Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ^^

Mam taki problem, że jak u każdego klima jest sprawna ale nie nabita to u mnie jest dokładnie na odwrót klima jest nabita ale nie działa tzn. nie mogę jej używać, gdyż po kliknięciu " śnieżynki" z nawiewów wieje chłodem ale nie załącza się wiatrak :(

Przy dzisiejszych upałach + ciemnych skórach jest to wprost nie do wytrzymania a nie mogę używać klimatyzacji w mieście ponieważ rozsadzi mi układ i znowu będę musiał uszczelniać.

Mam tu trzech podejrzanych:

- Jakiś bezpiecznik

- Czujnik klimatyzacji

- Walnięty wiatrak


I tutaj mam do was prośbę ponieważ ja i mechanika czy elektryka to dwa oddzielne światy i gdybyście mogli naprowadzić co i jak sprawdzić i wytłumaczyć to najprościej jak się da czyli jak dla debila :P


Na wstępie sprawdził bym bezpieczniki jeżeli jakiś ma na to wpływ a później lukną bym czy wentylator działa jak jest podłączony na krótko, tylko gdzie znajdę wtyczkę wentylatora? Czy to jest ta, jak się zdejmie przednią osłonę silnika i od razu ta po lewej przyczepiona tak jakby do obudowy chłodnicy?


I wiem, że były podobne tematy ale one są już nie aktywne a nie mogę się dokopać chociażby do układu klimatyzacji :(


Edit:

Bemka się nie przegrzewa nawet pod obciążeniem

Kostka od wentylatora sprawdzona jest napięcie

Wentylator tak jakby chodzi ale ledwie go słychać lecz nie schładza układu klimatyzacji po wyłączeniu silnika

Brak czujnika temperatury zewnętrznej



Pacjent Bmw E46 320d 136km w sedesie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejrzewam że masz padnięty modółu centralnie na wentylatorze. Podepnij tak to na krótko i sprawdź co się dzieje. Tylko już na wyjście z modułu na wiatrak . O tej kostce co pisałeś to masz rację jest od wentylatora. Czujnik temperatury zewnętrznej kup i zdemontuj bo nie jestem na 100% pewny ale może dlatego nie chce wystartować klina bo komp widzi -50 stopni.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wentylator sprawdza się na komputerze, ustawia w różnym zakresie. Potrzebujesz czujnik temperatury zewnętrznej skoro jego brak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Miałem podobny problem. Wentylator się nie załączał po włączeniu klimatyzacji. Sprawdzając INPĄ zaczynał się kręcić.


Uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji.


W moim przypadku niestety, albo stety zawór bezpieczeństwa zadział i wyrzuciło płyny nim rozszczelniło układ.


Zakres praco dodatkowych wymiana kompresora, osuszacza i czujnika 400zł robocizna 500zł części.


Tutaj pytanie do forumowiczów, mechanik powiedział, że naprawa na prawdę miałaby sens gdybym regenerował kompresor, powymieniał zawory etc. ale to wiąże się z kosztem 2500 zł. Czy chciał mnie naciągnąć?

Opublikowano

OOOO jak ja tu dawno nie zaglądałem. witam serdecznie.

A więc temat który przerabiał prawie każdy w BMW po 15latach użytkowania.

1.Sprawdż czy wentylator się włączy po zdjęciu kostki z czujnika węża chłodnicy dolnego,(mierzy temp.na wyjściu z chłodnicy)

2.Weż do ręki zwykły miernik i ustaw voltomierz-mierzymy prąd na podłączonym wentylatorze(natnij leciutko kabelki żeby miedż była na wierzchu)na 2 grubych kablach powinno być ok 13volt,jeden z tych kabli to masa po podłączeniu z kabelkiem sterowania(cieńki czarno-zielony) na zgaszonym silniku, a przekreconym kluczyku powinno być ok13v,po włączeniu klimy lub odpięciu czujnika temp. opisanego powyżej ten prąd sterowania będzie spadał(przy ok 5,6V-5.4V powinien załączyć się wentylator chłodnicy, jak już potwierdzisz miernikiem że sygnał ze sterownika spada w dół, a nie załącza masz diagnozę(moduł wentylatora).

3.Tak najprościej sprawdzić czy sygnał z czujnika i klimatronika i czujki ciśnienia klimy idzie do komputera i dalej do modułu.

4.Sam wentylator po odpięciu kostki sprawdzisz podłączając pomiędzy modułem, a wentylatorem na krótko sprawdzisz w obie strony zamieniając kable.(to rób na wypiętej kostce bo spalisz moduł jak jest dobry)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.