Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Chciałbym prosić bardziej doświadczonych użytkowników BMW F10 o podpowiedź odnośnie systemu "Auto Start-stop".


Według informacji znalezionych w internecie- system nie powinien aktywować się dopóki silnik nie osiągnie "temperatury roboczej".

Czy orientuje się ktoś jaką temperaturę należy rozumieć jako roboczą?

Pytam, gdyż od kilku dni zacząłem włączać auto start-stop jeżdżąc po mieście i np. dziś rano zdziwiło mnie, że wskazówka od temperatury praktycznie nie wstała jeszcze z 50 stopni, a na pierwszym skrzyżowaniu system się aktywował i auto zgasło.

Czy jest to normalne zachowanie?

Pytam, gdyż mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym i jednym z podejrzeń jest nieprawidłowa praca czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wskazywałoby na to między innymi to, że start-stop włącza się za wcześnie. Tylko czy faktycznie tak jest? Czy to jednak normalnie, że system jest aktywny latem już od samego początku, praktycznie jeszcze na zimnym silniku?


Z góry dziękuję za informację i pozdrawiam!

Opublikowano
Nigdy sie nie zagłębiałem jakie warunki muszą być spełnione by się aktywował ale...mam cenną radę. Wyłącz go na stałe jak najszybciej. To zabójca silnika, zwłaszcza rozrządu.
Opublikowano
Jest wyłączony na stałe, natomiast od 2 miesięcy borykam się z problemem nierównej pracy silnika, odczuwalnej zwłaszcza na biegu jałowym i akurat funkcja ta umożliwia mi jeżdżenie autem po mieście (auto na światłach wyłącza się, dzięki czemu nie występuje problem nierównej pracy). Jest to jedynie tymczasowe, do momentu zdiagnozowania i naprawy usterki, co niestety okazało się dość trudne (już 3 mechanik nie jest w stanie jednoznacznie stwierdzić o co chodzi, a aktualnie czekam aż wróci z urlopu żeby móc dalej działać w temacie).
Opublikowano
Wg. moich obserwacji system nie czaka na nagrzanie się silnika. Też praktycznie jeżdzę z wyłączonym, no chyba, że zapomnę. Ale jakie dokładnie parametry muszą być spełnione żeby system się aktywował to nie wiem.
Opublikowano

Poniżej informacja z instrukcji obsługi, którą znalazłem gdzieś w necie (dotyczy chyba serii 1):


Sytuacje, w których silnik nie zostanie wyłączony


Zanim silnik zostanie wyłączony, system sprawdza, czy spełnione są określone warunki pod względem bezpieczeństwa i komfortu.


W następujących sytuacjach silnik nie zostanie wyłączony:


- Temperatura zewnętrzne poniżej ok. +36

- W fazie nagrzewania lub chłodzenia wnętrza

- W przypadku obecności pary na przedniej szybie, gdy włączona jest automatyczna klimatyzacja

- Wysoka temperatura zewnętrzna i pracująca klimatyzacja

- Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej

- Akumulator silnie rozładowany, patrz Akumulator samochodu na stronie 186

- Po jeździe wstecz

- Nie zapięty pas bezpieczeństwa kierowcy


"Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej"- a u mnie praktycznie od razu po ruszeniu, temperatura ok. 50-60 stopni i start-stop się załącza, w związku z tym pomyślałem że być może jest coś nie tak z odczytem temperatury przez sterownik silnika, co tłumaczyłoby skąd nierówna praca silnika.

Opublikowano
oczywiście temperatura na liczniku to temp. oleju. Jeśli olej ma 50-60 tzn. chłodziwo może mieć już swoje 90
Opublikowano
Chyba nie do końca jest aż taka różnica. Sprawdzając temperatury w ukrytym menu pokazywało mi rozbieżność pomiędzy temperatura oleju i cieczy rzędu kilku stopni (+/- 5) maksymalnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.