Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, od kilku dni mam problem z moją bmw, ale zacznę od początku kiedy zauważyłem pierwsze objawy, jechałem niemiecką autostradą gaz w podłodze gdy miałem 240 samochód dostał mula i zamiast przyspieszać zwalniał (odcieło mu moc zostało tak mniej więcej 1/4 tego co była czyli około 100km) po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wróciło do normy i się nie powtórzyło(w niedzyczasie przez 3 Godizny w niewyjaśniony sposób rozładował mi się. Akumulator i gdy próbowałem odpalić to uszkodziłem moduł frm zamówiłem Odrazu drugi używany o odpowiednich parametrach, następnego dnia jeszcze nie miałem wymienionego modułu ale miałem trasę 300km więc jechałem po 100km jak miałem gaz w podłodze tak jakby mi na chwilę przydusiło silnik było szarpnięcie ale Odrazu po tym miał moc. Itd nie musiałem wyłączać itd, jechałem dalej i pod koniec trasy przy wyprzedzaniu z butem w podłodze zgasł mi silnik, nie chciał zapalić, dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym włożeniu mogłem jechać dalej ale jak wcisnąłem gaz w podłogę to sytuacja się powtarzała, po godzinie postoju nie było tego problemu, na następny dzień wymieniłem moduł, myślałem że będę musiał kodować ale odziwo wszystko działa oprócz tego że szyby działają odwrotnie więc stwierdziłem że zostawię to sobie na weekend i wtedy zakoduje, ale w między czasie podłączyłem komputer i miałem dwa nowe błędy, coś z 6 wtryskiwaczem ze zwarcie z plusem czy coś takiego i błąd w oprogramowaniu sterownika ECU, następnego dnia postanowiłem sprawdzić o co chodzi dokładniej, podłączyłem laptopa obserwowałem głównie ciśnienie na listwie i przy nagłym przyspieszaniu odcieło moc i porazpierwszy wyskoczył chceck z ograniczoną mocą silnika, obstawiam że było gdzieś tak z 170km, więc wróciłem się do domu i nie dojechałem bo smaoxhodu kilkukrotnie zgasł ale za chwilę zapalił na końcu praktycznie nie dotykałem gazu bo kończyło się to zaduszeniem go, dojechałem do domu jakoś i już nie chciał zapalić, po odczekaniu 30 min wszystko wróciło normy i jest db na chwilę pewnie, sprawdziłem pompkę podaje paliwo, po podłączeniu kompa pokazuje błędy:

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

2. Umweltsatz

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 634.40 1/min

Kühlmitteltemperatur 85.26 °C

Raildruck Ist 315.08 bar

Einspritzmenge 12.21 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 485.22 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1033.85 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 14011.65 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

Kurzschluss nach Plus (Plusseite einer Bank oder Minusseite eines Zylinders)

Testbedingungen noch nicht erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 47 87 74 06 00 00 0C 28 66 3C 07 89 30 32 33 65

00 3F 00 65 66 3C 17 87 28 1F 4D 69 00 56 00 65

------------------------------------------------------------------------------- 0x4BC2 4BC2 Luftmassenmesser

P0101 Luftmassen- oder Luftmengenmesser Schaltkreis (Bank 1) - Messbereichs- oder Leistungsproblem

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 827.47 1/min

Kühlmitteltemperatur 81.24 °C

Raildruck Ist 275.69 bar

Einspritzmenge 2.36 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 441.11 mg/Hub

Ladedruck Istwert 964.92 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 11567.76 mV

Ansauglufttemperatur -33.20 °C

Umgebungsdruck 994.46 mbar

Signal Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus/Masse

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 4B C2 E4 02 01 01 01 28 66 3C 1E 83 23 06 46 62

00 47 11 65

------------------------------------------------------------------------------- 0x4BA1 4BA1 Ansauglufttemperatursensor, Signal

P0112 Ansauglufttemperaturfühler 1 Schaltkreis (Bank 1) - niedrig

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 661.98 1/min


--



Przepływke odpiąłem wcześnie dla testu stąd ten błąd, dpf wywalony, samochód jest po zmianie mapy, po przeczytaniu podobnych tematów podejrzewam że któryś z wtrysków robi zwarcie więc mój plan działania jest następujący: gdy nie będzie chciał odpalić będę pokolej odłączał wtryski i zobaczę czy wtedy zapali(pytanie czy mogę tak zrobić) i jaka jest numeracja cylindrów, od ściany grodziowej jest 1? Drugie moje podejrzenie to uszkodzony sterownik ECU, ale na samym wstępie chciałem sprawdzić ciśnienie wstępne paliwa lecz mało prawdopodobne że to jest winne że względu że po wyjęciu i. Włożeniu kluczyka silnik odpala chociaż na chwilę, z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez K4milos
Opublikowano

0x47C7 47C7 Injektor Zylinder 6, Ansteuerung

Fehlerhäufigkeit: 12

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 193.08 1/min

Kühlmitteltemperatur 87.27 °C

Raildruck Ist 378.09 bar

Einspritzmenge 19.69 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 321.38 mg/Hub

Ladedruck Istwert 994.46 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 10264.35 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

2. Umweltsatz

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 634.40 1/min

Kühlmitteltemperatur 85.26 °C

Raildruck Ist 315.08 bar

Einspritzmenge 11.82 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 485.22 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1033.85 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 14011.65 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

Kurzschluss nach Plus (Plusseite einer Bank oder Minusseite eines Zylinders)

Testbedingungen noch nicht erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 47 C7 74 06 00 00 0C 28 66 3C 07 89 30 32 33 65

00 3F 00 65 66 3C 17 87 28 1E 4D 69 00 56 00 65

Opublikowano

I takie błędy na każdym z cylindrów

Dodatkowo:Datum : 30.06.2021 15:24:48

JobStatus: OKAY

Variante : D62M57A0.PRG

Version : 0.010

------------------------------------------------------------------------------- ERGEBNIS : 13 Fehler im Fehlerspeicher! ------------------------------------------------------------------------------- 0x4030 4030 Abgastemperatursensor vor Katalysator, Signal

P0545 Abgastemperaturfühler Schaltkreis (Bank 1, Sensor 1) - niedrig

Fehlerhäufigkeit: 1

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur 89.28 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 0.00 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1004.31 mbar

Abgastemperatur vor Partikelfilter 146.45 °C

Batteriespannung 12056.54 mV

Ansauglufttemperatur 39.08 °C

Spannung Abgastemperatursensor vor Oxidationskatalysator 4980.53 mV

Unterbrechung oder Kurzschluss nach Plus

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 40 30 61 02 05 45 01 28 66 3C 00 8B 00 00 00 66

3B 4A 59 E6

------------------------------------------------------------------------------- 0x4D2D unbekannter Fehlerort

FS_LESEN_DETAIL: JobStatus: ERROR_TABLE --> Table 0x00 not found

Telegramm-

Antwort : 96 F1 12 57 01 4D 2D 68 02 00 00 01 28 66 3C 00

8B 00 00 00 66 00 4A 00 65 40

------------------------------------------------------------------------------- 0x4D3D unbekannter Fehlerort

FS_LESEN_DETAIL: JobStatus: ERROR_TABLE --> Table 0x00 not found

Telegramm-

Antwort : 96 F1 12 57 01 4D 3D 68 02 00 00 01 28 66 3C 00

8B 00 00 00 66 00 4A 00 65 50

------------------------------------------------------------------------------- 0x4C3D unbekannter Fehlerort

FS_LESEN_DETAIL: JobStatus: ERROR_TABLE --> Table 0x00 not found

Telegramm-

Antwort : 96 F1 12 57 01 4C 3D 68 02 00 00 01 28 66 3C 00

8B 00 00 00 66 00 4A 00 65 4F

------------------------------------------------------------------------------- 0x42DE unbekannter Fehlerort


FS_LESEN_DETAIL: JobStatus: ERROR_TABLE --> Table 0x00 not found


Telegramm-

Antwort : A2 F1 12 57 01 42 DE 64 06 00 00 0E 28 66 3C 00

8B 00 00 00 66 00 4A 00 00 66 3C 00 79 00 00 00

66 00 4A 00 00 65

------------------------------------------------------------------------------- 0x42AE unbekannter Fehlerort

FS_LESEN_DETAIL: JobStatus: ERROR_TABLE --> Table 0x00 not found

Telegramm-

Antwort : A2 F1 12 57 01 42 AE 64 06 00 00 0C 28 66 3C 00

8A 00 00 AB 77 B1 4A 00 65 66 3C 00 79 00 00 AB

77 9B 4A 00 65 C0

------------------------------------------------------------------------------- 0x47C7 47C7 Injektor Zylinder 6, Ansteuerung

Opublikowano

I ostatni z błędów w osobnej zakładce w inpie;

N F O S P E I C H E R L E S E N

----------------------------------- Datum : 30.06.2021 15:25:22

JobStatus: OKAY

Variante : D62M57A0.PRG

Version : 0.010

------------------------------------------------------------------------------- ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher! ------------------------------------------------------------------------------- 0x41ED 41ED Zyklische Authentisierung

Fehlerhäufigkeit: 0

Logistikzähler : 40

Kilometerstand 209376 km

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kühlmitteltemperatur 89.28 °C

Raildruck Ist 0.00 bar

Einspritzmenge 0.00 mg/Hub

Luftmasse pro Zylinder 0.00 mg/Hub

Ladedruck Istwert 1004.31 mbar

Pedalwertgeber 0.00 %

Batteriespannung 12056.54 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h

Umgebungsdruck 994.46 mbar

Datensatzpruefung nicht in Ordnung

Testbedingungen erfüllt

Fehler bisher nicht aufgetreten

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehlercode: 41 ED 08 03 00 00 00 28 66 3C 00 8B 00 00 00 66

00 4A 00 65 ===============================================================================

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik silnika, jednak jest też mała szansa na awarię wiązki. Co do numerowania cylindrów ja wolę sprawdzić po kolejności zakodowanych wtrysków, bo różne programy różnie rozkodowują błędy.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ok, może to być spowodowane modułem frm? Wcześniej przed tą sytuacją uszkodził mi się, jakimś dziwnym cudem rozładował mi się akumulator w 3 godzinki postoju(nic nie było włączone itd) ogólnie akumulator jest dobry, i jak zazwyczaj mi silnik gaśnie to wyskakuje błąd niskiego napięcia akumulatora, ładowanie jest 14,6v, wtryskiwacze dzisiaj sprawdziłem testem przelewowym, wyszły idealnie równo, jeszcze powracając do tego modułu frm to zamówiłem inny i założyłem go, miałem kodować pod vin ale wszystko praktycznie działa więc chciałem zostawić to jak będę miał wolny czas, przed tym uwaleniem modułu silnik jakby przełączył się w tryb awaryjny nic się nie wyświetliło ale nie miał mocy, po ponownym uruchomieniu działał, zauważyłem pewną zależność, gdy samochód postoi to wtedy chodzi do momentu jak się rozgrzeje, przeczyściłem styki ECU wilgoci nie ma, ale jest jedną rzecz która mnie niepokoi, jest tam czarny przekaźnik który się grzeje, wymieniłem go na inny i tak samo grzeje się i nie mam pojęcia od czego on jest, a powracając do sterownika, mogę spróbować wykonać aktualizacje przez winkfp za pomocą złącza pod USB? Zdaje sobie sprawę że istnieje ryzyko uszkodzenia sterownika, i jeszcze chciałem się dopytać czy to są normalnie objawy uszkodzenia ecu, pierwszy błąd to był spadek mocy do następnego odpalenia, po 100km przy nagłym przyspieszaniu było szarpnięcie trochę spadł z obrotów ale po chwili tak jakby nigdy nic się nie stało, jechałem dalej but był często w podłodze i po 200km zgasł mi silnik, po wyjęciu kluczyka mogłem odpalić ale wtedy już praktycznie nie mogłem wciskać gazu w podłogę bo się wyłączał (checka nie było, w domu sprawdziłem na drugi dzień to ten błąd oprogramowania czy coś tego wcześniej nie było napewno ale miałem robionego chipa kilka lat temu wiec pomyślałem że może od tego, i błąd 6 wtryskiwacza zwarcie z plusem, teraz już praktycznie nie mogę nim jechać bo gaśnie jest coraz gorzej, po jakiś 10 minutach pracy(z przerwami jak gaśnie) sterownik silnika jest trochę ciepły temperatura max 40
Opublikowano
Sprawdziłem jeszcze pompkę w baku, ciśnienie za filtrem to około 6 barów więc to można wykluczyć, zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka, czy jeżeli jest uszkodzony to zawsze wyświetla błędy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.