Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Zrobiłem kapitalkę w 3.0d 231 KM. Tulejowanie pierścienie uszczelniacze, głowica, rozrząd, panewki. Ile powinno się docierać taki silnik? Jak z poborem oleju. Mi wciągnął na 1000 km jakieś 0,7 l. Na razie tylko tyle przejechane. Ktoś robił taki remont? Jak to wyglądało u was?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Tłoki zostały stare. Przejechane już ok. 7000 km i dalej bierze olej. Dodatkowo turbo regenerowałem. Olej jak wpieprzał, tak wpieprza.

Już nie wiem co robić z tematem. Wpieprzone pieniędzy kupa i nerwów i dalej lipa. Macie pomysł co z tym robić dalej?

Opublikowano
Tłoki zostały stare. Przejechane już ok. 7000 km i dalej bierze olej. Dodatkowo turbo regenerowałem. Olej jak wpieprzał, tak wpieprza.

Już nie wiem co robić z tematem. Wpieprzone pieniędzy kupa i nerwów i dalej lipa. Macie pomysł co z tym robić dalej?

Wstawiając nowe tuleje trzeba było zamontować nowe tłoki. Stare są zużyte i nie opanujesz zjadania oleju.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Tłoki zostały stare. Przejechane już ok. 7000 km i dalej bierze olej. Dodatkowo turbo regenerowałem. Olej jak wpieprzał, tak wpieprza.

Już nie wiem co robić z tematem. Wpieprzone pieniędzy kupa i nerwów i dalej lipa. Macie pomysł co z tym robić dalej?

Wstawiając nowe tuleje trzeba było zamontować nowe tłoki. Stare są zużyte i nie opanujesz zjadania oleju.

W starych czasach przy remoncie silnika dopuszczało się zastosowanie starych tłoków pod warunkiem, że nie były zniszczone. Wymagało to indywidualnego honowania cylindra pod tłok, oraz z reguły przetaczanie rowka pod pierwszy pierścień kompresyjny. Po takim zabiegu oczywiście nowe pierścienie tłokowe, sworzeń i tulejka korbowodowa.


Pozdr.

Opublikowano
Mowa o precyzyjnym silniku BMW a nie jednostce ze starych czasów :)

Precyzyjny silnik BMW z trudem osiąga przebieg powyżej 500 tyś. km, natomiast jednostki ze starych czasów (np. OM601) bez problemów kręciły powyżej 1 mln.


Pozdr.

Opublikowano
Jak by go zrobili z tej samej jakości materiałów to osiągnął by więcej. Kwestia tyczy się jednak nie poprawnie wykonanej naprawy głównej silnika, która nie została wykonana zgodnie ze sztuką.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.