Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko.

Ostatnio zauwazylem, ze sprezarka od klimy chodzi nawet kiedy sam przycisk od klimy jest wylaczony. Mam klimatronica. Sprawdzilem dzisiaj dokladnie i okazalo sie, ze kiedy mam pokretla od temp. na bialym polu to sprezarka nie dziala, a kiedy tylko przekrece na niebieskie pole to odrazu sie wlacza pomimo, ze diodka na przycisku od klimy nie swieci. Tak ma byc czy cos jest spiepszone.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano

Nikt nie wie??

 

Sprawdzcie jak mozecie u siebie jak jest, zebym nie szukal dziory w calym.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
sprężarka nie może działać jak jest klima wyłączona, co to znaczy że dizała sprezarka???? tzn że słyszysz jak pompuje??? klime mozna w niektórych E-34 włączyc też przez obieg zamkniety i mimo że przycisk klimy jest wyłączony klima działa. a pytanko czy leci zimne powietrze czy nie???
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano
Pod maska widze ze sie kreci badziewie. Powietrze leci bardzo zimne. A jak sie ja wlacza przez obieg zamkniety? Bo ja mam caly czas wlaczony automatyczny.
W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
Pod maska widze ze sie kreci badziewie. Powietrze leci bardzo zimne. A jak sie ja wlacza przez obieg zamkniety? Bo ja mam caly czas wlaczony automatyczny.

 

a można wizualnie zobaczyć czy sprężarka jest wyłączona przy włączonym silniku??

Ja myślałem, że sprzęgło sprężarki jest wewnątrz - zabudowane :) ??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
koło pasowe jest złożone i widać czy sie kręci całe czy tylko to zewnetrzne, przynajmniej u mnie.

 

no to muszę sprawdzić tę konstrukcję u siebie....

Bo mnie zaciekawło jak rozwiązano w takim razie załączanie elektromagnesem na tym kole... czyżby wirnik miał we wnętrzu bolec sterujący??

 

 

no to już wiem jak to działa...

Faktycznie może być widać kiedy się kręci gdyż koło pasowe jest nie tylko kołem... zawiera wewnątrz elektromagnes :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Tomas miales racje, kiedy wlacze automatyczny obieg wewnetrzny to sprezarka co chwile sie wlacza i wylacza chociaz klima niby nie jest wlaczona, a temp jest ustawiona na bialym polu. Teraz tylko pytanie, po co tak to jest zrobione?
W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
masz 2 obiegi zamkniete (przynajmniej ja tak mam) normalny i z automatyczna klimatyzacją. tak to już jest. generalnie klima powinna działac z obiegiem zamkniętym wtedy szybciej sie chłodzi i zuzywa mnie energii.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano
Wiem, wiem. Tez mam dwa obiegi wewnetrzne, ale klima zalacza sie tylko przy automatycznym (AUC).
W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano

bym sie podlaczyl do tematu , ale moja klima ( chlodnica ) padla na placu boju śmiercia raczej naturalna.

Za pare dni napewno cos bede mogl powiedziec ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

powróce do tematu klimy i zapytam

 

U mnie bezpiecznik klimatyzacji zazwyczaj wystarczy na jedno załączenie klimy i nie wazne czy na 1000 km czy na 5 km, jak ja wyłacze to zazwyczaj pali mi sie bezpiecznik, chyba nie jest to zwiazane z wyłączanierm sprezarki bo przeciez podczas pracy ona sie sama załącza i wyłącza w zalezności od parametrow i jest wszystko oki. jest to bezpiecznik 29, ale nie jest on tylko do klimy, a do czego jeszcze to nie wiem, musze przetłumaczyć lub moze ktos mi podpowie. Ale jak klimy nie uzywam to nie pali mi sie ten bezpiecznik takze chyba jest to zwiazane bezposrednio z klima. jak bezpiecznik sie spali to sprezarka nie rusza , ale mechanizmy klapkowe sie przestawiają ( chodzi chyba o zamykanie sie microfiltra) takie mam wrazenie, bo zaczyna mniej wiać. Moze ktoś juz z Was przerabiał podobny temat. Co to moze być?????????. Help, na bezpiczniki nie wyrobie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Jak jestesmy przy klimach to tez zapytam kolegow o cos troszke innego.

Chodzi o wentylator klimy.

Ten temat byl gdzies poruszany ale nie moge go odszukac.

 

Mam pytanie kiedy powinien sie wlaczac wentylator klimy ? Dzis napelnilem klime po wymianie chlodnicy klimy. Okazalo sie ,ze trzeba bylo wymienic tez przewod. No ale wszystko zrobione i dziala.

Niepokoi mnie jednak wentylator.

Nie wiem czy ma sie wlaczyc po pewnym czasie kiedy nagrzeje sie freon, czy tez natychmiast po wlaczeniu klimy.

Wentylator sprawdzilem przy wymianie chlodnicy. Malo sie z nim nie wzbiłem w powietrze ;-) Dziala ! Proba na krotko.

 

Teraz sie zastanawiam kiedy ma dzialac i co sie moze stac jezeli w pore nie zadziala.

sa trzy bezpieczniki od klimy. Ktory moze byc od wiatraka ?

 

Czy cos jest u mnie nie tak ? Dzis bylo zimno i duzo nie jezdzilem.

Opublikowano
jak kreci sie sprezarka to wiatrak tez sie powinien krecic na pierwszym biegu, a kiedy drugi bieg to nie wiem, jeszcze nie przyuwazylem. Ja jak zalacze klime to sprezarka sie zalacza i wentylator tez od razu, po okolo 15 sek, wylacza sie sprezarka (sama ) wiatrak tez sie wylacza na okolo 10 s i ten cykl sie powtarza,a przerwy zaleza od temeratury zewnetrznej i im cieplej tym dluzej spre3zarka pracuje i krotsze sa przerwy. Mozliwe ze u ciebie jest ten oporniczek przy wentylaytorze uszkodzony, bo piszesz ze wiatrak kreci jak szalony a sprobuj dac mu napiecie przez ten oporniczek, jak nie bedze krecil to masz juz odpowiedz

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

no to troche juz dochodze do ladu.

 

Chyba mnie tez zle zrozumiales z tym wentylatorem. Ja tez nie napisalem jasno. Wentylator byl sprawdzony przy wymianie chlodnicy klimy przed tygodniem. Sam go podlaczylem kiedy byl na zewnatrz. To wtedy malo z nim nie polecialem ;)

 

Mozliwe ,ze przyczyna jest ten opornik .

W jaki sposob podlacza sie to ,,na krotko,, ? Jezeli bedzie padniety opornik , to do mometu zdobycia dobrego bede musial tak sie podratowac. Jezeli wlacza sie tylko ze sprezarka to nie powinien przeszkadzac zbytnio. Oczywicie na 2 biegu to troche chyba chalasuje. No ale w srodku i tak nic nie slychac ;-)

Opublikowano
do wentylatora ida trzy kabelki , jeden przez opornik, drugi bezposrednio a trzeci to minus. Takze mozesz zewrzec ten co idzie do opornika z tym co bezposrednio wetylator zasila i wtedy zamiast pierwszego bedzie zalaczal sie drugi bieg na czas pracy sprezarki(pod warunkiem ze brak 1 biegu to sprawa opornika). Niczym to nie powinno zaszkodzic a wrecz powinna klima lepiej chlodzic, pozostaje tylko ten szym, ale w zasadzie on tez nie jet taki straszny.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ten temat byl gdzies poruszany ale nie moge go odszukac.

Poszukaj w postach Marcina750 - on to przechodził i opisywał jak to jest z biegami wentylatora klimatyzacji.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
tak, pamietam cos. Bylo to walkowane przez niego.

 

Dziekuje za przypomnienie. Zwroce sie do niego osobiscie.

 

pozdrawiam

 

jeśli chodzi o wentylator to chyba wszystko opisane jest tu: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_20.htm

jak widać działa także pod wpływem temperatury płynu chłodzącego...

 

Gdyby coś jeszcze trzeba było napisać to... napisze.. :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

no dokladnie

 

ostatnio wymienialem chlodnice od klimy to sie dowiedzialem :)

 

ze wentylator ten od chlodniczki klimy ma 2 staty

 

1 normalny zawsze jak chodzi klima

 

a 2 stan, niezaleznie od tego czy klima jest wlaczona czy nie, kreci sie gdy temperatura silnika / plynu jest odpowiednio duza

i dochladza w ten sposob zwykla chlodnice

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

dziekuje Marcin za podpowiedz. Pogrzebie tam i sprawdze czy wszystko jest OK.

 

Wywnioskowalem, ze wentylator powinien sie wlaczyc przytemperaturze 99 C na 2 biegu za posrednictwem czujnika umieszczonego w chlodnicy. 1 bieg jest uzalezniony od prawidlowego zadzialania opornika ( jezeli jest sprawny )

wlacza sie przy temp. 91C

 

chyba nic nie pokrecilem.... ;-)

 

jak podlacze przy tej wtyczce od czujnika chlodnicy na krotko to powinien wzbic sie na wentylatorze w powietrze ;)

Opublikowano
dziekuje Marcin za podpowiedz. Pogrzebie tam i sprawdze czy wszystko jest OK.

 

Wywnioskowalem, ze wentylator powinien sie wlaczyc przytemperaturze 99 C na 2 biegu za posrednictwem czujnika umieszczonego w chlodnicy. 1 bieg jest uzalezniony od prawidlowego zadzialania opornika ( jezeli jest sprawny )

wlacza sie przy temp. 91C

 

chyba nic nie pokrecilem.... ;-)

 

jak podlacze przy tej wtyczce od czujnika chlodnicy na krotko to powinien wzbic sie na wentylatorze w powietrze ;)

 

dokładnie..

poza tym 1szy bieg włącza się wraz ze sprężarką klimy..:)

Opornik najlepiej kupić na Wolumenie albo np u gościa http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=9733

 

ja mam 2x 1,2 ohm 50W połączone równolegle (20 PLN) i działa SUPER... orginalny BMW (kupionty za 90 PLN) rozleciał mi się po miesiącu :(

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

A ja mam nastepujacy problem:

Wiatrak nie wlacza sie wraz ze sprezarka. Zgodnie z poradnikiem do E36 wydanym przez Bentley Publishers wyjalem wtyczke z czujnika temperatury w chlodnicy, zwarlem kable od I biegu wiatraka, bylo slychac cykniecie przekaznika ale wiatrak ani drgnal. Zwarlem przewody od II biegu, wiatrak ruszyl na chwile, ale strzelil bezpiecznik od klimy (30A) i oczywiscie wiatrak stanal.

Czy to rowniez moze wskazywac na walniety opornik?

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano

wydaje sie ,ze ma duze obciazenie. Mozliwe ,ze lozyska w wiatraku sa zatarte...

 

I bieg kreci wolniej i ten nie ma w ogole sily pokrecic wiatrakiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.