Skocz do zawartości

Akumulator pomocniczy F10


Ozih_pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

W niektórych typach pojazdów z określonymi kombinacjami silnika i skrzyni biegów (masa na przedniej osi), mocniejszy elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy jest montowany w opcji (SA2VH) „Integral Active Steering”. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy może być zasilane napięciem 24 V.


Do zasilania (24 V) tego wspomagania kierownicy jest zamontowany akumulator pomocniczy. Za pomocą przekaźnika odcinającego ten akumulator pomocniczy jest połączony szeregowo z akumulatorem pojazdu.


Jednostka sterująca EPS przesyła sygnał żądania jako sygnał magistrali do sterownika ładowania akumulatora pomocniczego za pośrednictwem sterownika silnika (Electronic Power Steering to skrót od „Electronic Power Steering”). Ładowarka aktywuje przekaźnik odcinający.


Wielkość akumulatora pomocniczego (Ah) zależy od wyposażenia.


Przekaźnik odcinający


Opis działania

Jeśli jednostka ładująca dla akumulatora pomocniczego nie wykryje usterki (na przykład zwarcia lub odłączenia linii), jednostka ładująca aktywuje przekaźnik odcinający poprzez linię sygnałową po aktywacji trybu PAD lub od zacisku 15 ON.


Przekaźnik odcinający ma 2 pozycje:


- Pozycja 12 V: Przekaźnik odcinający nieaktywny


Akumulator pomocniczy i akumulator pojazdu nie są połączone szeregowo. Zasilanie elektromechanicznego wspomagania kierownicy przez akumulator pojazdu.


- Pozycja 24 V: przekaźnik odcinający aktywowany


Akumulator pomocniczy i akumulator pojazdu są połączone szeregowo.



Zobacz miernikiem elektrycznym napięcie akumulatora pomocniczego gdy masz wyłączony silnik. Zrób to samo po włączeniu silnika .

Bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie układu akumulatora pomocniczego to F507........ 125A , umieszczony na głównym akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ok zlokalizowałem to i co odpiąć to mam to jest zwykły kabel podłączony, jak to może być bezpiecznikiem trochę tego nie rozumiem

zobacz jak to wygląda w środku:


(te czarne kostki to bezpieczniki, sprawdź czy nie są spalone)


Podepnij pod kompa zobacz jakie masz błędy.

Zobacz też temat:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=384748

Masz (SA2VH) „Integral Active Steering”?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przekaźnik mechaniczny działa na zasadzie elektromagnesu. Przepływ prądu w cewce wzbudzającej wytwarza prąd magnetyczny przez rdzeń ferromagnetyczny. Tutaj znajduje się ruchoma kotwica osadzona na łożyskach, również ferromagnetycznych. Siła jest przyłożona do kotwicy w szczelinie powietrznej, powodując przełączenie kontaktu. Kotwica jest cofana do swojego początkowego położenia siłą sprężyny, gdy tylko cewka nie jest już wzbudzana.


Ładowarka akumulatora pomocniczego aktywuje cewkę wzbudzenia za pomocą linii sygnałowej.


Może on nawalił ( przekaźnik )...?????

Znajduje się on koło akumulatora głównego .

Powinny to chodzić do niego grubsze 16mm2 przewody elektryczne, czerwone i czerwono - czarne. Może poproś kogoś aby pokręciło kierownicą a ty nasłuchuj czy coś klika w przekaźniku. Najpewniej by było zmierzyć napięcie w czasie pracy układu kierowniczego.


Sprawdzałeś kość , o której pisze kolega powyżej?



Jeszcze jedno......

pisz kolego co już zrobiłeś aby zdiagnozować awarię , bo nic na ten temat nie ma , odczytanie błędów to podstawa a co z resztą ...... ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Blad jest taki

Blad przekaznika rozdzielczego lub przewodu

Blad w instalacji elektrycznej 24 v

Awaria napięcia zasilania 24v powrut do 12 v

Dodatkowy akumulator głęboko rozladowany

Sprawa wygląda tak że jak wsiądę do auta i nie ruszę kierownica na ista pokazuje że mały aku jest naładowany, wtedy gdy np stoję w miejscu na parkingu i ruszę kierownica w prawo bądź w lewo taki cały obrut to wtedy wychodzi błąd sterownosc i na ista wtedy pokazuje że mały aku jest rozladowany plus te wszystkie błędy dodam że kierownica chodzi ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin, zobaczę w schematach elektrycznych czy występują jakieś bezpieczniki dla całego układu.


Pisz numery błędów.


Powiem ci tak , na działanie twojego akumulatora pomocniczego wpływa kilka elementów. Aby to sprawdzić potrzeby będzie miernik elektryczny a jeśli to nie pomoże to do akcji będzie musiał ruszyć oscyloskop ponieważ wszystkie te elementy komunikują się ze sobą linią FlexRay.


No nic , trzeba zacząć od najprostszych rzeczy.....kontrola okablowania , kości czy nie ma korozji , bezpieczniki


Doładuj prostownikiem elektronicznym akumulatory zanim zaczniesz robić pomiary.

To jest instrukcja z NewTis.....

Akumulator pomocniczy można ładować razem z akumulatorem głównym za pomocą ładowarki zatwierdzonej przez BMW za pośrednictwem punktów startowych. Jeżeli zacisk 15 jest włączony ( zapłon ), jednostka ładująca rozpoznaje podłączoną ładowarkę, a następnie automatycznie steruje przekaźnikiem odcinającym, aby ładować również akumulator pomocniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga teraz hit poszedłem do garażu i tak jak pisałeś kolega ruszył kierownica i nasłuchiwałem w okolicy małego akumulatora pomocniczego i słuchać jeden strzał i wywala błąd odrazu na kompie czyli to musi być przekaznik ladowania ten obok małego akumulatora w Jim słychać jeden strzał i koniec błąd na ekranie kupie wymienię i dam znać czy dalej problemy są
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja osobiście naładował bym pomocniczy akumulator i dopiero sprawdził działanie wspomagania. Może słaby stan Aku pomocniczego robi takie cyrki?

Jaką masz datę Aku pomocniczego??

Sprawdź miernikiem czy jest ładowany , gdy podłączysz prostownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak akumulator pomocniczy zdaje mi się że jest od nowości ale naładowałem go raz na prostowniku pokazywało że jest ful naładowany i dalej występował problem no i co to za strzał w trakcie ruszania kierownicy w okolicy przekaznika ladowania? Ktoś się orientuję? Ruszy się kierownica pyk i błąd gotowy wspomaganie nie działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wkleiłem ci wcześniej informacje na temat podzespołów , które kontrolują/zarządzają akumulatorem pomocniczym.

Przekaźnik który strzela , w czasie skręcania kierownicą , uruchamia się - czyli pracuje co powoduje ,że duży AGM łączy się szeregowo z małym . Połączenie szeregowe dwóch Aku 12V daje sumę ich napięć , tzn. 12V + 12V = 24V.

Skoro piszesz ,że podłączałeś mały AGM pod prostownik i prostownik od razu stwierdził ,że jest on naładowany to baterię masz do wymiany.


W jaki sposób ładowałeś mały AGM???

Bezpośrednio podpisałeś się do baterii czy przez punkty rozruchowe auta?


Oczywiście to wszystko to gdybanie .

Najlepiej by było abyś zmierzył napięcie akumulatora a najpewniej by było gdybyś podjechał do jakiegoś dobrego punktu że sprzedażą akumulatorów gdzie sprawdzą ci sprawność małego AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To tak akumulator pomocniczy zdaje mi się że jest od nowości ale naładowałem go raz na prostowniku pokazywało że jest ful naładowany i dalej występował problem no i co to za strzał w trakcie ruszania kierownicy w okolicy przekaznika ladowania? Ktoś się orientuję? Ruszy się kierownica pyk i błąd gotowy wspomaganie nie działa

Zobacz czy masz wszystkie wtyczki podłączone.

Odkręć klemy od małego i zmierz mu napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem że odrazu po podpięciu był naładowany tylko on był jakoś do połowy naładowany i go załadowałem do maxa i wsadzilem mały agm spowrotem do bagażnika. Czyli mam rozumieć że jak słyszę ten jeden strzał to ten przekaznik jest sprawny?? Jest jeden strzał i wychodzi komunikat i wspomaganie nie działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teoretycznie tak , przekaźnik powinien być sprawny .


Powtórzę, jeśli kręcisz kierownicą , przekaźnik powinien się włączać , gdy jedziesz na wprost przekaźnik jest wyłączony.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A skąd masz pewność ,że nie jest ładowany?

Robiłeś pomiar w czasie pracy silnika - pomiar napięcia.


Sprawdź jakie jest tam napięcie , gdy ktoś będzie kręcił kierownicą.


Dla porównania sprawdź napięcie ładowania na dużym akumulatorze.


Kolego podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin. Postaram się znaleźć wszystkie bezpieczniki , które zabezpieczają wszystkie moduły które kontrolują działanie pracy małego AGM.


Fajnie by było abyś odpowiadał na każde pytanie bo stawianie diagnozy elektrycznej na odległość to delikatne wróżenie z fusów . A jeśli nie udzielasz odpowiedzi na większość pytań to tym bardziej jest nam ciężko na co kolwiek cię naprowadzić.


Musisz sprawdź bezpieczniki , kości tj. piny i konektory i przewody elektryczne aby wstępnie wykluczyć wadę mechaniczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.