Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich serdecznie.


Pacjentka:

Babcia E92 2006 N54 o przebiegu ~250000 km.

Wersja z chłodnicą oleju silnikowego w okolicach prawego przedniego koła.

Chłodnica oleju drożna, czysta. Pozostałe chłodnice podobnież.

Olej Mobil 1 FS 0W40 Niemiecki (poprzednio New Life Niemiecki).

Filtr oleju P9269 Bosch.

Wymiana oleju co ~10000 km.

Zawsze przed wymianą stosowana płukanka Liqui Moly.

Przez dłuższy czas stosowana była też płukanka długodystansowa Archoil AR2300.

WAŻNE: POMPA WODY WYMIENIONA NA NOWĄ VDO.


Styl jazdy:

bardzo spokojna, większość w Krakowie - w korkach cięzko się rozpędzić.


Problem:

Po osiągnięciu temperatury pracy temperatura płynu chłodzącego oscyluje w granicach ~105 - ~110 stopni Celsjusza.

Olej prawidłowo, stopniowo się nagrzewa, po czym po osiągnięciu temperatury, ok. 110 stopni C. rozpoczyna sie taniec wskazówki temperatury oleju. Dobija do ok. 120 i nazad spada o parę stopni. Szkopuł w tym, że dzieje się to w "mgnieniu oka".


Dobrzy Ludzie, macie jakiś pomysł, co może być przyczyną tego dziwnego (moim zdaniem) zachowania?

Jakiś czas temu, temperatura oleju nie przekraczała u mnie 110 stopni C., a przynajmniej tak mi się wydaje.

Wskazówka stała w miejscu.

Zaznaczam, ze jeżdżę bardzo spokojnie. W zimie problem był taki sam.

Jak jest prawidłowa temperatura pracy oleju w tym silniku/modelu?

Szukałem i znajduję różne, czasami sprzeczne informacje.


W odnośniku udostępniam filmik z postoju, na którym to wskazówka tańczy, niczym Rafał Maserak po kilku głębszych.




Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam

żuk

Opublikowano

Najpierw zrób test zegarów, za darmo i wyeliminujesz uszkodzone zegary.

Podepnij pod komputer, problemy z elektryką są często bardzo precyzyjnie diagnozowane.

Opublikowano
Najpierw zrób test zegarów, za darmo i wyeliminujesz uszkodzone zegary.

Podepnij pod komputer, problemy z elektryką są często bardzo precyzyjnie diagnozowane.

Rozumiem, że chodzi o test wykonywany z "ukrytego menu", czy tak?

Podpięcie pod komputer nie wykazuje żadnych błędów związanych z elektryką/elektroniką.

Czy macie jakiś sposób na sprawdzenie temperatury oleju "poza systemem"?


Pzdr.

żuk

Opublikowano

Prawidłowa temp. oleju w tym modelu to 100-120 ,zależne od temperatury na zewnątrz.

Sprawdziłeś stan poziomu oleju? Pokazuje w normie? pytam bo czujnik temp oleju jest połączony z czujnikiem poziomu oleju


Masz jakieś błędy nawet nieaktywne? np. 2e7c

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno problem nie lezy w samej temperaturze. Nie jest mozliwoscia by olej zmienial swoja temperaturę tak jak na filmie, w sekunde rosnie i maleje :mrgreen: cos jest nie teges albo z zegarami albo czujnik, lub tez sam kabelek od czujnika gdzies jest uszkodzony.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.