Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z klimatyzacja w bmw e61lci 3.0d. Problem polega na tym że klima na zimnym samochodzie dziala a jak pojeździ się chwilę wyłącza się. Po podłączeniu maszyny czynnik wzorowo 700g lecz nie ma niskiego ciśnienia. Czym może być to spowodowane? Wyczytałem że może to być zawór rozprężny, lecz jeśli są jakieś inne opcje to wolałbym je wyeliminować zanim wyjmę deskę.... Wentylator chodzi cały czas lecz nie zbija ciśnienia. Hp 15-16 bar a niskie praktycznie bliskie zeru...
Opublikowano
Kompresor wymieniony na drugi, sprawny. Do tego chłodnica razem z osuszaczem zawór rozprężny i czujnik ciśnienia. Może powie mi Ktoś co odpowiada za niskie ciśnienie? Zawór rozprężny? Jest nowy. Układ szczelny, gaz 740g. Ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia szybko wzrasta a problem jest taki że nie załącza się wentylator i nie zbija tego ciśnienia.po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia wentylator wchodzi w tryb awaryjny na drugim biegu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może powie mi Ktoś co odpowiada za niskie ciśnienie?

 

Nie ma jednego elementu który jest odpowiedzialny za niskie ciśnienie.

Wszystkie elementy układu klimatyzacji mają mniejszy, lub większy wkład w funkcjonowanie układu niskiego ciśnienia.

Tym samym przejście z fazy ciekłej do fazy lotnej (niskie ciśnienie)

Niskie prawidłowe ciśnienie to 0,5-2,5 bara


Wysokie ciśnienia, jeśli jest zbyt niskie, lub za wysokie też zaburza ten proces

Zrób porządek z wentylatorem

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta bo mam podobne objawy co autor tematu.

N53B30 LCI, wrzesień 2007, czynnik jest w odpowiedniej ilości, olej również uzupełniony, układ szczelny, niemniej klima żyje swoim życiem. Czasami działa od razu po odpaleniu, czasami muszę pojeździć żeby zadziałała. Temperatura silnika nie ma znaczenia. Mam wrażenie że również temperatura otoczenia nie robi wielkiej różnicy. Nieraz budzi się do życia na wolnych obrotach, czasami jak mu "doklepie". Jak się nie uruchomi to wentylator stoi. Jak się załączy to wentylator działa na jakieś 7-15% (według inpy). Po odpięciu czujnika ciśnienia wchodzi na max obroty. Również po wysterowaniu z inpy wchodzi na zadane prędkości (do 95% max).  Ale ani razu nie uruchomił się na max gdy np. auto stoi na pełnym słońcu i po odpaleniu ustawiam temp na min (w trybie Auto). Nadmuch oczywiście pompuje ile może ale klima nie wstaje.

Panel raczej sprawny, nie sypie błędami (prócz standardowego błędu AUC), VIN dopisany prawidłowo, kodowany pustym MAN. Wskazanie czujników temperatury (zewnętrznej jak i wewnętrznej wyglądają prawidłowo).

Ciśnienie HP 15 bar (klimiarz sprawdzał polewając parownik zimną wodą że spada do 8-10 bar). Twierdzi że to wina parownika, ale tekst "od czegoś musimy zacząć" nie wzbudził u mnie zaufania. Wymieniać bez poprawnej diagnozy uważam za głupotę i niepotrzebne generowanie kosztów.

Podpowiedzcie proszę co jeszcze mogę sprawdzić, bo zaczynam odchodzić od zmysłów.

Jakiś inny sposób na weryfikację wentylatora?

Ewentualnie możecie polecić jakiś serwis w mazowieckim który zna się na klimatyzacji w BMW?

Opublikowano

Dzięki, ale odpięcie AUC było pierwsze co zrobiłem odkąd walczę z klimą 😉

Cytowany przez Ciebie temat nie jest podobny bo u mnie nie ma problemu z przełączaniem na obieg a wyłącznie z uruchamianiem i pracą klimy.

Ale żeby nie było ponownie odpiąłem go i nic, zero róznicy.

Czekam na kolejne propozycje... 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała aktualizacja i jednocześnie prośba o podpowiedź.

Zauważyłem jeden "klucz" który zmienia sposób załączania/rozłączania sprężarki. Przy mocnym, gwałtownym przyspieszeniu znacznie częściej klima się załącza. Jak działa i dostanie np. kick-down, to potrafi rozłączyć (z tego co mi wiadomo tak ma działać) i już nie załączyć.

Ale, zauważyłem również przy okazji aktualizacji softu panelu, że jest od wersji wyposażenia z S1CA (zakres CO2 - żaluzja chłodnicy). Moje auto z uwagi na ACC nie jest wyposażone w S1CA (ale jednocześnie brak błędów dotyczących żaluzji) więc panel według realoem mają inne numery. Czy może mieć to wpływ? 

Obecnie zamontowany ma numer 64119248708, według VINu powinien być 64119248706.

Przy okazji może ktoś posiada dostęp do instrukcji naprawczej REP-64 11 324 ? W realoem jest info o zapoznaniu się z nią w przypadku wymiany panelu, niestety google nie znajduje takowej.

 

No i odświeżę zapytanie o serwis który zna się na systemie klimy w BMW i potrafiłby zdiagnozować usterkę bez wymiany połowy auta. Nie musi być mazowieckie, dojadę wszędzie 😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.