Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie poradzcie mi cos prosze , e60 łyka mi 0,5 litra oleju na 2000 km odma wymieniona , wycieków nie ma , turbo sprawne co jeszcze moge zrobić ? cZY TYLKO REMONT SILNIKA POZOSTAJE ?

Jaki koszt takiego remontu oraz co sądzicie o tych dodatkach ktore niby zmniejaszają pobór oleju ?

obecny olej to motul 5w 30 xclean

Opublikowano

zdejmij rury od intercoolera jak sucho tam będzie to nic innego jak pierscionki puszczają

a na dodatki to szkoda kasy moim zdaniem to raczej stosuje sie zapobiegawczo/prewencyjnie niż już po fakcie.

To nic innego ja modyfikatoy lepkosci/gestosci oleju wiecej możesz zaszkodzic niż co kolwiek poprawić. Swoją droga dpf nieźle w pizdę dostaje przy takim poborze oleju.

Jack_Strong-
Opublikowano
zdejmij rury od intercoolera jak sucho tam będzie to nic innego jak pierscionki puszczają

a na dodatki to szkoda kasy moim zdaniem to raczej stosuje sie zapobiegawczo/prewencyjnie niż już po fakcie.

To nic innego ja modyfikatoy lepkosci/gestosci oleju wiecej możesz zaszkodzic niż co kolwiek poprawić. Swoją droga dpf nieźle w pizdę dostaje przy takim poborze oleju.

 

To mam takie pytanie jeszcze czy jezdzac z takim poborem oleju moge zepsuc cos jeszcze bardziej nie licząc dpf ? Oraz jaki jest orientacyjny koszt pierscieni z robocizną ? ( bo jak nic sie wiecej nie zepsuje to mysle ze by po prostu jezdzic azkiedys moze bede mial kase na takie cuda ) Jestem zdenerwowany bo utopiłem pieniądze , chcąc go kiedys sprzedac i tak bede musiał to naprawić

Opublikowano
świecę żarowe mogą sie przepalać czesciej i moduł bedzie miał ciężej oraz wspomniany dpf. Remont to mogą być koszty rzędu 5-10k zależy co jest przyczyną czy uszczelniacze zaworowe czy pierscionki.
Jack_Strong-
Opublikowano

Sprawdz czy twoja turbina doslownie nie pluje olejem przy mocnym docisnieciu gazu. Zobacz czy ci olej przez miske olejowa ucieka, byc moze uszczelka poszla.

Sprawdz czy masz duzo oleju w dolocie byc moze separator oleju zostal uszkodzony. Tymczasowo mozesz dolac srodek uszczelniajacy od liquid molly 400 ml na calosc oleju w silniku ale planuj juz wizyte u mechanike, a to uszczelnienie tylko po to by sprawnie dojechac i by zmniejszyc troche ten leak oleju.


Zycze by to bylo cos z osprzetu, a nie pierscienie. :) Trzeba tez caly silnik dookola obadac czy jakas uszczelka poprostu nie poszla :) badz czy nie masz wycieku sporego w jakims miejscu.


Tez polecam przeskoczyc na 5w40 olej, bo nie wiem jak tam w Polsce ale w holandii wczoraj bylo 34 stopnie, a 5w30 utrzymuje optymalne wlasciwosci smarne do 30 stopni. Na okres letni jak grzeje lepiej chyba na 5w40 przeskoczyc.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tez polecam przeskoczyc na 5w40 olej, bo nie wiem jak tam w Polsce ale w holandii wczoraj bylo 34 stopnie, a 5w30 utrzymuje optymalne wlasciwosci smarne do 30 stopni. Na okres letni jak grzeje lepiej chyba na 5w40 przeskoczyc.

 

Poważnie, poczytaj trochę zanim napiszesz kolejną głupotę, kompletnie nie rozumiesz oznaczeń w oleju.

Opublikowano

Tez polecam przeskoczyc na 5w40 olej, bo nie wiem jak tam w Polsce ale w holandii wczoraj bylo 34 stopnie, a 5w30 utrzymuje optymalne wlasciwosci smarne do 30 stopni. Na okres letni jak grzeje lepiej chyba na 5w40 przeskoczyc.

 

Poważnie, poczytaj trochę zanim napiszesz kolejną głupotę, kompletnie nie rozumiesz oznaczeń w oleju.

 

W profesjonalnym serwisie bmw na lato do F10 525d zalecili zmiane oleju na 5w40, gdyz zachowuje on lepsza lepkosc pomiedzy temperaturami 30, a 40. I błagam niczego mi nie tłumacz , ufam bardziej serwisowi BMW niż Tobie, a skoro oni twierdzą, że lepsza lepkosc pomiedzy 30 a 40 ma 5w40 i warto zastosowac na okres letni, bo ma nieco lepsze wlasciwosci smarne w wysokich temperaturach to ja im wierze, bo samochody marki BMW serwisuja na codzien plus serwisuja tylko i wyłącznie te samochody.


W kolejnym juz poscie prowokujesz klotnie i ciagle pijesz do moich wypowiedzi. Jak ty cos piszesz nigdy na to nie reaguje i nie odpisuje, jezeli jeszcze choc jedna twoja wypowiedz bedzie taka jak ta powyzej zablokuje Cie i kilku innych uzytkownikow, ktorzy zachowuja sie w podobny sposób do Ciebie. Napisz wlasna wypowiedz, doradz cos zamiast sie klocic.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejny raz Ci piszę - blokuj sobie co tam chcesz, a jak będziesz pisał dalej pierdoły to dalej będę Ci to wytykał, co by uchronić nieświadomych przed Twoją "mądrością".


Ale napisz jeszcze może co serwis Ci na zimę poleca? 5w20? Bo zimno na dworze jest? A na wiosnę i jesień 5w30, bo tak ani ciepło ani zimno? i oczywiście wymiana co 3 miesiące, bo jakby inaczej, skoro takie podejście mają :mrgreen:

Opublikowano
Kolejny raz Ci piszę - blokuj sobie co tam chcesz, a jak będziesz pisał dalej pierdoły to dalej będę Ci to wytykał, co by uchronić nieświadomych przed Twoją "mądrością".

 

Oki to blokuje. :8) Pisz wlasne wypowiedzi ja nawet ich nie czytam i nigdy na nie nie odpowiem. Nie mam na to czasu jestem zapracowana osoba, co widac po tym czym jeżdżę. Pozdrawiam :8)

b28nl6U.png
Opublikowano
Kolejny raz Ci piszę - blokuj sobie co tam chcesz, a jak będziesz pisał dalej pierdoły to dalej będę Ci to wytykał, co by uchronić nieświadomych przed Twoją "mądrością".


Ale napisz jeszcze może co serwis Ci na zimę poleca? 5w20? Bo zimno na dworze jest? A na wiosnę i jesień 5w30, bo tak ani ciepło ani zimno? i oczywiście wymiana co 3 miesiące, bo jakby inaczej, skoro takie podejście mają :mrgreen:

 

Serwis BMW poleca jedynie 5w40 w okresie letni, gdy temperatury w losowych dniach siegaja nawet 36-37 stopni w Holandii. W pozostalych porach roku zaleca 5w30. Aso zalewa do F10 olej Castrol Edge Titanium 5w40 LL-01 badz Castrol Edge Titanium 5w40 LL-04 badz na zyczenie za doplata BMW TWINPOWER TURBO 5W40 LL-04.

F10 serwisuje w profesjonalnym serwisie BMW w Holandii 525d 14rok. Moje E60 serwisuje sam i dla zasady na okres letni zalalem 5w40 Castrol Edge Turbo Diesel.


Nie jestem mechanikiem ufam serwisowi, jezeli lanie 5w30 caly rok byloby jedynym sensownym rozwiazaniem to nie wierze, ze proponowaliby zalac na okres letni 5w40. Jednak to zrozumia posiadacze F10, ktorzy robia cos jeszcze w serwisach, a nie posiadacze E60 co wszystko robia u lokalnego Mirka :8) co poradzi kazdemu "oleju w skrzyni sie nie zmienia, obojetnie jaki silnik lejemy 5w30". Bylem swoim E60 i u takich ale zaluje. Wole dolozyc dzisiaj i wiedziec , ze auto jest w naprawde dobrych rekach. Tyle w temacie oleju. :8)

b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.