Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie chciałbym prosić o rade, rozmawiałem z mechanikiem i na 99% mam zapchane katalizatory. Błędy z tym związane i utrata mocy :cry: . Mam kilka pytań z góry dziękuje za odpowiedz:

1. Istnieje możliwość wymiany samych wkładów?

2. Czy można wyprogramować sondy lambda i nie wpłynie to na prace samochodu?

3. Czy te 2 tylne katalizatory na środku można wcale wyciąć ?( chyba nie ma tam sond więc nie powinno się nic dziać)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dosyć rzadki przypadek, radzę zajrzeć do środka kamerką zanim zdecydujesz się wymienić.
Opublikowano

ok, dodatkowo czuć zapach spalenizny w środku więc nie mam złudzeń, przez pewien czas jeździłem z zapchaną odmą więc to się pewnie też do tego przyczyniło.

ps.

1. Istnieje możliwość wymiany samych wkładów?

2. Czy można wyprogramować sondy lambda i nie wpłynie to na prace samochodu?

3. Czy te 2 tylne katalizatory na środku można wcale wyciąć ?( chyba nie ma tam sond więc nie powinno się nic dziać)

Opublikowano

Wiesz może jakie miałeś błędy?


Mam chyba podobny przypadek tylko u mnie parę dni temu jakimś cudem sam sie naprawił i nie wiem czy to możliwe


Z tego co przeszukałem internet to tylnie można wyciąć ale te które są z kolektorem to już nie tak łatwo. Przeważnie ludzie wymieniają na nowe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś wymienił wkłady. Tylnych sond nie można wyprogramować, biorą udział w zarządzaniu mieszanką paliwową. Można tylko wyłączyć chceck engine żeby się nie pokazywał ale silnik nie będzie pracował właściwie.
Opublikowano
Nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś wymienił wkłady. Tylnych sond nie można wyprogramować, biorą udział w zarządzaniu mieszanką paliwową. Można tylko wyłączyć chceck engine żeby się nie pokazywał ale silnik nie będzie pracował właściwie.

 

po waszych postach poszukałem w necie i w Stanach (chyba bimmerprofs) było info że możesz dla sond za katem wyprogramować samo mierzenie efektywności kata.

Tzn - sondy za katem działają i współpracują w zarządzaniu mieszanką (tzw trimming)

sondy za katem nie mierzą efektywności działania kata (którego ni ma po wycięciu)


tyle teoria i internety, niech ktoś to obali albo potwierdzi, bo ja od mechaniki jestem nie od kodowania :)

R6 + V4 = :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe co piszesz. Teoretycznie to na pewno możliwe, ciekawe czy ktoś już to zrobił.

Bo jak o tym myślę to trimming polega właśnie na tym żeby odczyty z sond wąskopasmowych były w okolicach 0.7V, wtedy jest optymalny skład mieszanki.

Nie działający katalizator = niedopalone paliwo = napięcie spada do poziomów poniżej 0,1V i to wyzwala checka.

Wiec nie wiem czy można jedno z drugim pogodzić. Ale chętnie się dowiem ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie da się, dziękuję za uwagę..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.