Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam tak jak w tytule, posiadam równo od roku BMW 520D , 2012 rok automat 285 tysięcy przebiegu, zaznaczę iż nigdy nie było problemów z temperaturą. Otóż ostatnimi czasy dwa razy wybrałem się niedaleko wycieczkę podczas jazdy temperatura skoczyła tak na około 107 a 112 stopni, żaden komunikat o przegrzaniu się nie włączył ani żaden inny jedyne co można było odczuć to wyraźny spadek mocy oraz wyraźnie mniej wydajna klimatyzacja. Gdy ją wyłączyłem całkowicie temperatura trochę spadła. Bardzo mnie to zaniepokoiło. Gdzieś tam na forum przeczytałem że niby to są już nowe silniki niby odporne na taką temperaturę i tak dalej ale wydaje mi się że nie ma prawa to wskazówka się ruszać. Zacząłem od grzbania na forum. Coś tam znalazłem ale jak zwykle nie mogę nic dopasować konkretnie do mojego przypadku. Zajrzałem do płynu chłodniczego po raz pierwszy od kiedy mam samochód wiem trochę późno no ale było poniżej minimum dolałem płynu do maksimum myślałem że tutaj był problem otóż dzisiaj problem wrócił i znów wskazówka przekroczyła 100 stopni. Płyn w zbiorniku jest tak jak dodałem. Jeszcze dodam że dzieje się to gdy jest naprawdę wysoka temperatura na zewnątrz około 30 stopni, gdy jest około 20 Nie stwierdziłem tego. Też nie dzieje się to zawsze. Samochód nie zostawia żadnych plam. Czy możecie mi coś poradzić? Z tego co się na forum naczytałem powinienem zacząć od czyszczenia układu chłodzenia z całego syfu przy chłodnicy. Jeszcze poproszę o komentarz dotyczący temperatury przy której powinno wywalić komunikat żeby zgasić auto żeby nie przegrzać, bo zdziwiło mnie to że wskazówka między 100 a 125 była w połowie czyli około 112 na żadnego komunikatu mi nie wyświetliło. To chyba nie jest normalne.Witam tak jak w tytule, posiadam równo od roku BMW 520D , 2012 rok automat 285 tysięcy przebiegu, zaznaczę iż nigdy nie było problemów z temperaturą. Otóż ostatnimi czasy dwa razy wybrałem się niedaleko wycieczkę podczas jazdy temperatura skoczyła tak na około 107 a 112 stopni, żaden komunikat o przegrzaniu się nie włączył ani żaden inny jedyne co można było odczuć to wyraźny spadek mocy oraz wyraźnie mniej wydajna klimatyzacja. Gdy ją wyłączyłem całkowicie temperatura trochę spadła. Bardzo mnie to zaniepokoiło. Gdzieś tam na forum przeczytałem że niby to są już nowe silniki niby odporne na taką temperaturę i tak dalej ale wydaje mi się że nie ma prawa to wskazówka się ruszać. Zacząłem od grzbania na forum. Coś tam znalazłem ale jak zwykle nie mogę nic dopasować konkretnie do mojego przypadku. Zajrzałem do płynu chłodniczego po raz pierwszy od kiedy mam samochód wiem trochę późno no ale było poniżej minimum dolałem płynu do maksimum myślałem że tutaj był problem otóż dzisiaj problem wrócił i znów wskazówka przekroczyła 100 stopni. Płyn w zbiorniku jest tak jak dodałem. Jeszcze dodam że dzieje się to gdy jest naprawdę wysoka temperatura na zewnątrz około 30 stopni, gdy jest około 20 Nie stwierdziłem tego. Też nie dzieje się to zawsze. Samochód nie zostawia żadnych plam. Czy możecie mi coś poradzić? Z tego co się na forum naczytałem powinienem zacząć od czyszczenia układu chłodzenia z całego syfu przy chłodnicy. Jeszcze poproszę o komentarz dotyczący temperatury przy której powinno wywalić komunikat żeby zgasić auto żeby nie przegrzać, bo zdziwiło mnie to że wskazówka między 100 a 125 była w połowie czyli około 112 na żadnego komunikatu mi nie wyświetliło. To chyba nie jest normalne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź czy twoja chłodnica nie wygląda tak jak moja wyglądała gdy miałem f10, musiałem zdemontować górne osłony aby zobaczyć taki widok.


d054649c4d6bd34bmed.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież nie ma wskazówki od temp plynu chlodzacego. Jest od temp oleju. Watpie bys sprawdzal w ukrytym menu temp cieczy skoro przez rok nie sprawdziles nawet poziomu płynu... :duh:

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź stan oleju. Te silnik są bardzo czułe na ilość oleju, wystarczy że będzie go około połowy stanu i wtedy temperatura oleju będzie powyżej 100 stopni. Chyba, że wymieniasz go rzadko czyli pow. 15 tyś km to nawet jak masz stan to też będzie rosła temperatura.
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w jaki sposób odczytałeś te temperatury?
Opublikowano
A co z wentylatorem przy takiej temperaturze o ile piszesz o temperaturze płynu chłodzącego ,najlepiej podepnij jakiś nawet najtańszy skanerek ,dane rzeczywiste i będziesz miao dokładnie pokazaną temperaturę cieczy
Opublikowano
właśnie mówie o temperaturze oleju na zegarze na desce rozdzielczej. w wekend bedę podłączał i testował co sie dzieje. Wzrost temperatury dotyczy oleju a nie płynu chłodzącego, mój błąd przepraszam
Opublikowano
W takim razie temperatura oleju do 120 jest ok nieraz bywa i 140 podstawą jest dobry olej w odpowiednim czasie wymieniany no i stan , teraz przykład z doświadczenia własnego auto ,stary mercedes on dostawał sie do oleju silnikowego a wiec jakość sporo spadła po ostrej jeździe w temperaturze 30 stopni na zewnątrz olej osiągnoł 160 mieżone przez wyjętą rurkę bagnetu w misce olejowej ,to tyle
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam pytanie czy patrzył ktoś kiedyś w ukrytym menu na temperaturę cieczy chłodzącej przy jakiej wartości włączy się wentylator i do ilu stopni zbija. Ja mam 525xd 218km i zastanawia mnie fakt że temperatura rośnie do 98 stopni i wtedy dopiero włączy się wentylator który chodzi chwilkę zbije do 93 stopni i się wyłączy. Ostatnio nawet temperatura wzrosła do 102 stopni gdy jeździłem po mieście, korki brak pędu powietrza i nawet żaluzja się nie otworzyła. Ciekaw jestem czy ktoś ma podobnie.
Opublikowano
Kolego ja mam 520d i u mnie temperatura dokładnie taka jak u ciebie zakresy między 92 a nawet 102 oczywiście wtedy wentylator odpala pełna moc i zbija. Także temperatura chyba jest w porządku .sprawdzałem podpinając do komputera oraz w menu ukrytym. Jednocześnie i się pokrywało.dodatkowo na postoju i na biegu jałowym i na obrotach go trzymałem żeby był zagrzany, co ciekawe po jakimś czasie przestał chcieć się wkręcać na obroty i max 2tys można było wbić ,tak jakby wyczuł że coś jest nie tak i ograniczył możliwość dodawania gazu. I potem w silniku pojawił się jakiś błąd czy to informacja byla i brzmiała mniej więcej że zbyt duże obroty na biegu jałowym. Ale na desce nic nie wyskoczyło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.