Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, wczoraj wyskoczył mi błąd DPF, z uwagi że jeżdżę 90% tras po mieście wjechałem na autostradę żeby przepalić filtr, niestety błąd pozostał i nadal wyskakuje po około 10min jazdy.

Podłączyłem dziś adapter OBD i przez btool sprawdziłem błędy i stan DPF. Ponizej zdjęcie z Live Data.


DwXIM4e.jpeg


Dodatkowo kody błędów związane m. In ze świecami i jakimś czujnikiem

Co z tym zrobić? Czy taka ilość sadzy nie jest zbyt duża? Czy wypalanie aplikacją da radę wydmuchać taką ilość? Nie chce kupować w ciemno.


Błędy :

4222

4232

4242

4262

42CE BSD

4D00

Opublikowano

Witaj!

Pierwsze cztery błędy które podałeś dotyczą świec żarowych, jeśli są jeszcze błędy kolejnych dwóch świec a nie podałeś ich tutaj, możesz być niemal pewny, że uszkodzony jest sterownik świec. Do sprawdzenia świece żarowe, jak będziesz wymieniał, wymień komplet, możesz pokusić się też o wymianę sterownika, będziesz miał spokój na długi czas. Błędy świec nie blokują wypalania dpf (miałem u siebie błąd jednej a mimo to wypalał). Podobno biorą udział przy wypalaniu ale tego pewny nie jestem. W każdym razie zrób z tym porządek.

Przedostatni błąd to błąd alternatora.

Ostatni to błąd czujnika ciśnienia spalin odpowiedzialnego za monitorowanie dpf. Sprawdź wtyczkę czujnika, stan gumowego wężyka, który prowadzi od filtra do czujnika czy nie jest spękany, albo zatkany (wpływa to na pomiary czujnika). Jeśli ok to następnie podłącz jeśli masz iste, albo właśnie b-tool w wersji pełnej (program warty każdych pieniędzy) i sprawdź jakie ciśnienie wsteczne pokazuje czujnik na zgaszonym silniku- powinno być bliskie zero. Jeśli pokazuje na minusie to czujnik do wymiany. Może być też tak, że błąd czujnika jest z racji wysokiego ciśnienia przed filtrem i wymuszone wypalanie b toolem pomoże.

Sadzy masz za dużo. W 3.0d wypalanie gdy filtr jest mocno zapełniony zaczyna się w okolicach 43-45 gram. Aplikacją uda Ci się wypalić filtr, zaznaczając opcję cyklicznego kasowania błędów, ale na dłuższą metę jest to bez sensu jeśli czujnik okaże się uszkodzony.

Z doświadczenia polecam tylko ori czujnik z zamiennikami mogą być "jaja". Koszt w aso jakiś rok temu 350 zł, na dzień dzisiejszy nie wiem.

Powodzenia

Edit. widzę, że masz mało popiołu. Filtr był czyszczony chemicznie/ wymieniany?? czy tylko skasowana adaptacja filtra?

Opublikowano
Witaj!

Pierwsze cztery błędy które podałeś dotyczą świec żarowych, jeśli są jeszcze błędy kolejnych dwóch świec a nie podałeś ich tutaj, możesz być niemal pewny, że uszkodzony jest sterownik świec. Do sprawdzenia świece żarowe, jak będziesz wymieniał, wymień komplet, możesz pokusić się też o wymianę sterownika, będziesz miał spokój na długi czas. Błędy świec nie blokują wypalania dpf (miałem u siebie błąd jednej a mimo to wypalał). Podobno biorą udział przy wypalaniu ale tego pewny nie jestem. W każdym razie zrób z tym porządek.

Przedostatni błąd to błąd alternatora.

Ostatni to błąd czujnika ciśnienia spalin odpowiedzialnego za monitorowanie dpf. Sprawdź wtyczkę czujnika, stan gumowego wężyka, który prowadzi od filtra do czujnika czy nie jest spękany, albo zatkany (wpływa to na pomiary czujnika). Jeśli ok to następnie podłącz jeśli masz iste, albo właśnie b-tool w wersji pełnej (program warty każdych pieniędzy) i sprawdź jakie ciśnienie wsteczne pokazuje czujnik na zgaszonym silniku- powinno być bliskie zero. Jeśli pokazuje na minusie to czujnik do wymiany. Może być też tak, że błąd czujnika jest z racji wysokiego ciśnienia przed filtrem i wymuszone wypalanie b toolem pomoże.

Sadzy masz za dużo. W 3.0d wypalanie gdy filtr jest mocno zapełniony zaczyna się w okolicach 43-45 gram. Aplikacją uda Ci się wypalić filtr, zaznaczając opcję cyklicznego kasowania błędów, ale na dłuższą metę jest to bez sensu jeśli czujnik okaże się uszkodzony.

Z doświadczenia polecam tylko ori czujnik z zamiennikami mogą być "jaja". Koszt w aso jakiś rok temu 350 zł, na dzień dzisiejszy nie wiem.

Powodzenia

Edit. widzę, że masz mało popiołu. Filtr był czyszczony chemicznie/ wymieniany?? czy tylko skasowana adaptacja filtra?

 

Cześć Tomek, co do popiołu to nie jestem pewny bo auto mam dopiero od kilku miesięcy i nie mam pojęcia czy coś tam było robione, a że kupione z komisu to za dużo nie wiadomo. Błędy świec tylko te 4, które wpisałem, już wczoraj szukałem czy może być uwalony sterownik świec skoro 2 świece są w porządku ale nic nie znalazłem więc chyba wymienię sterownik + komplet świec żeby był spokój. Sterownik świec musi być oryginał czy może być BERU + do tego świece BERU?

Błąd alternatora za bardzo też nic mi nie mówi, akumulator raczej ma ładowanie bo przy moim stylu jeżdżenia już dawno by się rozładował.


Bardzo dziękuje za obszerne informacje, auto w poniedziałek zawiozę do mechanika, żeby ogarnął te świece i resztę, co do tych świec to w marcu przy niskich temperaturach telepało delikatnie po odpaleniu przez kilka pierwszych sekund i dodatkowo puszczał dymka, teraz przy aktualnych temperaturach odpala dużo lepiej i nic nie dymi więc może coś jest powiązane z tymi świecami

Opublikowano

Świece jak najbardziej mogą być beru, mam takie u siebie. Sterownik również jak najbardziej, z tego co mi się wydaje taki szedł na pierwszy montaż. Jeśli są błędy tylko 4 świec, to być może sterownik jest ok. Ale jeśli nie jest to dla ciebie duże obciążenie finansowe, to warto go wymienić dla świętego spokoju, tym bardziej, że jego wymiana wiążę się ze zdjęciem kolektora dolotowego, który i tak musisz zdjąć do wymiany świec. Dpf faktycznie mógł się zapchać od krótkich odcinków i nie miał szansy się dobrze wypalić i stąd być może jest błąd od czujnika ciśnienia spalin. Ale sprawdź w pierwszej kolejności jakie ciśnienie pokazuje na wyłączonym silniku, przy włączonym tylko zapłonie. Jeśli minusowe to pokazuje głupoty i trzeba go wymienić.

0.5 grama popiołu wskazuje na to, że całkiem niedawno ktoś robił adaptację filtra dpf, komputer dostał informację, że filtr jest nowy. Jeżeli był chociaż wyczyszczony chemicznie to bardzo dobrze, ale jeśli ma już w sobie dużo popiołu to mogę dziać się właśnie takie dziwne rzeczy. Ale w pierwszej kolejności czujnik sprawdź i świece ogarnij.

Opublikowano
Świece jak najbardziej mogą być beru, mam takie u siebie. Sterownik również jak najbardziej, z tego co mi się wydaje taki szedł na pierwszy montaż. Jeśli są błędy tylko 4 świec, to być może sterownik jest ok. Ale jeśli nie jest to dla ciebie duże obciążenie finansowe, to warto go wymienić dla świętego spokoju, tym bardziej, że jego wymiana wiążę się ze zdjęciem kolektora dolotowego, który i tak musisz zdjąć do wymiany świec. Dpf faktycznie mógł się zapchać od krótkich odcinków i nie miał szansy się dobrze wypalić i stąd być może jest błąd od czujnika ciśnienia spalin. Ale sprawdź w pierwszej kolejności jakie ciśnienie pokazuje na wyłączonym silniku, przy włączonym tylko zapłonie. Jeśli minusowe to pokazuje głupoty i trzeba go wymienić.

0.5 grama popiołu wskazuje na to, że całkiem niedawno ktoś robił adaptację filtra dpf, komputer dostał informację, że filtr jest nowy. Jeżeli był chociaż wyczyszczony chemicznie to bardzo dobrze, ale jeśli ma już w sobie dużo popiołu to mogę dziać się właśnie takie dziwne rzeczy. Ale w pierwszej kolejności czujnik sprawdź i świece ogarnij.

 

Jeszcze takie pytanko bo mam niecałe 200 tys. przebiegu (nie wiem czy w teorii czy rzeczywiste ale załóżmy że prawdziwe). Przy ściąganiu kolektora dolotowego chciałbym od razu ogarnąć klapki w kolektorze bo podobno się urywają, co najlepiej z tym zrobić? Zaślepki z allegro i wyłączenie wpłynie jakoś na silnik i jego prace? Czy może lepiej regenerowany kolektor z allegro? Czy tylko nowy z ASO?


Mam automat więc nie wiem czy zaślepienie klapek nie wpłynie na moc bo niektórzy narzekają na brak dynamiki

Opublikowano
Ja swój ściągałem przy licznikowych około 240 tys. W rzeczywistości pewnie więcej. Mam rocznik 2006 więc klapki poprawione i co do luzów były bez zarzutu jednak "pocily" się na oskach(kolektor ori z 2006 roku) . Z tego powodu też chciałem go zmienić. Ja wybrałem właśnie regenerowany ze wzmocnionymi klapkami z allegro. Jeżdżę ponad dwa lata i jest w porządku nie cieknie ani nic. Po wywaleniu klapek dół jest słabszy i myślę że wiele osób to potwierdzi. Wystarczy poczytać. Zrobisz jak uważasz. Ryzyko zerwania klapki jest zawsze ale przy takim regenerowanym, a przede wszystkim czystym kolektorze ryzyko jest marginalne.
Opublikowano (edytowane)

Odpuść narazie świecę i sterowniki mamy lato, zostaw w spokoju kolektor i klapki ogarnij DPF najpierw.

Zacznij od djagnozy czujnika ciśnienia wstecznego! bo to on najprawdopodobniej jest winowajcą problemu.

Do tego nie licz na to że ktos w komis wstawił auto z nowym filtrem najbardziej prawdopodobne ze przed sprzedażą wypalili filtr programowo i odchaczyli jego wymianę dlatego masz tak małą ilosc popiołu! bez prania sie nie obejdzie pewnie.

Czujnik ciśnienia wstecznego tylko oryginal Denso najlepiej z aso a sterownik świec weź HUCO/Hitachi!

Pozdrawiam i życzę powodzenia a przede wszystkim wytrwałości.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Odpuść narazie świecę i sterowniki mamy lato, zostaw w spokoju kolektor i klapki ogarnij DPF najpierw.

Zacznij od djagnozy czujnika ciśnienia wstecznego! bo to on najprawdopodobniej jest winowajcą problemu.

Do yego nie licz na to zey ktos w komis wstawił ajto z nkwym filtrem najbardziej prawdopodobne ze przed sprzedażą wypalili filyr programowo i odchaczyli jego wymianę dlatego masz tak małą ilosc popiołu! bez lrania sie nie obejdzie pewnie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia a przede wszystkim wytrwałości

Dokładnie jak kolega pisze w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia spalin i dpf. Świece mogą poczekać. Teoretycznie ich błąd nie blokuje wypalania filtra DPF tak jak wspomniałem wyżej.

Opublikowano
Odpuść narazie świecę i sterowniki mamy lato, zostaw w spokoju kolektor i klapki ogarnij DPF najpierw.

Zacznij od djagnozy czujnika ciśnienia wstecznego! bo to on najprawdopodobniej jest winowajcą problemu.

Do yego nie licz na to zey ktos w komis wstawił ajto z nkwym filtrem najbardziej prawdopodobne ze przed sprzedażą wypalili filyr programowo i odchaczyli jego wymianę dlatego masz tak małą ilosc popiołu! bez lrania sie nie obejdzie pewnie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia a przede wszystkim wytrwałości

Dokładnie jak kolega pisze w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia spalin i dpf. Świece mogą poczekać. Teoretycznie ich błąd nie blokuje wypalania filtra DPF tak jak wspomniałem wyżej.

 

Dzisiaj zaryzykowałem i kupiłem Btool expert, poziom sadzy wynosił ponad 90% ale rozgrzałem auto i jechałem po mieście tymi stałymi 70-75 km/h niestety co kilka sekund uruchamiało "regeneracja aktywna" i po kilku sekundach "regeneracja zakończona", regeneracja głupiała i ciągle się resetowała, mimo to poziom sadzy spadał. Dopiero po wjechaniu na A1 i uruchomieniu regeneracji wszystko się uspokoiło i wypalił do końca jednak po kilku kilometrach poziom sadzy wynosi 15,6g. Nie wiem czy to normalne czy nie ale od razu przybyło. Finalnie chyba się udało, kilka dni temu przy pierwszym odczycie błędów miałem błąd 4D00, dzisiaj był tylko 480a bez tego poprzedniego. Mam nadzieje że już wszystko będzie ok i teraz raz na 1,5-2 miesiące przejade się po autostradzie z aplikacją żeby wypaliło filtr.


Dziękuje bardzo za pomoc :cool2:


Ps. kilka zrzutów z wartościami po wypaleniu i przed. Wartości ciśnienia wstecznego są zastanawiające ale później jak auto postało 20 minut to już na wyłączonym silniku wskazywało 0,9.


cLufPqP.jpg

XIsgEq5.jpg

Ocb5KwI.jpg


A no i jeszcze podczas sprawdzania błędów silnika doszedł błąd jeszcze jednej świecy czyli w sumie jest już 5 błędów świec.

Opublikowano

nie sądzę 15.6g sadzy po 31 kilometrach nie wróży nic dobrego! na wyłączonym silniku nic nie zmiezysz zacznij od biegu jałowego bedziesz mial poglad na sytuację zobacz poziom cisnienia i jego wachania! potem zrób test cisnieznia zwrotnego na rozgrzanym silniku w btool i bedzie wszystko wiadomo. Pamiętaj ze sprawny dpf wypali sie praktycznie a każdych warunkach ale w różnym stopniu ale najlepiej wypala sie przy prędkościach autoatradowych 140km/h+

Pozdrawiam

Jack_Strong-
Opublikowano
Obserwuj wskazania ciśnienia wstecznego. Te ponad 8 tysięcy hpa to wartość zupełnie niewiarygodna. Nawet pod obciążeniem ciśnienie wsteczne przed filtrem nigdy nie zbliży się nawet do takich wartości. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać to czujnik szwankuje.
Opublikowano
Obserwuj wskazania ciśnienia wstecznego. Te ponad 8 tysięcy hpa to wartość zupełnie niewiarygodna. Nawet pod obciążeniem ciśnienie wsteczne przed filtrem nigdy nie zbliży się nawet do takich wartości. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać to czujnik szwankuje.

 

Pojeżdżę z 2 dni i zobaczę ile gram sadzy przybędzie, co do czujnika to również postaram się obserwować wskazania. Te 8 barów było świeżo po postawieniu samochodu może z 3 minuty po wyłączeniu po tym jak zjechałem z trasy, pół godziny później jak auto postało to wartość spadła do 0.9, zapomniałem sprawdzić na uruchomionym silniku dokładnych wartości, sprawdzę w najbliższym czasie jak to wygląda podczas postoju i jazdy

Opublikowano
Obserwuj wskazania ciśnienia wstecznego. Te ponad 8 tysięcy hpa to wartość zupełnie niewiarygodna. Nawet pod obciążeniem ciśnienie wsteczne przed filtrem nigdy nie zbliży się nawet do takich wartości. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać to czujnik szwankuje.

 

Pojeżdżę z 2 dni i zobaczę ile gram sadzy przybędzie, co do czujnika to również postaram się obserwować wskazania. Te 8 barów było świeżo po postawieniu samochodu może z 3 minuty po wyłączeniu po tym jak zjechałem z trasy, pół godziny później jak auto postało to wartość spadła do 0.9, zapomniałem sprawdzić na uruchomionym silniku dokładnych wartości, sprawdzę w najbliższym czasie jak to wygląda podczas postoju i jazdy

to normalne zachowanie tych czujników na wlaczonym zapłonie komputer sam robi kalibrację tego czyjnika poprzez zastosowanie minimalnego offsetu dlatego tuz przed ponownym odpaleniem miałeś juz 0.9 Bara

Jack_Strong-
Opublikowano
Obserwuj wskazania ciśnienia wstecznego. Te ponad 8 tysięcy hpa to wartość zupełnie niewiarygodna. Nawet pod obciążeniem ciśnienie wsteczne przed filtrem nigdy nie zbliży się nawet do takich wartości. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać to czujnik szwankuje.

 

Pojeżdżę z 2 dni i zobaczę ile gram sadzy przybędzie, co do czujnika to również postaram się obserwować wskazania. Te 8 barów było świeżo po postawieniu samochodu może z 3 minuty po wyłączeniu po tym jak zjechałem z trasy, pół godziny później jak auto postało to wartość spadła do 0.9, zapomniałem sprawdzić na uruchomionym silniku dokładnych wartości, sprawdzę w najbliższym czasie jak to wygląda podczas postoju i jazdy

to normalne zachowanie tych czujników na wlaczonym zapłonie komputer sam robi kalibrację tego czyjnika poprzez zastosowanie minimalnego offsetu dlatego tuz przed ponownym odpaleniem miałeś juz 0.9 Bara

Zgadza się robi kalibracje. Ale skąd się zięło ciśnienie ponad 8 barów? Nie wiem czy przy pełnym bucie ciśnienie osiąga wartości 400 hPa a tutaj przez moment pokazywało koledze 8192hPa. I to przy zgaszonym silniku. Przecież takie ciśnienie rozwaliło by mu turbo. Jest to wartość zupełnie wręcz nieprawdopodobna i trzeba się temu przyjrzeć.

Opublikowano
Obserwuj wskazania ciśnienia wstecznego. Te ponad 8 tysięcy hpa to wartość zupełnie niewiarygodna. Nawet pod obciążeniem ciśnienie wsteczne przed filtrem nigdy nie zbliży się nawet do takich wartości. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać to czujnik szwankuje.

 

jeszcze raz napiszę to normalne.

 

Więc tak, pojeździłem 2 dni ale nie za dużo bo tylko do pracy i do domu. Od ostatniej regeneracji minęło około 60km.

Poziom sadzy: 31,6g.

Ciśnienie wsteczne po godzinie od wyłączenia samochodu skaczące od tych 8192 do 0,00. Co 1-2 sekundy skoki z 8 tys. do 0,00. Na włączonym silniku ciśnienie wsteczne na poziomie 7,88 hPa - 8,88 hPa. Bez gazowania, na jałowym. Co do błędów silnika nic nie doszło, nadal błędy 5 świec żarowych cylindry: 1,2,3,4,6 (sterowanie) do tego błąd 42CE BSD (komunikacja z odbiorcą 6. Generator).


Trochę dziwne że w ciągu 2 dni przybyło 15 gram sadzy. Zobaczę jak długo będzie rosło do poprzedniego poziomu (57 gram)

Wtryskiwacze chyba są ok bo korekty na rozgrzanym silniku wynoszą około +/- 0,10-0,90. Nie ma dużych skoków, raczej wszystko płynnie spada/wzrasta.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.