Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów chciałem przedstawić wam sytuacja jaka spotkała mnie w serwisie BMW Bydgoszcz. W czasie akcji serwisowej wymieniają przewód raczej kostkę z przewodem wysokiego napięcia za schowkiem na rękawiczki. Wymiana taka trwa około półtorej godziny tak naprawdę nic się nie zmienia ponieważ w naszych BMW nie masz żadnych wskaźników mówiących o doładowaniu czy temperaturze cieczy czy też temperaturze oleju więc nie mamy świadomości o niektórych ważnych wskazaniach. Jednakże ja zakupiłem wskaźnik który jest podłączony na stałe do OBD i pokazuje mi przede wszystkim temperaturę cieczy i jeszcze kilka innych wskazań również chwilowe ładowanie akumulator. Po wymianie wyżej wymienionego przewodu zauważyłem że ładowanie akumulatora jest bez przerwy jak z większości aut czyli około 14,5 volta. W moim aucie występuje urządzenie inteligentnego ładowania i odzyskiwania energii podczas hamowania a po wymianie przewodu przestało to działać. Napisałem maila do BMW Polska o zaistniałej sytuacji pojechałem również do serwisu w Bydgoszczy B naprawię lin to co zepsuł Jednakże główny serwisant w Bydgoszczy powiedział że nie mam czegoś takiego w moim aucie i że to jest niemożliwe by było coś zepsute. Oczywiście BMW Polska też olała sprawę zdawkowo odpisując że wymiana kabla nie ingeruje w te systemy. Jak wiecie w naszych autach po wymianie akumulatora trzeba go zakodować chyba że przez jakiś czas będziecie jeździć z błędem który wyświetla się lecz po jakimś czasie zniknie ponieważ auto samo się nauczy nowego akumulatora. Miałem taką sytuację rzeczywiście auto Nauczył sie samo więc Panowie z BMW odłączając kabel by zamontować nowy rozłączczyli systemy lecz już nie zakodowali myśląc że w moim modelu nie ma tego systemu bo rzeczywiście nie we wszystkich modelach to jest. Auto obecnie wróciło do stanu sprzed wymiany ponieważ nauczyło się samo i znowu działa mi ten system i trwało to około półtora miesiąca gdzie zrobiłem autem około półtorej tysiaca km. Więc sami widzicie jacy mechanicy pracują w serwisach i ignoranci którzy nie słuchają klientów bo nie przyjechali do nich na przykład x szóstym czy X7. To są zmieniacze części a nie mechanicy którzy powinni myśleć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bmw ma racje a ty wymyslasz. Po rozlaczeniu aku nie ma potrzeby kodowania akumulatora.
Opublikowano
kkx5 nie wiem jakim modelem jeździsz ale e90 z 2011r po odłączeniu aku powinno sie kodowac poniewaz pokqzuje błąd ale mozna tak jak wczesniej napisalem poczekać i auto samo sie nauczy. Ponadto taki komentarz to pisze pracownik BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jestem pracownikiem bmw :D Mialem prywatnie dziesiatki bmw. Napisze raz jeszcze; odpiecie aku nie wplywa na zadne systemy i nigdy nie wywala bledu, nigdy. Rozlanczalem setki beemek w warsztacie, naprawialem wiele kabli objetych akcja serwisowa i nigdy nie kodowalem aku. To co piszesz to absurd z technicznego punktu widzenia/ struktury systemu w e90.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kkx5 nie wiem jakim modelem jeździsz ale e90 z 2011r po odłączeniu aku powinno sie kodowac

 

kto Ci takich gupot naopowiadal... :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro i tak masz już jakąś kostkę w OBD wciśnietą to sobie zarejestruj nowy akumulator i tyle . Pewnie aku umiera .
Opublikowano

Rejestracja akumulatora ma sens tylko w przypadku zmiany pojemności aku lub zmiany AGM na zwykły i odwrotnie, w innym przypadku nic nie zmienia zostaje tylko zapisane przy jakim przebiegu została zmieniona bateria .

Jest coś takiego jak klema IBS która monitoruje aku i przesyła informacje do sterownika o stanie aku i temperaturze . Włóż w 100% nowy naładowany aku AGM to ładowania w zasadzie nie będzie , napięcie na klemach będzie w granicach 12.2v do momentu gdy naładowanie aku nie spadnie o 20% -30% jest to bufor potrzebny na przyjęcie energii z hamowania, w momencie gdy hamujesz silnikiem ładowanie jest na poziomie 14.9v.

Potem włóż stary zużyty aku AGM o tej samej pojemności bez rejestracji , ładowanie będzie ciągle na poziomie 14.9v do tego nie będzie działał system start-stop światła powitalne itd. dlatego , że klema IBS wykryje zużycie aku i będzie tak zarządzać energią żebyś mógł odpalić samochód.

Tak działa sprawny system zarządzania energią.

W momencie odłączenia aku nigdy nie zdarzyło mi się , że wyskoczyły jakieś błędy.

Opublikowano

W czasie akcji serwisowej wymieniają przewód raczej kostkę z przewodem wysokiego napięcia za schowkiem na rękawiczki. Wymiana taka trwa około półtorej godziny tak naprawdę nic się nie zmienia ponieważ w naszych BMW nie masz żadnych wskaźników mówiących o doładowaniu czy temperaturze cieczy czy też temperaturze oleju więc nie mamy świadomości o niektórych ważnych wskazaniach.


Za schowkiem nie przewodów wysokiego napięcia. Najprawdopodobniej wymienili ci przewód 61 12 9 269 907, główny przewód zasilający pomiędzy akumulatorem a bezpiecznikami.

Wymiana przewodu nie ma nic wspólnego z doładowaniem czy temperaturą, reszta tego zdania to jakieś pomylenie pojęć.


"Więc sami widzicie jacy mechanicy pracują w serwisach i ignoranci którzy nie słuchają klientów bo nie przyjechali do nich na przykład x szóstym czy X7. To są zmieniacze części a nie mechanicy którzy powinni myśleć."


Tutaj to pojechałeś :) Ile lat masz praktyki warsztatowej w BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma tak że włączone światła mijania blokują rekuperację ? Przynajminej w KIA, Renault tak to działa .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.