Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam BMW 5 Touring (E39) 530d 2926ccm 193KM/142 KW. Nie widziałam podobnego tematu. Będzie długo .


Mam problem z odpalaniem samochodu z nadejściem ciepłych dni (przynajmniej tak sądzę , ponieważ nigdy nie zdąża się to np w zimę ). Wymieniony czujnik położenia wału. Nie dał efektu . Samochód odpali normalnie od strzała , przykładowo pojadę do sklepu gaszę auto , wracam i nie chce odpalić . Kilka razy kręcę, czasami za łapie i gaśnie . Po chwili lub dłuższej chwili auto odpala bez żadnego kręcenia za pierwszym razem gdyby nigdy nic . Trochę jakby nie dostawał płynnie paliwa ? Teraz idzie na wymianę filtrów- paliwa i oleju oraz samego oleju na gęstszy (wcześniej mechanik wlał Castrol Edge 5w30 , teraz planuje zmienić na Castrol Edge Turbo diesel 5w40) . Czy ktoś miał podobnie i może znać prawdopodobieństwo przez które tak się dzieje ? Sam samochód stracił moc , nie ma "buta" jak wcześniej .Podłączany pod komputer wykazuje 1E25- regulacja obrotów silnika oraz 3505-obwód modułu sterowania świecy żarowej . Niestety mechaników w moim małym mieście i pobliżu to przerasta ;) jakieś rady za co mogę się wziąć dalej ,lub co się może dziać ? Z góry dziękuję.

Edytowane przez Malix
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Wymieniony czujnik położenia wału. Nie dał efektu...

Jak nie odpala na ciepłym to bardziej czujnik wałka, a nie wału. Było wymieniane to co tutaj ? Czym były odczytywane te błędy ? Jaki poziom paliwa w zbiorniku gdy nie chce odpalić ? Warto by sprawdzić ciśnienia paliwa - wstępne i na listwie wtryskowej.

Olej 5W30 w zupełności wystarcza.

Opublikowano
Mechanik właśnie nie wymienił mi wałka , chociaż było to ustalone . Podpinany pod komputer u elektromechanika , sprawdzany jakimś programem wow 4.9.0 była robiona diagnoza OBD , mówił że nie może zrobić drugiej diagnozy (jakiejś głębszej ) ale nie podał przyczyny dlaczego ,wspomniał coś że nie może się połączyć z tym autem . Myślę że stan paliwa nie gra roli , bo zachowuje się tak i przy 15, 30 czy 50 l. w baku. Po Pana linku do strony ,myślę że jednak chyba zatrzymam się na wglądzie i wymianie czujnika położenia wałka rozrządu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co piszesz to jest jakiś skaner diagnostyczny, czyli duże prawdopodobieństwo, że wskazania z kapelusza, bo stare BMW takich nie lubią. Trzeba to potwierdzić przez INPA. Nie wymieniaj na pałę części, trzeba dokładnie zdiagnozować w czym problem. Jeśli się czujesz na siłach to możesz nabyć kabel INPA i zainstalować program, albo pojechać do kogoś, kto nim dysponuje. W M57 dużo częstszą przyczyną takiej usterki są inne podzespoły niż czujnik położenia wałka/wału.


Na forum wystarczy forma bezpośrednia :) i popraw tytuł zgodnie z regulaminem, bo Admin takie usuwa.

Opublikowano
Rozgrzej motor i wróć do domu. Czujnik wałka masz na jedną śrubę pod osłoną. Włóż go do zamrażarki na chwilę, zamontuj i zobacz czy odpali :roll:
Opublikowano
Dziękuję , będę szukała mechanika z INPA niech go prześwietli jak trzeba. Nie wiedziałam że elektromechanik może używać takich "śmieciowych" skanerów. W końcu płacimy żeby się czegoś dowiedzieć a w efekcie nie wiemy nic . Z ciekawości spróbuje również schłodzić czujnik wałka tak jak polecasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.