Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Ostatnio zdarzył mi się przypadek niessczelnosci. Dmuchalo mi pod maską, okazał się wężyk pod filtrem powietrza pęknięty. Przez parę dni nie miałem kiedy zajrzeć do tego, później dodatkowo zaświecił się check na desce. Po ogarnięciu tej niessczelnosci myślałem że dlatego był check. Skasowalem błąd, ale check po czasie powraca i jak się okazuje ten błąd też. Czy winny jest przepływomierz? (tak jakby wynikało to z opisu błędu na bmwcodes), ddostkowo jest notatka o brak możliwości wypalania dpf przez ten błąd No i sadza też jest na poziomie 84%, czy mogę spróbować ręcznie wypalić z aplikacji mimo błędu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz aplikację BTool???

Jeśli tak to podaj ECU silnika. Jest wyświetlany po połączeniu się aplikacji z autem.

Przykładowe ECU silnika D70BX7A0

Opublikowano

D73N57E0


Czas od ostatniej regeneracji 550km, sadza 85% na poziomie 51,2g, popiół 5,8g. Chciałem wymusić wypalanie ale jedynie zmieniło na planowane wypalanie, jechałem autostrada i nic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie temperatury panowały przed i za DPF w czasie wypalania???

Czy sprawdzałeś w czasie wypalania czy masz nadal błędy , czy je kasowałeś i ponownie wymuszałeś wypalanie?


24CF00


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Błąd jest wykrywany, gdy stosunek zmierzonej masy powietrza do obliczonej masy powietrza przekracza wartość graniczną zależną od punktu pracy.

W tym przypadku masa powietrza zmierzona przez miernik masy powietrza jest uznawana za zbyt małą.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Kontrola wiarygodności HFM odbywa się w trybie wybiegu/wybiegu lub podczas faz uczenia kompensacji dryfu.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Błąd jest wprowadzany, jeśli jest obecny dłużej niż następujący przedział czasu (czas odbicia): od 1000 ms do 1500 ms (w zależności od wersji).

Plan serwisowy

1. Sprawdź czujnik temperatury powietrza doładowującego pod kątem wiarygodności (może wskazywać wartości, które są zbyt wysokie, zwykle bez wprowadzania błędu).

2. Sprawdź porty wlotowe i zawory wlotowe pod kątem sadzy.

3. Sprawdź połączenie do masy zaworu recyrkulacji spalin.

4. Sprawdź zawór recyrkulacji spalin pod kątem zacięcia, szczelnego zamknięcia i wpisów kodów usterek.

5. Sprawdzić szczelność kanału powietrznego pomiędzy miernikiem masy powietrza z gorącą folią a sprężarką.

6. Sprawdź działanie klap wirowych i wpisy w pamięci kodów usterek.

7. Sprawdź, czy sprężarka turbosprężarki nie jest uszkodzona lub sztywna (w związku z odchyleniem regulacji ciśnienia doładowania).

8. Sprawdź, czy zmienna geometria turbiny pracuje płynnie (tuleja łożyskowa w obudowie turbiny może być skorodowana).

Jeśli poprzednie testy wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik masowego przepływu powietrza.

Wpływ błędu

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Uwaga:

W przypadku serii F01, F02, F04, F06, F07, F10, F11, F12, F13 i F18 może się zdarzyć, że fajka z niefiltrowanym powietrzem zostanie zamknięta pokrywą po zakończeniu prac przy prowadzeniu powietrza chłodzącego. Dzieje się tak, gdy pokrywa została zainstalowana po niewłaściwej stronie prowadzenia powietrza chłodzącego.

W przypadku wymiany przepływomierza z gorącą folią należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje, układ mas powietrza.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje układu przepływu powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Opublikowano
Nie wiem jakie bo nie chciało się włączyć wypalanie. Dałem wymuś regenerację i tylko zaplanowało. Która opcja dokładnie to te temperatury? Błąd jest ciągle ten co napisałem nawet jak skasuje to się pojawia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz wejść w DPF/NOX, na górze masz klucz , i następnie wybierasz opcję ..... temperatura spalin i temperatura spalin przed DPF , temperaturę płynu chłodzącego , wysterowanie świec żarowych i doładowanie.

Jak to zrobisz , powtórz procedurę wypalania i obserwuj te parametry.

Opisz później co tam zauważyłeś???

Opublikowano
U mnie przykładowo temp. przed DPF ostatnimi czasami jest nieaktywna i jest na szaro... Kiedyś zawsze na to patrzyłem, najlepiej się wypala jeśli temperatury są w okolicy 600 stopni. Po zakończeniu regeneracji licznik od ostatniej regeneracji musi się zresetować na 0, inaczej nie jest zakończona.
Opublikowano

Chodzi o temp spalin bank 1? Czy temp spalin za kat 1 bank 1?bo to drugie też mam na szaro, opcja pierwsza to była coś koło 300 stopni, chciałem wymusić wypalanie ale nic się nie działo, jedynie co to zaplanowało wypalanie, aktywować nie mogłem chyba że coś źle zrobiłem. Aczkolwiek wydaje mi się że przez ten błąd którego nie mogę skasować nie chce się wypalić bo przy 85% już samo dawno powinno się wypalać (tak jest napisane na odczycie błędów bmwcode) . A od ostatniej regeneracji jest 550km a wtedy tego błędu nie miałem.


Może z tą niessczelnoscia jak chwilę jeździłem to coś świra dostało, ale też na czuja nie chce nic wymieniać.

Opublikowano
Tak teraz patrzę na temp. spalin bank1, przy zwykłej jeździe będzie 300 stopni, podczas wypalania przy stalej prędkości trzyma ponad 600. Wystarczy jechać spokojnie nawet 70-90 km/h i takie temperatury osiągnie, można dać dźwignie na tryb sportowy wtedy wyższe obroty też są dobre dla takich akcji...
Opublikowano

No a mi nie wypala dlatego jest te 300 z kawałkiem, nie mogę wymusić wypalania, muszę się pozbyć błędu i to dość szybko bo sadzy już 85%...


Edit


Dobra dziś jadąc do roboty, włączyłem tryb sport i przy około 160km wzrosła temperatura spalin do ponad 500 i zaczęło się wypalanie dpf. Na szczęście jak wykryje mniejsza temperature to dezaktywuje wypalanie (np przy mocniejszym zwalnianiu, musiałem zjeżdżać z A4) więc dzisiaj w dłuższą trasę trochę i się powinno wypalić.


@edit

Dpf wypalony do 6% (4g sadza, 6g popiół). Zamówiłem też przepływomierz, na dniach dam znać czy pozbyłem się błędu. Pytanie tylko czy jakąś funkcje serwisowa muszę robić?

Opublikowano

Dobra Panowie jeden problem ogarnięty. Winny był przepływomierz, błędu nie ma, checka też nie.

Natomiast mam jeszcze jeden mały problem, chodzi o błąd CF040A - Elektroniczne sterowanie skrzyni biegów i też w zakładce btool skrzynia biegów występuje.

Problem polega na tym, że zaczęło się od sporadycznego pojawiania się błędu na ekranie bmw, zazwyczaj przy zatrzymywaniu się (nie zawsze, nie było reguły) błędu : niesprawny napęd, moc zredukowana, możesz kontynuować jazdę po czym błąd znikał i nie było szans na odczytanie go w programie. Teraz (też nie ma reguły) ale jak auto stoi czy na biegu czy na P to pojawia się na ekranie bmw non stop (wcześniej znikał) dzięki czemu pojawił się ten błąd w btool. (żadnego innego nie mam, jak błąd nie pojawia się na ekranie to w btool też nie, jak się pojawi na ekranie to w btool też)


Z tego co wyczytałem na stronce z błędami, chodzi o magistrale, któryś sterownik. Miał ktoś taki przypadek? Gdzie na pierwszy strzał mogę zerknąć? Bo jak mniemam chodzi o jakieś zwarcie, albo korozję czy brud, o który sterownik chodzi? Lub który sprawdzić?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dla rozwiązania napisze posta pod rząd.

Pęknięty był wąż podciśnienia koło turbiny aczkolwiek nie wiem czy to wpływało na opisywany błąd. Oprócz tego wiązka idącą do skrzyni biegów była oparta o wydech (stopiona otulina, kable całe zostaly) i opierały o wydech.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.