Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po dwóch latach problem rozwiazany , błąd dotyczy wydajności katalizatora CO w trybie uwarstwionym

Przeszukałem cały internet w poszukiwaniu rozwiązania problemu większości przypadków został wymieniony katalizator CO sondy , czujnik nox i błąd powracał.

Na błędzie samochód nie pracuje w trybie uwarstwionym ia temperatura silnika spada do max 80 stopni , nie powoduje zapalenia checka

Od początku

Oryginalny katalizator CO umarł (29F4) postanowiłem wymienić na dobry zamiennik , po wymianie zaczęło wywalać błąd 2a26 . Gdzie nie pojechałem usłyszałem tylko oryginalny kat pomoże, dodam że bledu kata w trybie jednorodnym już nie wywalało tylko nikt mi nie umiał wytłumaczyć czemu w trybie jednorodnym nie wywala błędy gdzie kat jest o wiele bardziej obciążony a w uwarstwionym wywala . Wpadłem na pomysł wymiany samej sondy nox na ns11ale pomogło na krótko i tu zaczyna się wszystko wyjaśniać . Nowa sonda nox po 1tys km miała przesunięcie w trybie overrun 19 może być max 5 krytyczne 15 powodem tego jest uszkodzony katalizator nox który uszkadza hemicznie sonde a jak sonda nox ulegnie uszkodzeniu to może wywalać błąd 2a26 o niesprawności kata CO w trybie uwarstwionym . W takiej sytuacji jedyne co pomoże to wymiana kata nox na nowy razem z sonda nox albo założenie noxema .

Po założeniu noxema i przejechaniu 3tys km na zamienniku kata CO błąd 2a26 nie powrócił

I tak dzięki znawcą marki wydał bym niepotrzebnie 5tys na oryginalnego kata a i tak by nie pomogło

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, wywala mi ten sam błąd, a trochę sformułowania których użyłeś są dla mnie magia. Czy mógłbyś napisać jak zabrać się za naprawę tego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety kolega Adam do dzisiaj (z mojej wiedzy) tego błędu nie ogarnął, także rozwiązania nie poda. Aczkolwiek na pewno spore doświadczenie zebrał przy tym 😉 na początek lektura 

 

https://bimmerprofs.com/stratified-charge-disabled/

 

https://bimmerprofs.com/n4353-co-catalytic-converters/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiazany kat Walker i po problemie . Założony nowy w październiku przejechane 5tys I błąd nie powrócił 

Nawiasem mówiąc wydaje mi się że Walker to oryginał ponieważ na kacie jest naspawana dodatkową blaszka zaslaniajacy oryginalny wybity numer i na blasze jest wybity nr Walkera 

Edytowane przez Adam12345
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być, dobry trop dla potomnych 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.