Skocz do zawartości

[E46] M54B22 Problem z wolnymi obrotami


wilku0904

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


mam problem z moja bunia(swap na m54b22) od dluszego czasu. Mianowicie gasnie na wolnych obrotach , codziennie po dluzszym postoju odpala od strzala i momentalnie gasnie, najbardziej irytowalo gdy sinlnik byl zimnym zima , musialem sie niezle nagimnastykowac pedalem gazu zeby ja rozgrzac po 1-2 minutach wskakiwala dopiero na ssanie rozgrzewala sie stabilizowala obroty.

Na rozgrzanym silniku pali od strzala i chodzi okej, problemy mialem rozne , czasami na luzie dojezdzajac np do swiatel trzymala ok 1,1-1,2k obrotow przez 10-15 sekund i dopiero potem odpuszczala, teraz problem sie nasilil , gdy bywaly gorace dni z rana +25 stopni kiedy temperatura byla na polowie niebieskie pola wystarczylo dodac lekko gazu i jakos sobie radzila.

Dzisiaj strasznie mnie wkur*la gdy odpalilem klime wrzucilem wsteczny i chcialem wyjechac z parkingu przy wduszonym sprzegle i wstecznym zaczynala zdychac gdy lekko puszczalem sprzeglo i tak z kilka razy, musialem jej dac miodu lub wylaczyc klime wtedy dawala rade.

Podjechalem do znajomego na inpe i wszystko niby jest w normie wszystko podaje i jest okej ,jedyne co mu sie rzucilo w oczy to ze czasami przy takim przygasaniu spada napiecie na aku do ok 12v a potem jak sie autko ratuje i probuje wyrownac to wraca do ok 14. Kolejnym bledem ktory sie ciagle powtarzal to sondy lambda.Dodam ze auto po swapie wczesniej bylo 1.9 czy tam 1.8 teraz jest m54b22 z tego co widzialem i co obgadalem z mechanikami swap zrobiony solidnie caly uklad wydechowy bebchy przelozone jakby to bylo fabryczne m54, 1. sonda od silnika wyglada na nowa. Co wiecej , przy dodaniu gazu przykapca na czarno smierdzi i pluje wacha jakby podawala za duzo paliwa a za malo powietrza?

Nie wiem co dodac wiecej poza tym ze jestem mega wkur*** na to auto juz. Mam zamiar za miesiac - dwa podjechac do auto-bachusa jakbym do tej pory sie nie uporał z tym gownem.

Wrzucam linki z tego co rzucalo sie w oczy :


https://ibb.co/wBbfGGC



https://ibb.co/Ms2PQ7S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spadek napięcia przy przygasaniu to normalna rzecz. Z adaptacji wolnych obrotów wynika że paliwa brakuje, albo sondy widzą dużo powietrza na i leje paliwem. Jak dla mnie to lewe powietrze albo coś z przepływką. Inpę trzeba podłączyć przed rozruchem jak silnik jest zimny i podejrzeć temperaturę płynu i powietrza przed rozruchem. Układ pompy wtórnego powietrza masz szczelny?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie wiem jak ze szczelnością. Tez podejrzewałem przeplywke albo silniczek krokowy. Kupić plaka i gdzieś psikac żeby szukać ?

A gdy byłaby gdzieś nieszczelność to tylko dawałby się we znaki przeważnie na zimnym silniku?

Spróbuje ogarnąć to tak żeby kompa podpiąć właśnie po porannym postoju wtedy kiedy najbardziej zdycha.

Przeplywka niby podawała i reagowała na gaz ,ale wartości były w voltach nie wiedzieć czemu.

Mogłem zrobić więcej zdjęć ale tak jak wspominałem wszystko było w normie. Cylindry pracują ok na wszystkich są wartości bliskie 0 nie przekraczając 1 na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na 99% lewe powietrze, pokaż masę powietrza w inpa, po rozgrzaniu i na wolnych obrotach, bez odbiorników prądu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak To była lewizna w gumie dolotowej , łączacej przepływke z przepustnicą , ale problem z gaśnieciem na zimnym pozostał bez zmian, jedyne co sie polepszylo to ze jak dam lekko gazu to wskakuje na ssanie od razu w przeciwności do tego co się działo z tamta dziurą w dolocie ...


tak to mniej wiecej wyglada : https://youtube.com/shorts/_iHlKHbdSFM?feature=share

Odma ? Pompa paliwa? Na ciepłym jest normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skasuj adaptację przepustnicy i sond, jak to nie pomoże to wyczyść zawór wolnych obrotów, ta przesłonka w środku ma się nie zacinać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż masę powietrza w inpa, na wolnych obrotach po rozgrzaniu bez odbiorników prądu. Jaki masz przepływomierz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Febi? :shock: nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje :duh: tylko vdo siemens, żaden pierburg, żadne tfu delphi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.