Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Silnik N47 2.0d. Pojawił się check engine, bez żadnych objawów. Po podłączeniu do kompa następujące błędy:

452A- system filtra cząstek stałych, stały

4873-chlodzenie EGR, wiarygodnośc, stały

4CAE-kontroler układów recyrkulacji gazów wydechowych, stały

Wie ktoś może czym mogą być one spowodowane i co należy wymienić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwszy błąd .......

Mówi o tym ,że zbliża się wymiana filtra DPF. Jeśli nie masz problemu z wypalaniem filtra ,w aplikacji BTool możesz zarejestrować wymianę filtra na nowy . Błąd nie powtórzy się.


Drugi błąd.....

Masz problem z klapą obejsciową umieszczoną w chłodniczce spalin.

Może być kilka przyczyn jej złego działania....

- wąż podciśnienia który dochodzi do elektrozaworu lub wychodzi z niego jest zniszczony/przetarty . Elektrozawór znajduje się na chłodniczce spalin.

- wadliwy elektrozawór

- gruszka , może mieć pękniętą membranę , lub ułamane ramię , które pcha inne ramię klapy obejsciowej chłodniczki spalin

- pękniętą sprężynę ramienia klapy obejsciowej chłodniczki spalin , znajduje się ona po lewej stronie chłodniczki spalin pod spodem

- zacięcie się samej klapy obejsciowej , w wyniku zbyt dużej ilości sadzy.


Zobacz czarny przewód podciśnienia , który przeciera się 10cm od elektrozaworu , o którym pisałem wcześniej. Przewód leży na bloku silnika , na ostrej krawędzi. Musisz go wymienić lub wzmocnić w tym miejscu.


Trzeci błąd......

Mówi o tym ,że zawór EGR ma za niskie napięcie zasilania , 100mV. Musisz sprawdzić kość i przewody pod kątem przerwy bądź złego styku.


Ps.

Następnym razem :search: :search: :search:

bo te błędy były już wyjaśniane na tym forum.

Opublikowano
Pierwszy błąd .......

Mówi o tym ,że zbliża się wymiana filtra DPF. Jeśli nie masz problemu z wypalaniem filtra ,w aplikacji BTool możesz zarejestrować wymianę filtra na nowy . Błąd nie powtórzy się.


Drugi błąd.....

Masz problem z klapą obejsciową umieszczoną w chłodniczce spalin.

Może być kilka przyczyn jej złego działania....

- wąż podciśnienia który dochodzi do elektrozaworu lub wychodzi z niego jest zniszczony/przetarty . Elektrozawór znajduje się na chłodniczce spalin.

- wadliwy elektrozawór

- gruszka , może mieć pękniętą membranę , lub ułamane ramię , które pcha inne ramię klapy obejsciowej chłodniczki spalin

- pękniętą sprężynę ramienia klapy obejsciowej chłodniczki spalin , znajduje się ona po lewej stronie chłodniczki spalin pod spodem

- zacięcie się samej klapy obejsciowej , w wyniku zbyt dużej ilości sadzy.


Zobacz czarny przewód podciśnienia , który przeciera się 10cm od elektrozaworu , o którym pisałem wcześniej. Przewód leży na bloku silnika , na ostrej krawędzi. Musisz go wymienić lub wzmocnić w tym miejscu.


Trzeci błąd......

Mówi o tym ,że zawór EGR ma za niskie napięcie zasilania , 100mV. Musisz sprawdzić kość i przewody pod kątem przerwy bądź złego styku.


Ps.

Następnym razem :search: :search: :search:

bo te błędy były już wyjaśniane na tym forum.

 

Mam pytanie do tego pierwszego błędu, mam też go u siebie cały czas, rozumiem, że jak go usunę tak jak mówisz to zniknie, ale mam teraz 50 g popiołu już, sadza wypala się normalnie, dalej będę widział ile jest popiołu?

Opublikowano
Nie, zresetujesz sztucznie wartość popiołu do 0g, dlatego warto przy adaptacji wyczyścić dpfa w specjalistycznej firmie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie , po wpisaniu że jest nowy filtr DPF wartość popiołu wyniosła ..... 0 .....

Mam nalatane 220kkm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Po wyczyszczeniu egr oraz chłodniczki, sprawdzeniu kabli oraz węży pod kątem zużycia i usunieciu błędów pojawił się dalej błąd 4cae oraz nowy 40d4. Wskazuje to na to, ze Zawór egr juz skonczyl swoja żywotność i należy go wymienić?
Opublikowano
Błąd od dpf został rozwiązany, został tylko od sterowania EGR i zastanawiam się czy może to wskazywać na końcówkę zaworu EGR.
Opublikowano

Burza1234


Mógłbyś mi poradzić w jaki sposób sprawdzić kość ? Jakie mają być wartości napięcia na poszczególnych pinach oraz czy robic to na zapalonym silniku czy na samym zapłonie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- pin nr. 3 , kolor przewodu niebieski , jest to zasilanie 5V

- pin nr. 4 , kolor przewodu brązowo - zielony , jest to minus/masa.

- pin nr. 1 , kolor przewodu biało - żółty , jest to aktywacja Siłownik recyrkulacji spalin

- pin nr. 2 , kolor przewodu szaro - zielony , jest to aktywacja Siłownik recyrkulacji spalin

- pin nr. 5 , kolor przewodu czarny , jest to

sygnał, siłownik recyrkulacji spalin


1.Napięcie zasilania serwomotoru 12 woltów

2.Częstotliwość aktywacji serwomotoru 1300 Hz

3. Napięcie zasilania czujnika Halla 4,5 do 5,5 V

4. Pobór mocy czujnika efektu Halla 20 mA



Mam tylko takie dane . Na resztę podpowiedzi musisz poczekać aż któryś z kolegów się odezwie....

Powodzenia... :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.