Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem BMW E61 pre LCI 535D ~350km 700nm, mam do Was kilka pytań.


1. Jakiej firmy filtry wybrać, myślałem nad Mann lub knecht.

2. Jaki olej? Poprzednik lał Shell Helix Ultra 5w30, nie mam dpf.

3. Termostaty i króciec wody, jakiej firmy idzie na pierwszy montaż, behr?

4. Paski, rolki i napinacze, z jakiej firmy?

5. Przewód intercoolera, co jakiś czas pęka, są dostępne jakieś wzmocnione?

6. Jakie tarcze, oryginał, Ate czy Zimmermann?

7. Będę oddawał w tym tygodniu auto na wszystkie wymiany, jakieś części warto profilaktycznie wymienić jak już będą na wierzchu?

8. Gdzie kupować części?


Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1,2,3,4. Cokolwiek preferujesz, te firmy które wymieniłeś mają raczej dobre produkty

5. Nie słyszałem o pękaniu ani wzmocnionych, do sprawdzenia w czasie przegladu, razem ze stanem turbin.

6. Ostatnio się dowiedziałem, że podstawa to sprawdzenie bicia piast przez luzy na łożyskach - jeśli masz spory nalot typu 300k, albo bicie to profilaktyczni warto wymienić, bo jeśli na łożywku jest luz to nowe tarcze też szybko je złapią. Oczywiście dokładne sprawdzenie luzów w zawieszeniu, cokolwiek z luzami do wymiany, w zawiasie najlepiej Lemforder sięsprawdza.

8. czescidobmw.pl , mautoczesci.pl , aso-bmw.pl - te firmy mogę polecić, są na rynku bardzo długo i znają się na rzeczy, szczególnie z pierwszymi dwiema mam dobre doświadczenia, polecaja rzeczy na które najmniej reklamacji dostają. Napisz o wycenę zestawu części i płynów które chcesz wymienić ze wskazaniem na polecane. A do mechanika najpierw się umów, żeby dał Ci listę rzeczy do wymiany, bo w ciemno kasę ładować szkoda poza olejem i filtrami.

Opublikowano
Wszystko jak napisał kolega madseason, ale najpierw znajdź kogoś kumatego, żeby sprawdził i nie wymieniaj nic profilaktycznie to bez sensu. Na tym modelu bmw zakończyło produkcję naprawdę dobrych aut.Czesci, które masz od nowości mogą dłużej posłużyć niż to co wymienisz. Do sprawdzenia zawór bypasu, czy działa też nie słyszałem o pękających rurach intercoolera. Termostaty jedynie ori służą długo. Czasem padają przetworniki podciśnienia i uszczelki na rurach intercoolera. Warto co jakiś czas wyczyścić intercooler z wewnątrz i zewnątrz, kolektor dolotowy i zawór egr też. Stan świec zarowych bardzo ważny. Lać dobrej jakości paliwo(tylko nie żadne VIP power) i w drogę! Tarcze hamulcowe na tył co założysz to będzie, na przód Zimmermann też daje rade, ale dwuczęściowy nitowany, unikaj zbyt miękkich klocków. Pozdrawiam.
Opublikowano

Olej polecam Castrol Magnatec 5w40 Turbo Diesel 6 litrów 175 pln. Auto na nim naprawde ladnie pracuje. Filtry polecam brac od firmy MANN na filtr powietrza wrzuc sobie cos z Pipercross.


Masz dosc agresywna mape zrobiona i mam dziwne przeczucie , ze ci uklad chlodzenia nie wyrabia fabryczny i ci rozsadza rury, bo masz zbyt wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia.


Nie polecam ci na start niczego wymieniac co nie podlega wymiany majac chwilowa podjarke tym samochodem po zakupie. Pieniadze odloz i jezdzij. Wymien tylko to co wymaga wymiany nie wymieniaj niczego na darmo.


Ten model bmw E60 juz niedlugo cie zaskoczy czy chcesz czy nie i to bedzie losowa rzecz co padnie - lepiej pieniadze trzymaj i nie wywal teraz.


Uwazaj do jakiego mechanika jezdzisz z tym autem, bo jak zobacza 535d e60 to beda chcieli cie wyruchac bez mydla na serwisach. Umawiaj sie szybciej telefonicznie i zadaj kosztorysu przed przyjazdem. Jak widza e60 mechanicy osiedlowi to maja monety w oczach.

b28nl6U.png
Opublikowano

Filtry Mann Knecht będzie ok, olej polecam coś lepszego co uchroni latem przed wysoką temp.


Jak nie ma DPF można śmiało szukać Fullsapsa 5w40.


Behr termostaty, INA Contitech paski rolki


Przewody pękają używane czy nowy? Bo ten nowy kosztuje sporo. Można zrobić samemu z gotowych kolanek i rurki z kwasu.


Tarcze OE są pływające i chyba ATE Zimmerman ma wersję tańszą gdzie dzwon jest nieprzynitowany tylko odlany w całości = wibracje


Lista części na wymianę to na pewno świece, sterownik świec, koło pasowe, chłodniczka EGR zajrzeć, zobaczyć wał i podporę z łożyskiem, odpływy szyberdachu czy panoramy, odpływy pod maską bo to się zapomina a potem woda w środku albo w sterowniku.


Części najtaniej będzie kupować przez allegro jak znajdziesz OE na bmwstore, możesz w sklepach forum częścidobmw.pl chociaż tutaj ceny są lepsze niż stacjonarnie, ale lepsze

Opublikowano
Lać dobrej jakości paliwo(tylko nie żadne VIP power)

Możesz coś więcej napisać? Od czterech lat, pod korek leję v-powera i wydaje mi się, że żadnych skutków ubocznych nie widać.

Opublikowano
Cześć kolega grzesiu746 pyta jakie skutki uboczne. Uszlachetniacze w tych paliwach mają chronić motor przed wypaleniem gniazd zaworowych itd., ale tlenki ceru zapychają dpf i osadzają się na całym praktycznie wydechu zmniejszając drożność. A 535d to nie golf 1.1 litra żeby 5 koni więcej robiło wielką różnice.
Opublikowano
Cześć kolega grzesiu746 pyta jakie skutki uboczne. Uszlachetniacze w tych paliwach mają chronić motor przed wypaleniem gniazd zaworowych itd., ale tlenki ceru zapychają dpf i osadzają się na całym praktycznie wydechu zmniejszając drożność. A 535d to nie golf 1.1 litra żeby 5 koni więcej robiło wielką różnice.

 

Ja ostatnio do 70 litrów ropy dolalem 400 ml uszlachetniacza od liquid Molly, co niby czysci układ paliwowy wtryski itd. Szczerze powiem leje zwykla ropę za 5.50 za litr i po nalaniu tego specyfiku bylem raczej sceptycznie nastawiony, a to jednak działa. Auto pracuje łagodniej i mniej kopci bardzo zwawe po wciśnięciu pedału gazu.


Polecam wam od czasu do czasu taki uszlachetniacz dorzucic do pełnego baku ropy. Układ paliwowy ma sie lepiej auto pracuje jakby lżej auto widocznie mniej kopci. Zalałem ten produkt z linku poniżej.


https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-regenerator-wtryskow-diesel-20450-5156-8822487911

b28nl6U.png
Opublikowano
Kto co leje do baku jego sprawa. Bmw nie zaleca lać żadnych specyfików. Ten do czyszczenia wtrysków działa. Testowałem kiedyś w mazdziance po tym jak zalałem syfiaste paliwo. Na pewno wiesz, że ten specyfik rozpuszcza wszystko. U mnie rozpuściło filtr paliwa. Konkretnie to klej którym jest klejony filtr, ale ja o tym wiedziałem i zaraz wymieniłem filtr na nowy.
Opublikowano
Kto co leje do baku jego sprawa. Bmw nie zaleca lać żadnych specyfików. Ten do czyszczenia wtrysków działa. Testowałem kiedyś w mazdziance po tym jak zalałem syfiaste paliwo. Na pewno wiesz, że ten specyfik rozpuszcza wszystko. U mnie rozpuściło filtr paliwa. Konkretnie to klej którym jest klejony filtr, ale ja o tym wiedziałem i zaraz wymieniłem filtr na nowy.

 

Filtr paliwa w e60 jest dosc solidny i ciezko by go naruszyc :)

b28nl6U.png
Opublikowano
Cześć kolega grzesiu746 pyta jakie skutki uboczne. Uszlachetniacze w tych paliwach mają chronić motor przed wypaleniem gniazd zaworowych itd., ale tlenki ceru zapychają dpf i osadzają się na całym praktycznie wydechu zmniejszając drożność. A 535d to nie golf 1.1 litra żeby 5 koni więcej robiło wielką różnice.

Dzięki kolego za wyjaśnienie, u mnie dpf-a brak. :wink:

Opublikowano
Domino92 napisał :filtr paliwa w e60 jest solidny. To prawda, uwierz mi w mazdzie też, a wkład się rozleciał. Jak napisałem kto co leje do baku jego sprawa ważne by był świadomy skutków. Specyfik do czyszczenia wtrysków działa potwierdzam, ale nie można na nim jeździć cały czas i po przeczyszczeniu układu trzeba filtr paliwa wymienić. Nie chodzi mi o żadne pyskówki tylko, żeby sobie ktoś biedy nie narobił. Od tego jest to forum. Pozdrawiam.
Opublikowano
Domino92 napisał :filtr paliwa w e60 jest solidny. To prawda, uwierz mi w mazdzie też, a wkład się rozleciał. Jak napisałem kto co leje do baku jego sprawa ważne by był świadomy skutków. Specyfik do czyszczenia wtrysków działa potwierdzam, ale nie można na nim jeździć cały czas i po przeczyszczeniu układu trzeba filtr paliwa wymienić. Nie chodzi mi o żadne pyskówki tylko, żeby sobie ktoś biedy nie narobił. Od tego jest to forum. Pozdrawiam.

 

Nie trzeba zmieniac filtra paliwa po srodku od liquid molly. Moze ktos zalal tani srodek za 15 pln od STP przykladowo i cos poszlo nie tak ale po srodkach TEC2000 i od Liquid Molly nie ma zadnych uszczerbku na filtrze paliwa. Pisze z doswiadczenia ,bo to srodki premium, a sklepy sa aktualnie zalane przez tanie srodki po 15-25 pln, co mozliwe, ze wyrzadzaja jakies szkody.


Srodek od Liquid Molly zalewa sie raz na okolo 50 000 km. 400 ml srodka na 70 litrow ropy.

b28nl6U.png
Opublikowano
Dziękuje za odpowiedzi :)


Jeszcze jedno pytanie, kupował ktoś takie ledmarkery do przedlifta? https://allegro.pl/oferta/bmw-ringi-markery-led-80w-e39-e53-e60-e61-e83-e87-9921815121

Poprzednik zamontował jakieś chińczyki słabej jakości które prawie nie świeciły.

 

Ja w PRE LCI wstawialem te i mega ladnie swieca na bialo. Pasuje wszystko na zasadzie plug and play.

https://allegro.pl/oferta/led-marker-64w-ringi-bmw-e39-e60-e61-e63-e64-e65-6936326710

b28nl6U.png
Opublikowano

Czy odma/separator oleju jest taki sam w 530D i 535D? M57

Wychodzi z VIN taki 11127794175 i nie pokazuje mi żadnych zamienników, a mechanik mówi że ma FEBI45196 i chce założyć.

Opublikowano
Czy odma/separator oleju jest taki sam w 530D i 535D? M57

Wychodzi z VIN taki 11127794175 i nie pokazuje mi żadnych zamienników, a mechanik mówi że ma FEBI45196 i chce założyć.

tak są takie same poproś mechanika żeby założył tez ten plastikowy separator cyklonowy obniża delikatnie puszcznie oleju do dolotu.

Jack_Strong-
Opublikowano
Czy odma/separator oleju jest taki sam w 530D i 535D? M57

Wychodzi z VIN taki 11127794175 i nie pokazuje mi żadnych zamienników, a mechanik mówi że ma FEBI45196 i chce założyć.

tak są takie same poproś mechanika żeby założył tez ten plastikowy separator cyklonowy obniża delikatnie puszcznie oleju do dolotu.


Podepnę się pod temat. W 530d w wersji 231km jest odma bez żadnego wkładu, czy można dołożyć ten plastikowy separator do tej wersji odmy i czy takie rozwiązanie coś daje?? I drugie pytanie separator cyklonowy to ten filterek gąbkowy, czy może właśnie ten plastikowy wkład??

Opublikowano
Czy odma/separator oleju jest taki sam w 530D i 535D? M57

Wychodzi z VIN taki 11127794175 i nie pokazuje mi żadnych zamienników, a mechanik mówi że ma FEBI45196 i chce założyć.

tak są takie same poproś mechanika żeby założył tez ten plastikowy separator cyklonowy obniża delikatnie puszcznie oleju do dolotu.

 

Dzisiaj zamówiłem oryginał i ten z febi, pokrywki są takie same ale wkład jest inny.


535D M57N 272km (11127794175)

11127794175_4.jpg


530D M57N 218km (11127799225)

71uHwywxG2L._AC_SX679_.jpg

Opublikowano

Jakie amortyzatory do tego zawieszenia kupić?

S226A Sportowe dostosowanie podwozia

Czy są takie same jak do M-Technik?

Opublikowano
Jakie amortyzatory do tego zawieszenia kupić?

S226A Sportowe dostosowanie podwozia

Czy są takie same jak do M-Technik?

 

Sport sa o 30 mm niższe niż seryjne. Sam mialem w moim E60 zawieszenie sport i jest niższe ale podchodza też seryjne zwykle amortyzatory z E60, poprostu bedziesz mial minimalnie wyzej, plusem to , ze wyjdzie znacznie taniej. Seryjne Package zawieszenia z E60 jest 3 cm wyżej niż Sport Package Supsension S226.

b28nl6U.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sport sa o 30 mm niższe niż seryjne. Sam mialem w moim E60 zawieszenie sport i jest niższe ale podchodza też seryjne zwykle amortyzatory z E60, poprostu bedziesz mial minimalnie wyzej, plusem to , ze wyjdzie znacznie taniej. Seryjne Package zawieszenia z E60 jest 3 cm wyżej niż Sport Package Supsension S226.

 

Za wysokość zawieszenia odpowiadają sprężyny, nie amortyzator.

Opublikowano
Zarówno sprężyny jak i amortyzatory przy pakiecie S226 sa inne. Amortyzatory w pakiecie S226 sa duzo twardsze niz seryjne i maja inny skok.
b28nl6U.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.