Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam serdecznie. Jestem na etapie szukania firm "zakładów" która zajmuje się profesjonalną naprawa silników lub całego dołu N57D30A. Wiem że można się nadziać na minę. Niestety bywaj oszuści. A płacąc za zregenerowany silnik 16-20 PLN lepiej dopytać Was co o tym sądzicie i może znacie kogoś kto marzę naprawia "doły silników". Znalazłem i rozmawiałem z kilkoma firmami zajmującymi się takimi naprawami i myślę że taka firma jak "Korczynscy" z Baranowa lub Wj Auto wydają się ok. Czy ktoś miał z nimi styczność. Lub znacie kogoś sprawdzonego. Szczerze wolał bym zrobić tylko dół.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi n55 robili w raciborzu. U mnie puscily gwinty w bloku aluminiowym. Rozebrali wszystko blok i glowice wyslali do kogos kto zawsze im to robi. Jak wrocily to oni skladali na nowych gratach. U mnie jedynie nie wyjmowali tłoków (pytali czy bierze olej i czy maja zmieniac pierścienie powiedzialem ze jest ok) tak samo w bardzo dobrym stanie byl wal korbowy. Tylko wymienili panewki. Bylo to 3 lata temu i silnik nadal zyje.

🙃🙃

Opublikowano
Ja od jednych majstrów się dowiedziałem że w N57 często lecą panewki główne, czasem częściej niż na korbach. Zaproponowali mi żeby przy wymianie wszystkich założyć nową pompę oleju bo w starej może być już zmniejszona wydajność, podobno można wrzucić z 50d bo jest mocniejsza? Po numerach faktycznie 30d/35d ma jeden typ 50d ma inną, coś ktoś się orientuję więcej?
Opublikowano
1.N57 remontuje sie bez problemu, to tylko silnik jak kazdy inny.

2.Szlif mozna robic, wzmacniany jest znacznie glebiej niz 0.25

3. Wal i panewki mozna wyjac bez sciagania glowicy, na aucie.

4. Do wyjecia walu trzeba zdemontowac rozrzad wiec sie go wymienia.

5. Mozna stosowac te same sruby

6. Mozna wszystko wymienic na nowe

7. Problem jest tylko z blokiem, jak sie okreci na glownych, ciezko to wszystko poukladac.

 

Znasz kogoś "ogarniętego" który podejmuje się takich napraw?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja od jednych majstrów się dowiedziałem że w N57 często lecą panewki główne, czasem częściej niż na korbach. Zaproponowali mi żeby przy wymianie wszystkich założyć nową pompę oleju bo w starej może być już zmniejszona wydajność, podobno można wrzucić z 50d bo jest mocniejsza? Po numerach faktycznie 30d/35d ma jeden typ 50d ma inną, coś ktoś się orientuję więcej?

Bzdura kompletna. Glowne czesciej niz korby. :duh: Pompy sa takie same. Zmniejszona wydajnosc? Te pompy sa zwykla przekladnia zebatkowa, zadnej magii, nie ma rys wewnatrz, jest dobra, koniec tematu.

Opublikowano
No i jak tu komu wierzyć, co jeden warsztat pytam to mają coraz inniejsze wizje i każdy gada co innego, dojdzie do tego że trzeba będzie wziąć urlop i samemu to robić chyba bo znaleźć jakiś fachowy warsztat graniczy z cudem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zauwazam ze tworza sie jakies historie odnosnie n57 a to bardzo dobry, mocny i prosty silnik diesla, nie ma w nim tych wszystkich glupot, ktore sa w takich benzynach n20/n55. Nie ma vanosow, zmiennej geometrii pompy olejowej, zaworow regulujacych cisnienie oleju, walkow balansujach itp. Sprawdzac czy dzialaja swiece zarowe, olej co 10tys, nie wywalac egr/dpf/klap wirowych, nie bawic sie w mapy na 350ps gdzie juz wtryski nie daja rady i musi chodzic. Narozbierasz sie i zobaczysz ze wszystko jest jak nowe, co wtedy?
Opublikowano
Zauwazam ze tworza sie jakies historie odnosnie n57 a to bardzo dobry, mocny i prosty silnik diesla, nie ma w nim tych wszystkich glupot, ktore sa w takich benzynach n20/n55. Nie ma vanosow, zmiennej geometrii pompy olejowej, zaworow regulujacych cisnienie oleju, walkow balansujach itp. Sprawdzac czy dzialaja swiece zarowe, olej co 10tys, nie wywalac egr/dpf/klap wirowych, nie bawic sie w mapy na 350ps gdzie juz wtryski nie daja rady i musi chodzic. Narozbierasz sie i zobaczysz ze wszystko jest jak nowe, co wtedy?

Zgadzam się z Toba! Może n57 nie jest "pancerne" jak m57 ale jak się dba o interwały olejowe 10-12 tkm to jest igła.

Ja kupiłem powiedzmy że w dobrych pieniądzach po człowieku który nie wymienił olej na czas i teraz muszę znaleźć kogoś mądrego, który potrafi madrzę regenerować wałki. Bo wolę kupić calu dół po regeneracji, wilymienic rozrząd na Ori plus olej w skrzyni i dyfrach i śmigać jeszcze.

Opublikowano
Koledzy polecicie kogoś, kto dobrze naprawi auto po obróceniu panewki. Proszę.

A jak twoje poszukiwania? Znalazłeś kogoś?

Opublikowano
V8 Customs koło Kalisza. Robią dużo silników i wydają się być ogarnięci. Niestety u mnie po rozebraniu okazalo się, że opiłki z panewki zrobiły rozpierduchę i kupę części do wymiany. Koszt kolo 30000zł. Wał kupuję nowy.
Opublikowano
Ja się zdecydowałem na regenerację silnika kompletnego. Bo wszędzie są opiłki. Wałek daje nowy, calu silnik odnawiam. Do tego nowa pompa i chłodniczka oleju bo naprawdę opiłki są wszędzie. Zobaczymy co będzie po dotarciu silnika. Sporo pracy przede mną jeszcze... Tak że będę dawał znać jak poszło
Opublikowano

No więc tak motorownia rozebrana od dołu, przebieg 216 i sytuacja wygląda tak:

Rozrząd fabryczny stan bardzo dobry luz minimalny, pompa oleju jeszcze nie rozebrana, we filtrze oleju brokaciki opiłkowe nie jakoś tam dużo, panewki korbowe bialutkie jakaś jedna ryska nie wyczuwalna pod palcem, panewki główne zwykłe idealne, panewka oporowa złota wyjechana... Wał wszystkie czopy igła a na środkowym głównym gdzie ta panewka złoty jakby przytarty... Teraz pytanie czy to pozostałości na nim panewki i się to spoleruje czy to już czop zjechany... Nic wał idzie do sprawdzenia...

Ogólnie silnik ładny czysciutenki w środku bez żadnych nagarów...

Także tak...

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Nikt nie wspomniał, ze duże znaczenie na wał i tez panewki ma koło pąsowe. Do czasu aż nie padnie to podejrzewam, ze nikt na nie nie zerka. A to koło to jedna wielka guma która z czasem pęka i powoduje luzy czyli drgania wału. Gdzieś słyszałem ze panewki często padają od przodu silnika właśnie z powody większych drgań od zmęczonych kół pasowych właśnie. Oczywiście to jedna z teori ale może warto przemyśleć i podzielić się opinia .
Opublikowano
U mnie koło pasowe oryginał bardzo ładne, a szlag trafił sam środek na panewce oporowej... Także takie dziwy...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

A ja nadal zmieszany, Panowie. Wymieniać czy nie wymieniać, zaglądać czy nie.


Mam 180k przebiegu. 535xD, Kupiłem jak miała 165. Zmieniłem rozrząd, wszystko co miało olej. Przeguby, poduszki, hamulce i wiele innych pierdół. Więc już spora sumka pękła.


Z takich większych bolączek to zostały mi właśnie panewy i xdrive (na razie jest wszystko ok). Rozumiem, że nie ma możliwości "sprawdzenia" panewek bez rozbierania? Patrzę na koszty remontu po 30k to myśle, że jakbym zmieścił się z wałem, panewkami i wymianą w 10k prewencyjnie to mogłoby to się opłacić :P


Pozdrawiam

Opublikowano
A ja nadal zmieszany, Panowie. Wymieniać czy nie wymieniać, zaglądać czy nie.


Mam 180k przebiegu. 535xD, Kupiłem jak miała 165. Zmieniłem rozrząd, wszystko co miało olej. Przeguby, poduszki, hamulce i wiele innych pierdół. Więc już spora sumka pękła.


Z takich większych bolączek to zostały mi właśnie panewy i xdrive (na razie jest wszystko ok). Rozumiem, że nie ma możliwości "sprawdzenia" panewek bez rozbierania? Patrzę na koszty remontu po 30k to myśle, że jakbym zmieścił się z wałem, panewkami i wymianą w 10k prewencyjnie to mogłoby to się opłacić :P


Pozdrawiam

4 dni temu zmieniałem rozrząd z pompą oleju. Po rozebraniu,zdjęciu miski okazało się że są miedziane opiłki. Po wyjęciu i rozcięciu filtra też było ich dużo. Mechanik dzwoni żebym przyjechał bo chce sprawdzić panewki przy mnie. Po rozebraniu wszystkiego okazało się że panewki w idealnym stanie i wielkie zdziwienie skąd opiłki. Sprawdzone zostały jeszcze turbiny oraz stara pompa,żadnych luzów,wszystko ok. Mechanik podejrzewa że silnik był robiony i może ten syf został. Wlany świeży olej i za parę dni jadę na sprawdzenie filtra czy opiłki są dalej. Ostatnią rzeczą skąd mogą być to jakieś sworznie przy tłokach ale to mało prawdopodobne. Uważam że warto sprawdzić i mieć spokój, najlepiej przy zmianie rozrządu, jeden koszt u mnie przebieg 280 tys,rozrząd był oryginalny i prawie nie rozciągnięty.

Opublikowano

Tak to jest z tymi N57, jeśli filtr czyściutki to jest szansa że panewki są ok ale bez rozebrania niema 100% pewności, tak czy siak warto tam zajrzeć...

Gdzieś ostatnio widziałem wpis że komuś się wykasztanił motor z przebiegiem sto parę tyś kilometrów przy oleju zmienianym chyba co 12 tyś.... Także to nawet nie pomogło.


Wcześniej Koledzy pisali że jeszcze przez jakiś czas pokazują się opiłki po zrobieniu wszystkiego.

Ja też rozmyślałem patrzyć czy nie, i w końcu było za późno już... także takie doświadczenia...

Opublikowano

Orientujecie się ile mniej więcej powinno kosztować takie sprawdzenie?


I ile wymiana? Jakbym robił to już z wałem, widziałem chyba są dostępne nawet te od 550d. Sam wał 7k brutto. Idzie się zamknąć w 10k?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja nadal zmieszany, Panowie. Wymieniać czy nie wymieniać, zaglądać czy nie.


Mam 180k przebiegu. 535xD, Kupiłem jak miała 165. Zmieniłem rozrząd, wszystko co miało olej. Przeguby, poduszki, hamulce i wiele innych pierdół. Więc już spora sumka pękła.


Z takich większych bolączek to zostały mi właśnie panewy i xdrive (na razie jest wszystko ok). Rozumiem, że nie ma możliwości "sprawdzenia" panewek bez rozbierania? Patrzę na koszty remontu po 30k to myśle, że jakbym zmieścił się z wałem, panewkami i wymianą w 10k prewencyjnie to mogłoby to się opłacić :P


Pozdrawiam

4 dni temu zmieniałem rozrząd z pompą oleju. Po rozebraniu,zdjęciu miski okazało się że są miedziane opiłki. Po wyjęciu i rozcięciu filtra też było ich dużo. Mechanik dzwoni żebym przyjechał bo chce sprawdzić panewki przy mnie. Po rozebraniu wszystkiego okazało się że panewki w idealnym stanie i wielkie zdziwienie skąd opiłki. Sprawdzone zostały jeszcze turbiny oraz stara pompa,żadnych luzów,wszystko ok. Mechanik podejrzewa że silnik był robiony i może ten syf został. Wlany świeży olej i za parę dni jadę na sprawdzenie filtra czy opiłki są dalej. Ostatnią rzeczą skąd mogą być to jakieś sworznie przy tłokach ale to mało prawdopodobne. Uważam że warto sprawdzić i mieć spokój, najlepiej przy zmianie rozrządu, jeden koszt u mnie przebieg 280 tys,rozrząd był oryginalny i prawie nie rozciągnięty.

Glowne wszystkie odkrecal czy tylko korbowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Orientujecie się ile mniej więcej powinno kosztować takie sprawdzenie?


I ile wymiana? Jakbym robił to już z wałem, widziałem chyba są dostępne nawet te od 550d. Sam wał 7k brutto. Idzie się zamknąć w 10k?

Wymiana walu za 3tys (juz nie wspominam gdzie wal do 550d za 7tys widziales. ? W 550d? Chyba zartujesz.

Opublikowano
Orientujecie się ile mniej więcej powinno kosztować takie sprawdzenie?


I ile wymiana? Jakbym robił to już z wałem, widziałem chyba są dostępne nawet te od 550d. Sam wał 7k brutto. Idzie się zamknąć w 10k?

Wymiana walu za 3tys (juz nie wspominam gdzie wal do 550d za 7tys widziales. ? W 550d? Chyba zartujesz.

 

https://allegro.pl/oferta/bmw-n57d30c-m550-wal-korbowy-oe11218512217-nowy-11957320889


Tylko pytam :) 8500zł niby nowy. Kiedyś wydawało mi się że mignął mi za 7500...

Opublikowano
Wał do 535 xd ok 9 tys, panewki ok 1 tys plus uszczelnienia, tak było u mnie jak wymieniałem rozrząd ,wymiana parę groszy przy wymianie razem z rozrządem ale obyło się bez wymiany :D .
Opublikowano
A ja nadal zmieszany, Panowie. Wymieniać czy nie wymieniać, zaglądać czy nie.


Mam 180k przebiegu. 535xD, Kupiłem jak miała 165. Zmieniłem rozrząd, wszystko co miało olej. Przeguby, poduszki, hamulce i wiele innych pierdół. Więc już spora sumka pękła.


Z takich większych bolączek to zostały mi właśnie panewy i xdrive (na razie jest wszystko ok). Rozumiem, że nie ma możliwości "sprawdzenia" panewek bez rozbierania? Patrzę na koszty remontu po 30k to myśle, że jakbym zmieścił się z wałem, panewkami i wymianą w 10k prewencyjnie to mogłoby to się opłacić :P


Pozdrawiam

4 dni temu zmieniałem rozrząd z pompą oleju. Po rozebraniu,zdjęciu miski okazało się że są miedziane opiłki. Po wyjęciu i rozcięciu filtra też było ich dużo. Mechanik dzwoni żebym przyjechał bo chce sprawdzić panewki przy mnie. Po rozebraniu wszystkiego okazało się że panewki w idealnym stanie i wielkie zdziwienie skąd opiłki. Sprawdzone zostały jeszcze turbiny oraz stara pompa,żadnych luzów,wszystko ok. Mechanik podejrzewa że silnik był robiony i może ten syf został. Wlany świeży olej i za parę dni jadę na sprawdzenie filtra czy opiłki są dalej. Ostatnią rzeczą skąd mogą być to jakieś sworznie przy tłokach ale to mało prawdopodobne. Uważam że warto sprawdzić i mieć spokój, najlepiej przy zmianie rozrządu, jeden koszt u mnie przebieg 280 tys,rozrząd był oryginalny i prawie nie rozciągnięty.

Glowne wszystkie odkrecal czy tylko korbowe?

No właśnie, u mnie też korbowe były bialutkie, główne ładne z czego oporowa złota......

Wał używany w idealnym stanie po sprawdzeniu kosztował mnie 7 tysi... Ponoć nowe zdarzają się krzywe i przed montażem pasuje je sprawdzić bo czasem biją.

Opublikowano
Czyli reasumując, kupując auto z silnikiem n57 z przebiegiem 200.000 +, warto od razu robić rozrząd z pompą i panewkami lub w gorszej sytuacji z wałem żeby być w miarę pewnym silnika. Na dzień dobry na silnik trzeba wydać w przedziale od 10 do 20 tys, nie licząc innych drobniejszych rzeczy które mogą zamknąć się też w kwocie paru tys. I jak tu nie kochać BMW :D :D .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.