Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych panów


Pacjent to e91. Klima raz chodzi raz nie (95%tak, 5%nie - oczywiście w największy upał nie zaskoczy złośnica)

Kompresor kręci, czynnik jest, błędów na kompie zero(jest jednej 9ca9 ale to od webcastu)jak działa to chłodzi mocno.

Goście od klimy rozkładają ręce i mówią ze szukać usterki elektronicznie typu jakieś klapy przy nagrzewnicy itp. Wie ktoś gdzie zacząć szukać? O ile da się dojść nie rozbierając całej deski rozdzielczej?

Coś może blokować jeszcze innego ze nie chce chłodzić?

Opublikowano
Sprawdzałem na zasadzie czy kompresor się załącza po wciśnięciu guzika(kręci się środek koła kompresora) gdy wyłącze to sprzegielko go odłącza. Ciśnienia goście od klimy mówią ze są ok. Jakiś miesiąc temu tez padła na jeden dzień klima i nast dzień znów działała aż do dziś. Kilka krotnie tez padła na chwile a po wkreceniu silnika na większe obroty i przejechaniu 100 metrów puściło się zimne powietrze z kratek. I chłodziło extra mocno- wiec problem z ilością czynnika wykluczam bo jest, niestety dokładnej wartości ciśnienia Ci nie podam - wiem ze jest okej bo goście od klimy mówią ze jest wszystko oks.
Opublikowano
Wentylator chodzi. I teraz news - wracałem właśnie od fryzjera i uwaga - klima od razu zaskoczyła i chłodziła ładnie. Już serio nie wiem dlaczego ma taka czkawkę co jakiś czas. Chciałbym do tego dojść i to zrobić bo jadąc gdzieś dalej w takie upały to sami wiecie…
Opublikowano
Panowie jak wcześniej wentylator chodził tak dziś gdy klima nie zadziałała to went tez nie chodził. Styki?przekaznik? Co polecacie sprawdzać ?
Opublikowano
Sprawdź zawór rozprężny

Zawór rozprężny to w istocie mała dziurka przez którą gaz/ciecz z wysokiego ciśnienia rozpręża się do niskiego i ochładza (efekt Joule'a-Thompsona) .

Jeśli zawór się przytyka nie ma obiegu a ciśnienie wzrasta i czujnik zatrzyma kompresor .

Może masz wodę w układzie która zamarza w zaworze ... Osuszacz jest chyba zintegrowany ze skraplaczem (chłodnicą ) ???

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie stwierdziłem wstępnie ze gdzieś coś nie łączy. Na kostce od wentylatora na grubych przewodach jest napięcie. Zostaje wiec sterowanie czyli mały przewód - on idzie do bezpiecznika lub przekaźnika gdzieś? Jak tak to w które konkretne miejsce idzie? Otworzyłem skrzynkę pod maska po stornie pasażera i patrzyłem ale tam bezpieczników nie ma- są jakieś przekaźniki - czy to któryś z nich? Jak tak to dokładnie który?


Tak wyglada ta skrzynka

https://ibb.co/cXtYRkK


Ps. Na próbę podmieniłem cały wentylator na sprawny i na 20 uruchomień raz się nie chciał załączyć po czym po jakimś czasie zatrybil - stad mój wniosek ze coś gdzieś nie łączy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.