Skocz do zawartości

Problem z klima?


Nosek

Rekomendowane odpowiedzi

Co do wentylatora klimy (E-36 325i) to sprawa ma się następująco :

1. wentylator załącza się na 1 biegu tuż po tym jak sprężarka klimatyzacji zaczyna działać - prąd do silnika biegnie przez opornik (jest to tak naprawde regulator obrotow)

2. wentylator pracuje na 2 biegu prawdopodobnie z chwila kiedy czujnik temperatury w chlodnicy wskazuje za duza temperaturę wody

 

Sprawdzone zostało to przezemnie w sposób następujący :

1. po włączeniu klimy napięcie jest na oporniku(+) i masie wentylatora

2.po dojściu temperatury wody w chłodnicy za 3/4 wskaźnika napięcie zostało przełączone na przewód (+) z pominięciem opornika i masę wentylatora

 

Co do opornika(regulatora obrotów), okazuje się z pomiarów, że największą oporność wykazuje gdy jest zimny a w miarę wzrostu jego temperatury oporność maleje (zwracam uwagę, że musi to zależeć od temperatury otoczenia chłodnicy a nie od przepływajacego prądu, bo gdyby zależało od przepływającego prądu to w miarę nagrzewania powinna oporność rosnąć) czyli zwiększa się prędkość wentylatora. Tak więc zastosowanie tylko zwykłego rezystora spowoduje, że wentylator straci regulację obrotów od temperatury i będzie zawsze się kręcił ze stałą prędkością obrotową. Jak, ktoś również przeprowadził podobne pomiary niech potwierdzi moje słowa. Może mój rezystor był jakiś nietypowy.

 

PS. Ponadto mam podobny problem, że wentylator nagrzewa bezpiecznik 30A do temperatury przy której zaczyna się topić jego plastykowa obudowa. Nie wiem z czym to może być związane - silnik wentylatora działa lekko, ma wymienione łożyska, nie ma przebić na obudowę, przy wykonywaniu prób na zewnętrznych przewodach bezpiecznik nie rozgrzewa się, więc podejrzewam, że to chyba coś z instalacją w aucie, ale nie mam drugiego wentylatora, żeby to sprawdzić. Czekam na jakieś konstruktywne sugestie w tej sprawie. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadalem z elektrykiem ktory po obejrzeniu schematu elektrycznego 320 z 1992 roku stwierdzil ze zasilanie wiatraka jest tak rozwiazane aby bieg drugi mogl sie wlaczyc tylko jezeli pracuje bieg pierwszy oraz ze "spinajac" obwod zasilania drugiego biegu to normalne ze poszedl bezpiecznik, poniewaz ten silnik ma duza moc. Powiedzial mi, ze brak pierwszego biegu u mnie to bankowo wina opornika. Totez opornik dzisiaj na narbutta zanabylem. Pytanie tylko: jak to cholerstwo wykrecic nie rozbierajac calego przodu auta??

Opornik mam umieszczony z przodu na oslonie wentylatora...

 

PS. to co wyzej napisane dotyczy raczej tylko rocznika 1992 poniewaz w pozniejszych byly jakies modyfikacje instalacji wiatraka klimy.

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiazany. Pomogla wymiana opornika. Wiece jezeli macie auto z 1992 roku i nie dziala pierwszy bieg wentylatora to pewnie wlasnie opornik (140zl na narbutta).
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze raz o ten wiatrak właśnie mam problem z klimą która mi nie chłodzi myślałem ze to brak gazu lub jakiś wyciek ale poczytałem i sprawdziłem po włączeniu klimy wiatrak stoi jak martwy :( Więc to chyba on/?? Ile kosztuje taki wiatrak??
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wentylator klimatyzacji: zawsze chodzi na biegu pierwszym (przez rezystor) przy włączonej klimie. Dodatkowo włącza się drugi bieg (bezpośredni) gdy temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 92C (lub 94C - nie pamiętam). Przekaźniki wentylatora są w osobnym pudełku przed lewym przednim amorkiem (dzwonem). Można go sprawdzić zwierając ich wyjście (wg schematu na ich obudowie).

 

1a. Załączanie drugiego biegu: nie ma nic wspólnego z biegiem pierwszym (przez rezystor). Zależy od temperatury. Może elektryk (do dUSk'a) nie zerknął na rodzaj przekaźników i diody, które zawierają.

 

1b. Rezystor wentylatora: co to jego charakterystyki, to nie dam sobie głowy odciąć, ale wydaje mi się, że przy tej mocy wydzielanej na nim nie ma prawa być on NTC.

 

2. Sprężarka klimy: koło pasowe sprężarki kręci się zawsze of corse (yyy jak silnik pracuje). Część sprzęgła widoczna jest przed kołem pasowym (od strony chłodnicy) i po nim można poznać, czy sprężarka pracuje, bo przy załączeniu sprężarki "chowa" się w koło pasowe dość znacznie.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wentylator klimatyzacji: zawsze chodzi na biegu pierwszym (przez rezystor) przy włączonej klimie. Dodatkowo włącza się drugi bieg (bezpośredni) gdy temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 92C (lub 94C - nie pamiętam). ..........................................

 

Drugi bieg wentylatora wg mojego mechanika od klimy włącza sie nie po przekroczeniu temperatury silnika a po przekroczeniu ciśnienia 17 atm w układzie klimatyzacji. Oczywiście jest to związanie z temperaturą, bo jak temperaqtura rośnie to i cisnienie. Miałem możliwość to kiedyś sprawdzić a mianowicie, zimny silnik i upał, Zapalam silnik i załaczam klime, a ponieważ przekażnik od pierwszego biegu miałem zepsuty o czy pisałem kiedys na forum to wiatrak załaczał mi sie tylko na drugi bieg no i po dosłownie minucie załaczył sie wentylator na biegu drugim. Tempaeratura silnika nie wychodziła jescze z niebieskiego pola takze niemozliwe zeby w chłodnicy było 90 oC. A jezeli chodzi o przekaxniki od wentylatora I i II biegu to ja mam tam gdzie bezpieczniki i są one obok siebie po lewej bieg drugi a po prawej bieg pierwszy wentylatora klimy.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No to ja z drugiej strony

gaz jest wiatrak chodzi a sprezarka ani drgnie(nie wlacza sie) po podlaczeniu na krótko sprezarki wszystko dziala

Co uruchamia sprezarke :worried:

 

Sprężarką steruje czujnik cisnienia w układzie, - po przekroczeniu górnej granicy cisnienia w układzie, dla bezpieczeństwa ją wyłącza - to taki bezpiecznik oraz czujnik temperatury w parowniku po przekroczeniu temperatury zdajsie coś koło 0 oC wyłącza na chwile sprężarke az temperatura sie podniesie i znów ją załącza, także przy odpowiedniej ilości gazu sprężarka pracuje cyklicznie. gdy gazu jest zamało a co za tym idzie słabe chłodzenie i nieosiagnięcie temperatury (około 0 oC) na parowniku sprężarka chodzi cały czas co jest tez oznaką ze czas dobic klime.

Ale do rzeczy, skoro sprężarka się nie załącza to włąsnie jeden z tych czujników może być uszkodzony lub brak napięcia na elektromagnesie który przyciąga koło pasowe. Zakłądamy ze elektromagnes dobry bo na krotko działa. gdzie są podłaczone te czujniki i jak sie je wymienia lub sprawdza nie wiem. Moja wiedza to narazie czysta teoria :D

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten czujnik od temperatury w parowniku?Ja takiego czegoś nie widziałem.Czujnik cisnienia powinieneś mieć przy osuszaczu (takie coś podobnnego do filtra).Pamietaj,że jak jest zamało czynnika=za małe ciśnienie początkowe sprężarka się nie załączy.Dopowiem tyle,że wentylator chodzi również cyklicznie jak sprężarka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.