 Warning triangle and first aid kit

0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat

0488 Lumbar support, driver and passenger 04AW Instrument panel Sensatec

04FL Travel & Comfort rail system

04HA Seat heating, front and rear

04KM Trims aluminium mesh effect dark 04T8 Outside mirror with auto dip

04UR Ambient interior light

0548 Kilometre speedo

05AQ Active guard plus

05AU Driving assistant professional

05DM Parking assistance system

0654 DAB tuner


0676 HiFi speaker system

06AE TELESERVICES

06AF Statutory emergency call 06AK Connected Drive Services 06C3 Digital professional

06NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot

0710 M leather steering wheel

0775 Headlining anthracite

07HW X Line

08A1 Language version, Polish

08AT On-board literature, Polish

08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf

08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego zanim kupisz x5 to tez radze się dobrze przymierzyć jeśli szukasz przestrzeni bo w porównaniu z autobusem jakim jest s max to tez będzie ciasno. S max to jest mistrz przestrzeni i pakownosci i mało co mu dorówna… może x7. X5 fajnie jeździ ale po zakrętach 5 mimo wszystko jedzie lepiej. Każde auto ma swoje zalety, zorganizuj sobie jazdy próbne najpierw jedno auto i od razu przesiadka do drugiego to powinno ci pomoc bo autem będziesz jeździł ty a nie użytkownicy forum. Dobrze zauważyłeś ze x5 i 5 to cennikowo to samo ale x5 powinna troszkę lepiej wartość trzymać co tez nie jest bez znaczenia.


P.s. Ja jak z 5 przesiadam się do mniejszego auta to tez mam przez chwile uczucie ciasnoty, albo po chwili to uczucie znika także jeśli nie masz powyżej 2m wzrostu albo ze 150kg wagi nie powinno to być problemem.

Opublikowano
Kolego zanim kupisz x5 to tez radze się dobrze przymierzyć jeśli szukasz przestrzeni bo w porównaniu z autobusem jakim jest s max to tez będzie ciasno. S max to jest mistrz przestrzeni i pakownosci i mało co mu dorówna… może x7. X5 fajnie jeździ ale po zakrętach 5 mimo wszystko jedzie lepiej. Każde auto ma swoje zalety, zorganizuj sobie jazdy próbne najpierw jedno auto i od razu przesiadka do drugiego to powinno ci pomoc bo autem będziesz jeździł ty a nie użytkownicy forum. Dobrze zauważyłeś ze x5 i 5 to cennikowo to samo ale x5 powinna troszkę lepiej wartość trzymać co tez nie jest bez znaczenia.


P.s. Ja jak z 5 przesiadam się do mniejszego auta to tez mam przez chwile uczucie ciasnoty, albo po chwili to uczucie znika także jeśli nie masz powyżej 2m wzrostu albo ze 150kg wagi nie powinno to być problemem.

 

Wszystko prawda, w piątek-sobotę robię testy 5 i x5. Do przestrzeni trzeba pewnie przywyknąć, ma być przyjemność, to założenie nr 1 :-)

Opublikowano
Hmm, nie rozumiem powyższej wypowiedzi, dla mnie porównanie ma sens, BMW wycenia te auta praktycznie tak samo a ja zwyczajnie szukam auta pod siebie ...
Opublikowano
Kolego zanim kupisz x5 to tez radze się dobrze przymierzyć jeśli szukasz przestrzeni bo w porównaniu z autobusem jakim jest s max to tez będzie ciasno. S max to jest mistrz przestrzeni i pakownosci i mało co mu dorówna… może x7. X5 fajnie jeździ ale po zakrętach 5 mimo wszystko jedzie lepiej. Każde auto ma swoje zalety, zorganizuj sobie jazdy próbne najpierw jedno auto i od razu przesiadka do drugiego to powinno ci pomoc bo autem będziesz jeździł ty a nie użytkownicy forum. Dobrze zauważyłeś ze x5 i 5 to cennikowo to samo ale x5 powinna troszkę lepiej wartość trzymać co tez nie jest bez znaczenia.


P.s. Ja jak z 5 przesiadam się do mniejszego auta to tez mam przez chwile uczucie ciasnoty, albo po chwili to uczucie znika także jeśli nie masz powyżej 2m wzrostu albo ze 150kg wagi nie powinno to być problemem.

 

Wszystko prawda, w piątek-sobotę robię testy 5 i x5. Do przestrzeni trzeba pewnie przywyknąć, ma być przyjemność, to założenie nr 1 :-)

 

Dziwne założenia. Jeżeli S-MAX zostaje w domu to czemu szukasz kolejnego dużego samochodu, a jednocześnie piszesz o osiągach, mocy i przyjemności z jazdy.

Kupuj coś mniejszego i sportowego/usportowionego. Ja bym szedł w 340i albo 440i albo....nowe 240i.

Pozdrawiam

Arljazz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@tomek777477 uagumentuj swoje twierdzenie jakos. Miałem g06 rok, g30 ponad 3 lata, samochody są bardzo podobnnie wycenione, ta sama klasa, te same silniki, wnętrze wiec na jakiej podstawie uważasz ze to inna liga?


Tez mi przyszło na myśl inne auto jeśli s max miałby zostać. Osobiście jeśli szukasz funu i masz na auto 400k z chakiem, chcesz bmw to znacznie więcej znajdziesz go w takiej m3 czy tez m4 a dzieciaki do szkoły tez zawiedziesz jak trzeba.

Opublikowano

Panowie dzięki za porady, poniekąd macie rację tylko ze mam 198cm/110kg i w takiej 3 to z moimi wymiarami to naprawdę słabo, siedziałem/jechałem i 5 to minimum :D

Fakt że suva teoretycznie nie potrzebuje ale jak chwilę posiedziałem w x5 w salonie to poczułem się jak u siebie(tzn w s-maxie, wiadomo komfort/cala reszta to w bmw inna bajka) więc stąd te moje rozterki. Mam nadzieję że uda mi się znaleźć na testy 5 i x5 z mocnymi silnikami u 1 dealera, tyle w temacie :)

Opublikowano

Wożę regularnie młodych koszykarzy (syn i koledzy) i S-max jest nie do pobicia dla osób powyżej 195cm. Jeśli szukasz miejsca w samochodzie to skreślił bym od razu 5ke. X5 tez nie ma za dużo miejsca na nogi w porównaniu z S-maxem ale ma dużo miejsca na szerokość i wysokość i dzięki temu czuć przestrzeń w aucie i naprawde fajnie sie podróżuje.


Już kiedyś tu pisałem - pomiędzy X5 i 5 jest moim zdaniem przepaść na korzyść X5.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum x5 użytkownicy napisza ze x5 lepsze niz 5, na forum 5 ze lepsza 5 a na amerykańskich forach napisza ze suv to mums car i kup 911 :D Kto co lubi, każde auto ma swoje zalety :D najlepiej mieć dwa i jeździć na zmiane :D
Opublikowano
. Mam nadzieję że uda mi się znaleźć na testy 5 i x5 z mocnymi silnikami u 1 dealera, tyle w temacie :)

 

Jak nie znajdziesz u dealera to zapraszam na testy - znajdzie się i "5" , i "X5" :D

 

I znalazło się :-)


Objechałem dzisiaj x5 40i oraz 5 30i w jednym salonie oraz x5 30d i 5 20d w drugim salonie i ... z x5 definitywnie rezygnuję, auto nie dla mnie, po cichu myślałem że duży SUV BMW jakoś magicznie ukryje swoją wagę czy środek ciężkości ale niestety jest jak w Mercedesie GLE, to auto na rodzinne wyprawy, do miasta, z super widocznością itp. itd. ale funu w nim nie znalazłem(w X5M Comp. pewnie bym znalazł ale to mój budżet x2 :D ) natomiast w 530i xdrive jak najbardziej poza jednak średnim 30i.


Na placu zostaje 530d xdrive G31 a także przypadkowo zauważone w salonie 630d xdrive GT - niestety 6 nie udało mi się przejechać ale zszokowała mnie przestronność tego auta z tym że nie mam pojęcia jak to jeździ - nie wiem czy dobrze że go zauważyłem bo już myślałem że wiem czego chcę po wizycie w 1 salonie a tak bez jazdy porównawczej 5 vs. 6 się nie obejdzie, ehhh :? Oprócz w/w biorę jeszcze pod uwagę VW Arteona R 320 SB.

Opublikowano
Jeśli szukasz cyt. funu z jazdy, to już Ci mogę powiedzieć co wygra porównanie 5 i 6 - ta pierwsza. Szóstka jest w stronę komfortu. Można ja poprawić zestawem executive drive, ale pewnie ta testowa go nie będzie miała, a do zamówienia nie jest już dostępny. Za to nic jej nie przebije w kategorii miejsca z tyłu (no może poza 7 long i X7 w układzie 6). Auto ma 5,1m, płynie na drodze i wymaga (jak na BMW) pewnego przyzwyczajenia w zakrętach. Jak dla mnie ma również najbardziej optymalną wysokość wsiadania (między wpadaniem do 5 i wskakiwaniem do X5). Co do silnika, po 9 latach z 30d w X5 gorąco polecam do 5 B58 tj. 40i.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.