Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli reasumując, kupując auto z silnikiem n57 z przebiegiem 200.000 +, warto od razu robić rozrząd z pompą i panewkami lub w gorszej sytuacji z wałem żeby być w miarę pewnym silnika. Na dzień dobry na silnik trzeba wydać w przedziale od 10 do 20 tys, nie licząc innych drobniejszych rzeczy które mogą zamknąć się też w kwocie paru tys. I jak tu nie kochać BMW :D :D .

 

Hehe dokładnie, ja jeszcze do tego dwa komplety opon, hamulce, poduszki do nivo. Najprostrze rzeczy robiłem sam, ale grubsze sprawy w autoryzowanym aby był ślad w kluczyku i tak pewnie już pękło 30k. Dobrze, że to firmowy to mniej boli :D

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ciekawe tylko dlaczego w N57 lecą panewki jak woda, a w N47 już takiej zmory niema? mimo że 25d ma nawet więcej mocy z litra od 35d :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli reasumując, kupując auto z silnikiem n57 z przebiegiem 200.000 +, warto od razu robić rozrząd z pompą i panewkami lub w gorszej sytuacji z wałem żeby być w miarę pewnym silnika. Na dzień dobry na silnik trzeba wydać w przedziale od 10 do 20 tys, nie licząc innych drobniejszych rzeczy które mogą zamknąć się też w kwocie paru tys. I jak tu nie kochać BMW :D :D .

A po co pompa? A juz w ogole co to za chory pomysl z wymiana walu? Robimy rozrzad, sprawdzamy pompe (cepem robiona), sprawdzamy panewki i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe tylko dlaczego w N57 lecą panewki jak woda, a w N47 już takiej zmory niema? mimo że 25d ma nawet więcej mocy z litra od 35d :?:

Jak nie ma? W n47 razy 3 ilosc zatartych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogolnie odnosze wrazenie ze piszecie o sprawdzeniu/wymianie panewek, co ciekawe o wymianie walu, jakby to byl jakis filtr paliwa i mozna to w godzine, ot tak sobie w 550d dla przykladu, na xdrive, zrobic...
Opublikowano (edytowane)

Panowie kupiłem tydzień temu f11 535d z 2016 roku z 210 tys nalotu (udokumentowany w ASO do ostatniego dnia). Problem jest taki, że olej miał wymieniany co 30 tys km. do 180 tys... potem co 15 tys. Auto w Niemczech robiło 60 tys/ rocznie, więc ganiało po autostradach. Czy jest się czego bać? Rozrząd nie wymieniony, olej w skrzyni też nie odnotowana wymiana.

Ja zrobiłem autem 1tys km i nie ma żadnych niepokojących objawów. Rozrząd też cicho pracuje...

Czy słusznym będzie zrobienie dużego serwisu tzn. rozrząd prewencyjnie, zajrzenie do panewek, czyszczenie kolektora ssącego, sprawdzenie turbin, wymiana oleju w skrzyni...?

Czy do powyższej diagnostyki panewek trzeba silnik wyjmować?

Ile siana szykować na taką przyjemność? A może nie ma co panikować i jeszcze troche pojeździć skoro filtr oleju czysty?

Edytowane przez BeciaK
Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

Siemka, odgrzeje troche kotleta ale ciekawosc mnie zżera.

Czy każde N57D30 ma problem z panewkami? Rozmawialem z mechanikiem i twierdzi, że głównie te 535d 300-306KM, ciekawe jak z tymi 245KM i 204KM. Ktoś ma jakieś doświadczenia z wyzej wymienionymi i chcialby sie podzielic? prosze tylko o pewne informacje :wink:

Opublikowano

Ja przy każdej wymianie oleju co 10 tys km obserwuje jak wyglada olej,czy ma metaliczne smugi oraz czy w filtrze oleju są jakieś opiłki.

Motor 245KM przebieg 250 tys i narazie jest ok

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siemka, odgrzeje troche kotleta ale ciekawosc mnie zżera.

Czy każde N57D30 ma problem z panewkami? Rozmawialem z mechanikiem i twierdzi, że głównie te 535d 300-306KM, ciekawe jak z tymi 245KM i 204KM. Ktoś ma jakieś doświadczenia z wyzej wymienionymi i chcialby sie podzielic? prosze tylko o pewne informacje :wink:

Konsrtrukcyjnie, kazde n57 jest takie samo, rozni sie tylko osprzet, w przypadku dwu oraz trzy turbinowek, sily dzialajace na uklad korbowy sa znacznie wieksze a wal oraz panewki sa takie same, dokladamy interwaly olejowe co 30-40tys i recepta na zatarcia gotowa, dlatego 245 siadaja najpozniej. Wymiana oleju powinna teoretycznie wygladac, od nowosci, tak:

1 turbina co 15tys

2 turbiny co 12tys

3 turbiny co 10tys

A wyglada tak:

1,2,3 - co 30tys a mialem takie co bylo co 45-48tys.

Opublikowano

No niby to samo jest ale numer panewki korby jest taki sam do modeli od 116d po 740d, ale żadnego 50d tutaj niema. Wał natomiast pokazuje wspólny do 30d/35d, a do 50d inny niby...

Ciekawe jest to że czasem 16d jest zatarte a jakie tam siły przy tych 116 koniach w porównaniu z mocnymi wersjami N57... Widać interwały zabijają nawet nie wysilone wersję...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KS oraz GLYCO, co robi dla bmw, nie wyszczegolnia panewek na waly A,B, C, samo bmw tak, waly natomiast do B sa fizycznie inne niz do A ale pasuja zamiennie i maja ta sama twardosc, do C jest taki sam jak do B ale ma wyzsze HRC. Wszystkie pasuja zamiennie. 4ro cylindrowce maja nizsze HRC vs 6cio, dodac zle interwaly=zatarcia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie czy dużo jest roboty z dostaniem się do panewek głównych w 535d?

Silnik jest zdemontowany i rozrząd się wymienia już.

Panewki korbowodowe w super stanie, ale wypadało by i do głównych zajrzeć...

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
Przy wyjętym silniku to obowiązkowo tam zaglądać... U mnie korbowe były super główne zwykłe też, za to oporowa zgon, taka ot niespodzianka. Jak do tego doszło... nie wiem.
Opublikowano

Ale czy dużo z tym roboty? Do głównych panewek to od dołu silnika czy od góry?

Oporowa panewka to która? Ta od koła pasowego?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niesamowite pytania zadajesz jak na tak powazna wymiane. Sam to robisz czy mechanik? Musisz zdemontowac pompe, kolo pasowe, odkrecic korby, rozpiac wszystkie lancuchy, wyjac wal i wymienic panewki glowne, te w bloku oraz te w stopach, pozniej wszystko poskladac.
Opublikowano

Pytam, bo mechanik po analizie korbowodowych panewek twierdzi, że nie ma potrzeby głównych ruszać...

Stąd moje pytanie czy to aż tyle roboty? Czy dostęp do tych panewek jest tak samo od dołu silnika?

Czy można ocenić stan bez wyjmowania?

Które panewki najczęściej padają? Korbowodowe czy główne? Bo w poradnikach na yout.. mechanicy twierdzą, że pierwsza i druga od koła pasowego. Ale czy to są korbowodowe czy główne?


Jestem w sytuacji, że silnik jest wyjęty, rozrząd wymieniony wraz z napinaczami, kołami, ślizgami. Kolektor dolotowy wyczyszczony oraz kruciec wodny wymieniony. Panewki korbowodowe sprawdzone oraz skręcone na nowe śruby.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Tak duzo roboty.

2. Zawsze sadzilem ze "zabawa" zaczyna sie od korbowodowych, ostatnio przychylam sie ku stwierdzeniu (doswiadczenie paru n57), iz najpierw siadaja glowne.

3. Powazni mechanicy nie tworza filmikow na YT, nie maja na to czasu i na pewno nie ma takiego czegos jak 1sza 2ga itp

4. Jak silnik jest zalozony, to trzeba go rozebrac, wal jest od dolu wiec panewki sa tez na dole.

Opublikowano

W sieci pojawił się film upadek legendy BMW 3.0d. Goście twierdzą że nie wymieniają już samych panewek, a jedynie razem z wałem. Ponoć to w nim jest cała przyczyna, ponieważ każdy dostaje mikropęknięć po ponad 200 tysiącach i wał zaczyna bić. Jest pokazane jak obróciło główna oporową a reszta jest ok, no skrajne są jakby pod skosem lekko zużyte niby od bicia...

Ciekawa teza, może faktycznie od wału w tym silniku się zaczyna cały armagedon... :?:

Zmierzyli wał i wyszło ponad pół milimetra....

Opublikowano
Jak się to wszystko czyta to wychodzi na to że nie warto kupować 3 litrowej z przebiegiem więcej niż 200 tyś. A tak naprawdę ciekawe ilu osobom zdarzyło się coś z silnikiem na ilość jeżdżących samochodów. Może to są sporadyczne wypadki. Jest wiele osób które kupują BMW tylko dla znaczka i nie dbają o olej filtry i jeżdżą latami. Wynika z tego że kupując ten samochód z wysokim przebiegiem jesteśmy skazani na wydatek na początku przynajmniej 10 tyś. żeby mieć spokój,a jednak ludzie kupują i ceny nie są niskie. Więc może nie jest tak źle z tym silnikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano





Przewiń do 5"25..... Mowa jest o BMW X5 3.0d N57

We wcześniejszych filmikach z tego kanału jest to BMW po awarii, przywieziony na lawecie. Jeszcze nie ma filmiku z naprawy ponieważ właściciel ma podjąć decyzję czy będzie go stać na tak drogą naprawę.

Opublikowano
Ostatnio usłyszałem taką idee, że możliwym powodem uginania wału po środku jest koło pasowe nie wymienione na czas albo tanie które ma wibracje...
Opublikowano

Jestem właśnie po wymianie rozrządu. Silnik do tej operacji był wyjmowany, więc zleciłem kontrolę panewek. Z racji tego, że auto BMW f11 535d rok 2016 miało 210 000 km, a oleje wymieniane były do 180 tys co 30 tys km, czytając dużo tematów o zajechanych silnikach, urywających się rozrządach itp., chciałem mieć spokój na najbliższe lata.

Rozrząd tak na oko mechaników nie wykazywał zaużycia. Panewki po demontażu o dziwo jak nowe! Nie widać żadnych śladów, więc zostały złożone na nowe śruby. Wał jak nowy, nie był mierzony, bo skoro panewki w takim stanie to nie ma najmniejszego sensu.

Auto robiło same trasy, więc możliwe, że to miało wpływ na taki stan silnika.

Turbiny też okazały się być spoko.

Silnik ogólnie bardzo czysty w środku i to przy interwałach olejowych co 30 tysięcy... Może w Niemczech mają lepsze oleje?


Podsumowując mój przykład... nie każde N57 przy 200 tysiącach to złom.

Z mechanikami podczas luźnej rozmowy można było wysnuć, że Niemcy mają lepsze oleje oraz te silniki nie znoszą krótkich odcinków od świateł do świateł.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

Widać to zależy od szczęścia, jeden się sypie inny nie. Zużycie od interwałów czy niewłaściwej eksploatacji myślę że będzie widoczne na wielu panewkach, natomiast jeśli wszystkie są git a na jednej złoto to teoretycznie może być to jak powiedziano na filmie od mikropęknięć wału.

I teraz takie coś napewno postępuje szybko, więc możemy sprawdzić panewki przy 200 i jest lux a zaraz po tym wał dostanie pęknięć i obierze panewke przy 205...

To tak strzelam w teorii bo jak jest naprawdę niewie nikt, na niemieckich forach niektórzy mają po 400-500 tysi nalatane z wymianą co 30 i nic się nie działo z silnikiem... Inni mają mniej niż 200 i panewka stuka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.