Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, mam dziwny problem i chciałbym się Was spytać o zdanie. Otóż wymieniałem w swoim samochodzie rozrząd wraz z mechanizmem pompy oleju, dodatkowo zmieniony był olej. Po ok 1500km wyskoczył mi błąd niskiego poziomu oleju i konieczności dolania jednego litra. Zatrzymałem się na parkingu, zmierzyłem olej i samochód pokazał max. Minęły następne 2000km i dzisiaj mierzę olej, a tam pokazuje mi tylko 1/3 skali... dolałem dla świętego spokoju 250ml, zmierzyłem ponownie i wskazanie nie drgnęło ani trochę. Co to według Was może być?
Opublikowano

o ile dobrze pamiętam to n20 nie ma bagnetu. Jeśli czujnik świruje to nie masz pewności ile tak naprawdę oleju jest w silniku.

Jest opcja serwisowa - zlewa się olej i zalewa określoną, prawidłową ilość - wymienia się czujnik jeśli jest wadliwy

Opublikowano
No to, że N20 nie ma bagnetu to wiadoma rzecz i jestem świadom tego, że może mi podawać kosmosy. Bardziej się zastanawiam, czy są tutaj osoby, które potrafią mniej więcej ocenić jak wygląda awaryjność czujnika. Dziwne jest to, że raz był komunikat o potrzebie dolania oleju, potem znowóż max, a teraz pokazuje 1/3 wskazania pomimo tego, że uzupełniłem 250ml. Nie chcę się bawić w dolewanie kolejnych ćwiartek, bo nie chcę wlać zbyt wiele oliwy do silnika.
Opublikowano

dlatego jeśli są wątpliwości co do prawidłowego działania czujnika robi się to co napisałem powyżej.

Skąd wiesz ile tego oleju teraz jest w silniku jak dolałeś litr i potem jeszcze coś ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlatego jeśli są wątpliwości co do prawidłowego działania czujnika robi się to co napisałem powyżej.

Skąd wiesz ile tego oleju teraz jest w silniku jak dolałeś litr i potem jeszcze coś ???

Słusznie :cool2:

Opublikowano
Nie czytasz tego co piszę. Raz czujnik wskazał poniżej minimum, potem natomiast po chwili maksimum. Następnie po powrocie do domu 1400km pokazuje 1/3 miarki. Dolalem 250ml (nie litr) i czujnik ani drgnął. Smaczku dodaje to, że zmiana oleju miała miejsce 3000km temu, a od zmiany oleju do wskazania poniżej minimum minęło 1000km. Jeśli auto bubrało powyżej litra na 1000km to bym za sobą ciągnął zasłonę dymną. Moje przypuszczenie to padający czujnik, stąd moje pytanie czy takie hece zdarzyły się innym właścicielom N20.
Opublikowano

Z całym szacunkiem - czytaj ze zrozumieniem.

Skoro masz podejrzenie uwalonego czujnika a nie zużycia oleju przez silnik to masz podpowiedz co trzeba zrobić.

W moim 528xi serwis tak właśnie robił.

Miłego weekendu!!

Opublikowano
Okej, to zaczyna brzmieć jak podobny problem. A jakie miałeś konkretnie objawy, że zacząłeś działać w temacie czujnika/poboru oleju?
Opublikowano
Jeśli masz co chwilę inne wskazania, to gdzie dalej chcesz szukać problemu. Samo z siebie się nasuwa, że to czujnik, o czym jest już kilka razy wspomniane wyżej. Sam piszesz, że jakby brał 1l na 1tys km to byś ciągnął za sobą zasłonę dymną. Nie ma co kombinować, tylko brać się za najbardziej oczywistą rzecz
Opublikowano
Hm, pojeździłem trochę i wskazanie czujnika ustabilizowało się na 1/3 pomiędzy min i max. Pomimo kilku jazd, wielokrotnego mierzenia poziomu teraz ciągle jest 1/3. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Chyba jeszcze trochę pojeżdżę zakładając, że to czujnik i go wymienię wraz z wymianą oleju.
Opublikowano

Czyli dalej nie wiesz ile go jest….masz racje lepiej poczekać.

W najgorszym wypadku wymienisz przy okazji oleju też silnik :D

Opublikowano

Nie widzę żadnych wycieków, nie zostawiam za sobą mgły, czujnik pokazuje 1/3 pomiędzy low i max, dlatego właśnie sensor obstawiam. W jednym z postów wyżej miałem do Ciebie pytanie które przeoczyłeś, pozwolę sobie na powtórzenie :).

A jakie miałeś konkretnie objawy, że zacząłeś działać w temacie czujnika/poboru oleju?

Opublikowano

To było w 2013 r. Serwis stwierdził nieprawidłowość dokonywanego pomiaru.

Zlali olej, zmierzyli i dla pewności wymienili czujnik.

Opublikowano
Jasne, rozumiem, a na jakiej podstawie stwierdzili nieprawidłowe dokonywanie pomiaru? Przepraszam, że tak dopytuje, ale cały czas mówimy o skutku, natomiast nie znamy przyczyny. Czy też Ci wywaliło niski poziom, że zwróciłeś na to uwagę serwisantom?
Opublikowano
Proponuję dolać 200-250ml i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jeszcze raz zmierzyć. Powinno pokazać ponad połowę stanu. Stwierdzam to na podstawie moich doświadczeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.