Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Auto bmw 335i e92 N54 skrzynia zf6hp21

Mam pewna historie z swoim autem i prosiłbym o pomoc osoby bardziej doświadczone o pomoc

Jakiś czas temu podczas przejechaniu progu zwalniającego zredukowałem do 1 i przyspieszyłem auto ładnie pojechało 2,3 bieg i potem zwolniłem i ruszyłem ponownie już spokojnie tak do 2 tys obrotów AUTO ZGASŁO

Odcięło wszystko

Finalnie okazało się ze rozrząd przeskoczył i auto nie chciało odpalić ( silnik był zablokowany ) po ustawieniu rozrządu silnik wrócił do żywych i świetnie pracował jak wcześniej + sprawdzanie kompresji na każdym cylindrze wyszło ponad 13 barów później jak się okazało auto nie mogło wbić biegu D i R- skrzynia na dół i weryfikacja- mało oleju dużo opiłków diagnoza mechanika ze mechanicznie skrzynia padła okej wymieniliśmy skrzynie na używana i auto jeździ bez zarzutu wszystko w jak najlepszym porządku jedynie czekam na wymianę rozrządu bo jak twierdzi mechanik, łańcuch jest rozciągnięty i trzeba wymienic, okej Tylko co tu zawiniło? Co było pierwsze? Jak tego uniknąć w przyszlosci?

Dlaczego rozrząd przeskoczył i skrzynia padła? Ktoś jest w stanie to wyjaśnić?

Dodam ze aktualnie mam błąd z obd P0015 czyli elektrozawór wydechowy

Opublikowano

Co do silnika to podejrzewam, że poluzowała lub odkręciła się śruba 11 21 1 439 395 lub

miałeś uszkodzony Tłumik drgań 11 23 7 572 788 lub 11 22 7 558 083(automatyczna skrzynia) co spowodowało poluzowanie śruby 11 21 1 439 395.

Śruba ta dokręca główne koło pasowe na wale z przodu silnika ORAZ zębatkę łańcucha rozrządu. Zębatka nie ma wieloklinu czy klina i łatwo ją obrócić

przestawiając rozrząd.

Wymieniając rozrząd zgodnie ze sztuk trzeba wymienić cały komplet, ślizgi, napinacz, łańcuch, zębatkę oraz oba vanosy. Ale z powodu kosztu vanosów

zazwyczaj zostawia się stare i wymienia tylko resztę. Niektórzy wymieniają tylko łańcuch, a potem szybko sprzedają auto.


Koniecznie sprawdź, czy nie masz uszkodzonego sprzęgiełka na alternatorze, zużytego napinacza paska wielorowkowego, czy rolki nie są zużyte.

Uszkodzenie czegoś przy pasku wielorowkowym powoduje zwiększone obciążenia na kole pasowym na wale, może się rozwulkanizować guma w

tłumiku drgań i wszystko nie pracuje płynnie, tylko szarpie przy każdym odpaleniu, gaszeniu i gwałtowniejszym przyspieszaniu czy schodzeniu z obrotów.


Czy mechanik to taki spec ob bmw , czy zwykły warsztat?


To co podał ci mechanik to skutki awarii, a nie przyczyna, rozbierając skrzynię powinien ją zdiagnozować i wykryć powód usterki, a nie "skrzynia uszkodzona, dawaj drugą".

Być może akurat to najtańsze i najszybsze rozwiązanie, ale takie trochę nie do końca profesjonalne.


A co do rozciągniętego łańcucha to może warto to skonsultować z innym warsztatem? Widziałeś ten łańcuch? Dotykałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.