Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Jak skręcę kierownica max w lewo lub w prawo to wyje. Czy to czas na wymianę pompy? Dodatkowo widzę zapłacone łączenia przewodów. Nie chciałbym aby uszkodzona pompa zepsuła maglownie bo była już regenerowana.

Ile bar ma fabryczna pompa w m52b28. Słyszałem ze można zamontować wspomaganie od audi i podobno ma więcej bar i lżej chodzi kierownica (nie mam servotronika). Przerabiał ktos taki temat i wie od jakiego modelu pasuje i czy pasuje p&p czy trzeba coś przerabiać

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
realoem.com i będziesz wiedział jaka pompa do czego pasuje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dodatkowo widzę zapłacone łączenia przewodów.

ja zdjalem oryginalne obejmy i zalozylem skrecane - trzyma znacznie lepiej, i sie nie poci

Nie chciałbym aby uszkodzona pompa zepsuła maglownie bo była już regenerowana.
zaloz filtr oleju na powrocie. ja tak zrobilem bo wymienilem pompe wspomagania. Filtr wylapuje kazdy syf w ukladzie.

Pompa wspomagania w benzynie jest inna niz w dieselu. W benzynie stosowano LF30 a w dieselu ZF FP-42.

Opublikowano
Założyłem zamiennik z Polcaru, i już szukam pompy od audi, znalazłem info ze pasuje od A6 c5 2,5tdi. Zamiennik wyje i wspomaganie chodzi ciężej niż kiedykolwiek. Nikomu nie polecam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przepływ jest ? Może jest przeciążona i daje wszystko na przelew, bo układ niedrożny ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam , mam takie pytanie czy orientuje się ktoś czy pompa wspomagania od e60 z silnikiem m54 będzie pasować do e39 ?? bo kształt i uchwyty to oczywiście to samo , widzę tylko że jest produkcji ZF i ma więcej bar bo aż 135 , stąd moje pytanie czy ktoś zakładał taką do e39 i czy takie ciśnienie nie jest za wysokie żeby czegoś nie uszkodziło
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dodatkowo widzę zapłacone łączenia przewodów.

ja zdjalem oryginalne obejmy i zalozylem skrecane - trzyma znacznie lepiej, i sie nie poci

Nie chciałbym aby uszkodzona pompa zepsuła maglownie bo była już regenerowana.
zaloz filtr oleju na powrocie. ja tak zrobilem bo wymienilem pompe wspomagania. Filtr wylapuje kazdy syf w ukladzie.

Pompa wspomagania w benzynie jest inna niz w dieselu. W benzynie stosowano LF30 a w dieselu ZF FP-42.

Tam jest jakiś specjalny filtr?.

Też muszę zajrzeć do wspomagania. Działa ale buczy przy skręcie.

Opublikowano
Tam jest jakiś specjalny filtr?.

tak, czasami sie stosuje. Pasuje od automatycznych skrzyn biegow. montuje sie po remoncie skrzyni, zeby wylapal wszelki syf w ukladzie

tak on wyglada

https://allegro.pl/oferta/magnetyczny-filtr-ukladu-wspomagania-8mm-9213323265?bi_s=ads&bi_m=leftpanel&bi_c=NzJlNGJhODEtYTYxNC00MTFiLThkM2ItMDU5NGNlZjE2ZDhjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=fbb43a04-05d1-4a73-8de8-862b2fa43a5f

sa trzy srednice zlaczek: 8, 10, 13 mmm

Zakladasz go na tym przewodzie gdzie jest opaska stalowa na srodku weza (wyjmujesz to stalowe przewezenie)

Wazne zeby zalozyc go w odpowiednim kierunku (na obudowie filtra jest strzalka a w internecie znajdziesz rysunki jak i co polaczyc), bo jesli zalozysz odwrotnie, to rozsadzi ten filtr i wywali ci caly olej ze wspomagania.

Musisz jeszcze poszukac nowego- uzywanego wezyka - tego ktory przepolowisz, zeby go wymienic kiedy juz uklad bedzie czysty. Nie mozna z tym filtrem jezdzic caly czas.

Opublikowano
Rozumiem. Ale też sama wymiana płynu na nowy dużo da. Zobaczę może się pobawię z tym filtrem. A jaki zaś można go mieć? Potem wymiana na kolejny nowy czy już po wyłapaniu opiłków zakładamy nowy całościowy wąż? (Jak fabrycznie)
Opublikowano

zaklada sie nowy waz. Mozna takze wymienic plyn na nowy. Ja tak wlasnie zrobilem. Stary waz, zostawilem i zolozylem nowy filtr (lezy na polce i czeka)

Pojezdzilem z tym filtrem jakies 2-3000 km.

Opublikowano
zaklada sie nowy waz. Mozna takze wymienic plyn na nowy. Ja tak wlasnie zrobilem. Stary waz, zostawilem i zolozylem nowy filtr (lezy na polce i czeka)

Pojezdzilem z tym filtrem jakies 2-3000 km.

I to jest ciekawe i mądre rozwiązanie.

A płyn wymienię musowo. Sprawdzałem to ma kolor błota :mad2:

Opublikowano
Wymieniłem w piątek płyn. Pompa momentalnie ucichła. Wspomaganie chodzi gładko bez skoków i oporów. Płyn wyglądał jak od nowości nie zmieniany.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No i pompa wrak. Już zamówiłem inną.

Ciężko ją wymienić? W sensie czy da się pod garażem czy jednak będzie kanał potrzebny żeby zluzować któryś napinacz. I który?

Opublikowano
Od góry ciężko wykonalne, zwłaszcza odpięcie przewodów. Da się zrobić pod domem bez kanału ale najlepiej podnieś przód żeby sie położyć pod nim
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież w M57 pompa wspomagania jest na samej górze. Położyć to się można wieczorem po robocie ;) Wszystko robisz od góry. Pasek trzeba zdjąć oczywiście.
Opublikowano
Przecież w M57 pompa wspomagania jest na samej górze. Położyć to się można wieczorem po robocie ;) Wszystko robisz od góry. Pasek trzeba zdjąć oczywiście.

Tak, pompę widać z góry. A który napinacz zluzować i jak? Tam są dwie rolki tylko nie patrzyłem jeszcze która to rolka prowadząca a który to napinacz.

I czy osłona chłodnicy będzie przeszkadzała?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ciągniesz kluczem, żeby zluzować pasek to tę rolkę jeszcze bardziej dokręcasz więc musisz kręcić w drugą stronę, żeby ją odkręcić.
Opublikowano
Jak ciągniesz kluczem, żeby zluzować pasek to tę rolkę jeszcze bardziej dokręcasz więc musisz kręcić w drugą stronę, żeby ją odkręcić.

Tak myślałem. Pytam bo warto wiedzieć zamiast kręcić na siłę źle i coś urwać :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja teraz wiem, bo śrubę urwałem :lol: One są skręcone na klej dlatego ciężko ruszyć. W jednym napinaczu jest śruba zwykła, a w drugim lewa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.