Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Były podobne tematy ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Według vin w wersji 231 km rocznik 2006 odma jest bez żadnego wkładu, czy to plastikowego, czy filtra. Taką też mam u siebie, założona około rok temu ori BMW. I teraz pytanie czy można do tego typu odmy dołożyć chociażby ten plastikowy separator aby zmniejszyć przedostawanie się oleju do dolotu? Czy takie rozwiązanie działa i jest bezpieczne dla odpowietrzenia silnika. Uprzedzając pytania turbo sprawne, olej dostaje się z rurki odmy (sprawdzone). Proszę o odpowiedzi osoby które przerabiały temat u siebie.

Oleju w dolocie nie ma w jakichś dużych ilościach, ale wydaje mi się, że przez ten olej na krótkich dystansach częściej wypala się dpf. Na dłuższych trasach jest ok- interwały wypalań na poziomie 600-700 km, na krótkich dystansach około 300 km czasem mniej. Wszystko inne ok, brak błędów.

Interesuje mnie rozwiązanie Ori odma plus separator plastikowy np. firmy febi. Czy takie rozwiązanie ma sens?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobieście grzebałem w temacie bo mino 2 wymian odmy z tego silnika pojawiały się wycieki na blok. Odma od wcześniejszej wersji z separatorem podobno pasuje idealnie, nawet zamówiłem i lezy na półce bo nie miałem czasu się tym zająć, a w międzyczasie wyciek ustał, może uszczelka się ułożyła.

Powodem dla którego zamienili na odmę bez filtra jest podobno to, że zimą ten separarot jak był już zawalony zamarzał i tworzy kolejne problemy. Tak wiec jeśli zdecydujesz się zamienić na odmę z filtrem pamiętaj o regularnych wymianach.

Opublikowano

A jak u Ciebie wygląda sprawa z olejem w dolocie? Leci z odmy?? Jak często wypala ci filtr przy jeździe mieszanej (jeśli go masz)? Myślałem nad tym, żeby dołożyć ten plastikowy separator do ori odmy. Jest na niego miejsce, a nawet w zestawie z odmą z tego co pamiętam była uszczelka na ten właśnie separator.

Ktoś wie może w jaki sposób ten plastikowy separator oddziela olej i którędy on wraca do skrzyni korbowej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem regenerowaną turbinę 40 tys km temu, prany chemicznie DPF 20tys km temu i mam duży intercooler założony przy tej okazji, poczas wymiany mówili, że delikatnie olejem tylko było zalane - tak jak powinno być. Kiedy się wypala - nawet nie wiem, od czasu mycia chemicznego sprawdzałem tylko raz ilośc sadzy i popiołu i nie było problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.