Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam proszę o pomoc bo już nie mam siły do tego auta. Wpkaowałem już ponad 4 tysie. A więc tak problem mój polega na załączającej się kontrolce 4x4 przy wchodzeniu w ciaśniejsze zakręty. Auto odczytuje że traci przyczepność a do niej nie dochodzi. Wymieniałem już czujniki ABS z przodu koronki z tyłu. Wymieniłem wahacze przednie. Bemka podłączona pod kompa nie pokazuje żadnych błędów odczyty z kół takie same. Opony w dobrym stanie ciśnienie ok i rozmiar opon wszystkie takie same. Odłączona była również wtyczka od skrzynki czyli teoretycznie napędy był tylko na tył. Zapaliła się kontrolka która świeciła na stałe 4x4. Jazda próbna i dalej w zakrętach czuć że hamuje w zależności od kierunku skrętu lewe lub prawe koło. Nie słychać żadnych niepokojących dzięków z skrzynki auto przy większych prędkościach od 80 w górę zachowuje się normalnie. Przy mniejszych prędkościach przy mocniejszym skręcie kierownica od razu przyhamowuje koło. Dodam że jak próbuje szybko wyprostować kierownice bądź przyhamować tego efektu nie ma. Wymieniłem również olej w skrzynce. Na komputerze napęd kalibruje się bez żadnego problemu. Ma ktoś jakiś pomysł bo męczy mnie już wymiana dobrych części na bardzo dobre.
Opublikowano
Czujnik ABS oryginał. Reduktor raczej ok bo był wypięty i podczas jazdy testowej dalej się to dzieje. Skupie się na czujniku kąta skrętu. Mechanik szukał przyczyny w czujnikach ABS i koronce bo czuć hamowanie koła jak załącza się kontrolka 4x4.
Opublikowano
Poszła kalibracja i dalej to samo muszę umówić się na zbieżność. Jak twierdzi mój spec od BMW na 99 procent jest zbieżność walnięta. W sumie wymieniałem wahacze bo były tuleje zajechane i mogła zbieżność się wywalić
Opublikowano
Miałem przypadek podobny. Obejrzyj czujnik skrętu kierownicy czy luźno w obudowie nie siedzi w takich zatrzaskach. Z podłączoną inpą zobacz co się dzieje w zakrętach czy płynnie kąt przestawia. To nie będzie zbieżność. Zobacz obroty na kołach czy nie skaczą w zakrętach może masz któryś przewód przetarty i pokazuje w zakrętach głupoty łączy się z masą.
Opublikowano
Jeśli wszystko ok a dalej się to samo dzieje przeprogramował bym DXC czy jakoś tak się ten moduł nazywa. Jest on przed pompą abs to dość prosty zabieg a może się wysypał i na zakrętach nie wyrabia. W swoich przygodach z x3e83 musiałem to raz wymienić bo padł i też walił błędami na nierównych drogach
Opublikowano
Poszła kalibracja i dalej to samo muszę umówić się na zbieżność. Jak twierdzi mój spec od BMW na 99 procent jest zbieżność walnięta. W sumie wymieniałem wahacze bo były tuleje zajechane i mogła zbieżność się wywalić

 

A czy ten spec potrafi wyjaśnić jaki wpływ ma zła zbieżność na działanie Xdrive lub ESP? Bo to bardzo ciekawa teoria. No chyba, że ogólnie geometria byłaby tak skopana (np. po dzwonie), że każde koło szło by w swoją stronę.


Tak jak tu koledzy napisali. Sprawdź czujnik kąta skrętu i wskazania prędkości kół podczas jazdy.

To, że miałeś -15st przy kierownicy na wprost to źle. Przestawiłeś na 0 bez głębszego zagłębienia się w temat to też źle. Powinieneś trochę pobawić się tym czujnikiem - sprawdzić, czy przy maksymalnym skręcie w prawo i w lewo są podobne wartości na plus i minus, czy nie ma jakiś dziwnych odskoków podczas kręcenia kierownicą itp…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.