Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

SIema, od jakiegos czasu nawet nie pamiętam dokładnie od kiedy mam głuche stuknięcia ciężko powiedzieć skąd. Puknięcia wystepują różnie, tak jakby coś się odbijało. Dzieję się to przy np : jechaniu na nierównej drodze potrafi tak się coś jakby obić, starczy że auto najedzie jedną oponą np w lekkie wgłębienie (nasz polskie piekne koleiny) podczas przejazdu przez próg zwalniający mocno to czuć jeśli przejeżdzam pod skosem czyli w momentach kiedy jedno koło spada a drugie nie. Podczas postoju jak ruszam autem nie ma nic takiego a jest to dziwne moim zdaniem bo gydby to było przez zawieszenie to sądzę że nadal powinno się coś "obijać". Macie pomysł co to może być? 330ci po swapie z automata na manual. Może coś ma skrzynia automatyczna czego nie miał manual i przy swapie żle to zabezpieczyli i może sie obijac. Moim podejrzeniem jest jeszcze osołna termiczna na wydechu ponieważ przy zakładaniu koncowego spaw poszedł i mi własnie tak brzęczało na postoju kiedy ruszyłem kierownicą (wtedy obroty lekko spadają i pojawiał się rezonans) i uważam że to może być to ponieważ w skrajnym przypadku jak auto wpadło w taki rezonans potrafiło aż wibrować budą i wtedy starzyło dodać delikatnie gazu i cisza, teraz przyspawaliśmy to chwilowo do rury od dołu i przestało dzownić ale raz na jakiś dłuższy czas potrafi to znowu wejść w wibracje i trochę trzepie budą. Także prosiłbym o opinie czy to może być to albo czy macie jakieś inne pomysły co sprawdzić

Auto miało niedawno przegląd i na kontroli wszystko było uznane za okej żadne tuleje nie były w złym stanie i wszystkie testy przeszedł bez problemów

Opublikowano

Ja bym sprawdził łączniki stabilizatora i sam stabilizator.

U mnie łączniki miały luz niewidoczny na trzepakach, ale ruszając nimi na podniesionym aucie był wyczuwalny niewielki luz. Nie sądziłem, że aż takie stukanie będzie skutkiem tak małego (znikomego wręcz) luzu, ale wymieniłem łączniki i jak ręką odjął. I stukanie pojawiało sie głównie w czasie jazdy po kostce brukowej oraz przejeżdżając przez próg właśnie po skosie - przejeżdżając prosto nic się nie działo. Postaw auto na kobyłkach albo podnieś na podnośniku całe auto, tak, żeby cały zawias wisiał luźno - tylko tak sprawdzisz ewentualny luz w układzie stabilizacji.

Opublikowano
okej dzieki to sprawdzę, jeśli pomoże to dam znać. Pytanie tylko czy jest to mocno niebezpieczne jesli ten ala stuk (jest to tylko odczuwalne troche pod pedalem bez dzwieku bądz jakiś uderzen w karoserie (podobne uczuice jest jak bas z seryjnego h/k uderzy) dla auta bądz samego zawieszenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta płyta trapezowa alu pod silnikiem może być luźna . Reszta to szukanie w ciemno . tuleje progowe z tyłu , tuleje pływajace . trzeba by auto podnieść na podnośniku i szukać .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.