Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Walczę ze swoim N43, a widziałem na tym forum wiele postów gdzie wypowiadały się osoby o świetnej wiedzy!


Objawy

  • -Umiarkowany brak mocy (Pełna moc jest mi znana bo raz na jakiś czas ma dobry dzień). Jaka jest skala problemu? Można powiedzieć że zwykle jedzie lekko gorzej niż np Kia o tej samej pojemości, ale w dobry dzień wyraźnie czuć, że ta skomplikowana konstrukcja ma swoje zalety i czuć dużą elastyczność.

    -Jest trudniej ruszyć płynnie, tak jakby bardzo mały margines błędu jak chodzi o ilość gazu i tempo manewru (to dalej wpisuje się w brak mocy)

    -Przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła następuje takie delikatne tąpnięcie wyczuwalne od strony tylnych kół, podobnie jak z ruszaniem trzeba się mocno starać, ale da się to zrobić płynnie (w każdym sprawnym aucie wykonuje się to bez myślenia)

    -Nie za fajna praca przy klimatyzacji - znaczne wibracje i duży wpływ na moc, w tym aucie dosłownie warto wyłączać klimę do wyprzedzania jak w kawałach.

Wszystkie powyższe objawy znikają kiedy ma dobry dzień, równo chodzi na biegu jałowym itd


Parę rzeczy już wymieniłem:

  • -Rozrząd był robiony w uznanym warsztacie od BMW jakieś 2 oleje temu

    -Nowa przepływka

    -Nowe cewki

    -Nowe świece

    -Czujnik NOX

    -Katalizator

Ogólnie naprawy były w miarę celne, bo większość skutkowała lekką poprawą, ale jeszcze do 100% daleko.


Jeszcze oczywiście na liście podejrzanych są wtryskiwacze, za ich wymianą przemawia fakt iż samochód czasami odrobinę brzydziej zapala (ale generalnie zawsze ok), a jest taka zależność że jeśli pojeździmy chwilę, wyłączymy go na moment i zapalimy znowu (albo za 2h) to będzie już dobrze. Wydaje mi się że to może potwierdzać wyciek z wtrysków - nowa sesja kierowania nie ma rozwalonych adaptacji krótkoterminowych, więc wszystko równiutko chodzi.


Samochód nie wyświetla żadnych błędów. (już kupiłem mu wszystko o co prosił) :lol:


Dajcie znać co sądzicie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sądzę, że to wtryski. Możesz sprawdzić korekcję BToolem czy INPĄ.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Potwierdzam, wystarczyła wymiana wtryskiwaczy.


Awaria bardzo trudna do zdiagnozowania, ale udało się przyłapać jeden lejący wtryskiwacz. Wszedł cały nowy komplet i jest elegancko. Co wazne, moc wróciła. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.