Skocz do zawartości

Akumulator pomocniczy F10


Ozih_pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Bezpieczniki.......


Główny bezpiecznik - F507........125A.


Kontroler ładowania akumulatora pomocniczego N10 - F107........5A.


Alektromechaniczne wspomaganie kierownicy A67 - F43........5A.


Przekaźnik odcinający , są w nim dwa 40A bezpieczniki - niewymienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W aucie powinieneś mieć rozpiskę poszczególnych bezpieczników wraz z obrazkiem ich rozmieszczenia .

F43 znajduje się po stronie pasażera , słupek "A"

F107 , bagażnik z prawej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , widzę że czytasz po łebkach.

Przeczytaj jeszcze raz cały temat. Odpowiedź na pytania , których nie udzieliłeś.

Zaangażuje do pomiarów drugą osobę.


Powiem ci tak jeśli chodzi o bezpieczniki , wymień je profilaktycznie i zwróć uwagę na dobry kontakt z pinami gniazda , często czytam że nóżki bezpiecznika nie dolegają dobrze do konektorów gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bez sensu się ten temat ciągnie.

Diagnostyka komputerowa i dalej postępowanie zgodnie z opisem błedów.


Generalnie może utraciła się kalibracja... jakaś wtyczka nie jest podpięta po tym grzebaniu.


Szok, to bardzo prosty system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panowie może ktoś z was mógłby nakierować mnie dalej w poszukiwaniu problemu temat podobny więc się posępne mianowicie zacznę od początku auto to F11 x driver 525 218 HP sprowadzona z Finlandii po kolizji samodzielnie naprawiana uszkodzenia z zewnątrz niewielki aczkolwiek wystrzelone poduchy były , wymieniłem na drugie , auto już poskładane i użytkowane na co dzień lecz jest małe ale od początku problem jest z odpalaniem nie zawsze ale czasami z chwilą gdy wsiadamy do auta i uruchamiamy zapłon wyskoczy żółta kierownica z wykrzyknikiem i awaria napędu ,auto kręci ale nie odpala ponowne wyłącznie zapłonu i włączenie i błąd znika auto odpala czasami kilka razy Odczytując błędu z komputera u kolegi kilka tygodni temu zauważyliśmy że nie było komunikacji ze wspomaganiem faktycznie wydaje mi się że powinno chodzić lżej podczas kręcenia kierownicą , auto miało strzała w koło i podczas kręcenia słychać lekkie szuranie lecz wydaje mi się że to może być pasek ( elektryczne wspomaganie) na silniczku elektrycznym . Auto prowadzane do mechanika który stwierdził że problem leży po stronie blokady kierownicy bo jej nie blokuje i fizycznie jej nie posiadam więc ja miał wyprogramowac efekt żaden auto dalej ma ten sam problem . Więc gdy zabrałem auto do domu zdemontowalem plastiki i faktycznie blokady na kolumnie kierownicy brak nie widzę śladu w miejscu gdzie są przykręcane śruby aby było cokolwiek montowane mało tego jeżeli faktycznie patrząc po zdj z Internetu jak owa blokada wygląda i jaka ma kostkę to w moim przypadku tą koste miałem zabezpieczona fabrycznie takim filcem idziemy dalej wykluczylem że to ten problem może faktycznie jej u mnie nie ma fabrycznie . Wziąłem miernik i sprawdziłem jakie napięcie mam na kablach przy wspomaganiu i jest 12 v gdy odpalę auto i kręcę kierownica nadal jest 12 v sprawdziłem te bezpieczniki 507 45 107 miernikiem przejście jest zlokalizowalem element który spina dwa akumulatory ten czarny który jest przy małym Aku do którego dochodzą dwa plusy i jedna kostka sterująca wymontowałem i sprawdziłem mianowicie w mieście kostki dałem napięcie i wówczas sprawdziłem przejście przekaźnik słychać że pracuje przejście jest więc poskładane wszytko do kupy tak jak każe fabryka i wpięty mierni w ten element który powinien zawierać dwa aku wpięty w tą kostkę która ten zwierzak zasila efekt taki że jak kręcę kierownicą to nie ma tam żadnego prądu . Czyli przełącznik nie zawiera na 24v . Moje pytanie :

- czy opisane przeze mnie sytuacja może mieć związek z uszkodzonym czujnikiem kąta skrętu koła i gdzie on się znajduje czy jest on w taśmie przy kierownicy czy może to ten czujnik który jest w przekładni kierowniczej połączony z silnikiem elektrycznym

- kiedy powinno pojawić się napięcie 24v na silniku od wspomagania

- i czy macie może jakieś jeszcze pomysły co może być nie tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli słyszysz załączający się przekaźnik to zobacz czy jak się załączy to masz koło niego 24V. Spróbuj też wyjąć i zewrzeć na krótko. Może przekaźnik ma okopcone styki?
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warunki włączania i wyłączania

Wspomaganie wspomagania kierownicy jest aktywowane w następujących warunkach:


- zapłon włączony (zacisk 15N przez FlexRay i napięcie na jednostce sterującej EPS)

- Silnik uruchomiony lub sprawny elektrycznie (napęd hybrydowy)

- Gdy silnik jest zatrzymany, a prędkość jazdy wynosi 0, wspomaganie układu kierowniczego jest wyłączone.




Podaj numer błędu......





Przeczytaj temat od początku to się dowiesz co zarządza działaniem wspomagania....

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną poczyściłem pamięć błędów bo było trochę grzebane tu i ówdzie przy kolejnym problemie odczytam błędy i wrzucę tu. Jeżeli wspomaganie podczas kręcenia ma mieć 24 v a zarządza tym eps czyli ten moduł na silniczku od wspomagania to mam wrażenie że chyba on nie ma komunikacji bo zwykły komputer warsztatowy nie widział eps a ja mam ciągle 12v na wtyczce przy tym silniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie. Może ja odgrzeje temat :)

Mam podobny problem z akumulatorem właśnie w F10 :)

Ja jestem na takim etapie że:

Założyłem nowy moduł ładowania, alternator jest nowy :) ten mały akumulator też jest inny.

Nawet założyłem inny przekaźnik tego który powinien przełączać i dawać 24V tak jak wyżej ktoś wcześniej pisał.

Ja sprawdziłem że podczas kręcenia kierownicą nie słychać tego przekaźnika, mało tego napięcie na nim także się nie zmienia.

Mierzyłem że z modułu ładowania na obu przewodach podczas gdy auto jest odpalone to idzie koło 14,60 V

Na małym aku cały czas mam 12,40V

U mnie wspomaganie działa na 12V może to dziwne. Problem polega na tym że w tym aucie już ktoś był bo dostałem drugą przekładnie. I z żadnej nie pasuje numer to oryginału są zupełnie inne.

Aaa najważniejsze dodaje jeszcze błędy jakie ma:

-291700 Ładowarka akumulatora dodatkowego: Błąd w instalacji elektrycznej

pojazdu (24 V)

-291200 Ładowarka akumulatora dodatkowego: Przerwanie trybu ładowania

Liczę na jakieś sugestię i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Może ja odgrzeje temat :)

Mam podobny problem z akumulatorem właśnie w F10 :)

Ja jestem na takim etapie że:

Założyłem nowy moduł ładowania, alternator jest nowy :) ten mały akumulator też jest inny.

Nawet założyłem inny przekaźnik tego który powinien przełączać i dawać 24V tak jak wyżej ktoś wcześniej pisał.

Ja sprawdziłem że podczas kręcenia kierownicą nie słychać tego przekaźnika, mało tego napięcie na nim także się nie zmienia.

Mierzyłem że z modułu ładowania na obu przewodach podczas gdy auto jest odpalone to idzie koło 14,60 V

Na małym aku cały czas mam 12,40V

U mnie wspomaganie działa na 12V może to dziwne. Problem polega na tym że w tym aucie już ktoś był bo dostałem drugą przekładnie. I z żadnej nie pasuje numer to oryginału są zupełnie inne.

Aaa najważniejsze dodaje jeszcze błędy jakie ma:

-291700 Ładowarka akumulatora dodatkowego: Błąd w instalacji elektrycznej

pojazdu (24 V)

-291200 Ładowarka akumulatora dodatkowego: Przerwanie trybu ładowania

Liczę na jakieś sugestię i pomoc.

Ale poza błędami wszystko działa? może ktoś wymienił na taką zasilaną 12V?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.