Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dotyczy samochodu BMW E39 523i, silnik M52B25TU - benzyna / gaz.


Objawy:


- auto długo kręci zanim zapali, (czasem pali normalnie)

- nie chce się wkręcić powyżej 1500 obrotów,

- obroty spadają i falują po dodaniu gazu

- nierówna, nienaturalna praca silnika

- spadek mocy

- czasem auto jeździ normalnie


Problem ze słabym odpalaniem / spadek mocy występował od około roku.

Od niedawna czasem po odpaleniu nie chce się w ogóle wkręcić na obroty, (tak jak na filmiku link poniżej) auto jest wtedy niezdatne do jazdy.


Szukając usterki wymieniane były: świece, fajki zapłonowe, filtr paliwa, sterownik silnika, przepływomierz, sondy lambda, (czujniki wałka i wału zostały podmienione na jakieś używki - nie było poprawy).


Poniżej wstawiam link do filmiku mojego autorstwa, tak to dokładnie wygląda:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe że przepustnica do roboty lub wymiany, błędy były sprawdzane czy na oślep wszystko wymieniasz? Ciśnienie paliwa sprawdzone?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Ciśnienie paliwa sprawdzone - w normie.


Błędy też były sprawdzane, pokazywało czujnik położenia wału / przepływomierz, błędy zniknęły po wymianie czujnika wału (mam kilka starych używanych czujników ze starych silników to podmieniam), jednak poprawa była tylko na kilka dni i wróciły te same objawy.


Przepustnica była niedawno wykręcana / przeczyszczana, brak fizycznych oznak uszkodzenia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może czujnik wału się posypał.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inaczej, czy w chwili obecnej pokazuje błędy? Jaka masa powietrza na rozgrzanym silniku? Jakie czasy wtrysku na wolnych obrotach i korekty? Czy vanosy pracują? W wartościach analogowych jest też kąt otwarcia przepustnicy, czy wartość kąta zwiększa się liniowo podczas wciskania pomału gazu do oporu (na zgaszonym silniku)?
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Błędy czujników / przepływomierza raz pokazywało raz nie, vanosy pracowały, czasy wtrysków były w normie.


Kupiłem 3 czujniki na szrocie (dwa wałka, jeden wału), za wszystko zapłaciłem 150 zł. Po wymianie auto odzyskało moc, chodzi płynnie, nie dławi się, odpala od razu.


Jeżdżę już półtorej tygodnia, i na razie wszystko w porządku, więc temat chyba do zamknięcia. Dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.