Skocz do zawartości

N57d30 wymiana panewek


ruti

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Robiłem przed kilkoma dniami tzw. pakiet startowy pozakupowawy w X5 E79 30 d. Nastawiłem się, że przy okazji rozrządu, wymienią panewki korbowodowe. Okazało się,

że były w super stanie i po prostu zostały. Żeby sprawdzić i ewentualnie wymienić, panewki główne, trzeba wyciągać silnik, a to już zdecydowanie więcej roboty i kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zmieniałem rozrząd w listopadzie. Przebieg 299tys. Sprawdzane panewki główne ( w świetnym stanie) za to rozrząd już na wykończeniu. Przebiegi olejowe były co 27000-30000.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na szczęście wal jest u mnie ten z czterema przeciwwagami nie z ośmioma. Tu wydaje mi się że problemem jest blok aluminiowy. Do tego stopy główne z żeliwa co w połączeniu z blokiem alu nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem. W dodatku te stopy żeliwne odciskają się w bloku aluminiowym (ale to jest tylko moje stwierdzenie). Nie jest to napewno świetny silnik ale takze nie jest zły. Poza tym współczesne silniki w większości miewają problemy i nieważne jaka to marka. To co dobre i wytrzymałe to już minęło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg miała ta motorownia i co ile oliwa była wymieniana? Może to da jakiś pogląd na ten temat... :cool2:

 

Przebieg 210 tysi. Olej był wymieniany oczywiście co 30 tysi. bo mało kto robi częściej. Teraz będę robił częstsze interwały. Rozrząd mógłby jeszcze trochę polatać, ale jak już było rozebrany, to wleciał nowy. Górny łańcuch był trochę rozciągnięty, a dolny w lepszym stanie. Wydaje się, że większy problem mają posiadacze wersji mocniejszych. One są bardziej wyżyłowane i częściej zdarza się urwany łańcuch, czy zatarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że kilka tych silników przemknęło przez moje ręce i w żadnym przy przebiegu ok 300 rozrząd nie był ok. Jeszcze dolne łańcuchy są spoko nie wyciągają się i mogą działać, ale górne to już są szorty a napinacze zużyte prawie w 100%. Może już ktoś wymieniał że przy 280 był ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem F07 LCI 535.

2016 rok, 280 nalotu.


Sprawdzalem rozrzad - igła, nie wyminiełem

Panewki - igła, nie wymieniłem


300km dalej obróciła się panewka.

 

Ciekawy przypadek, ale nie pierwszy raz słyszę, że po inspekcji panewek,obróciła się panewka. Mógłbyś napisać która?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie ktos dal dupy przy skladaniu. Nie wierze w takie przypadki. Jakby padla w przeciagu paru tys to ok. Ale po 300 kilometrach? Pewnie jakby nie bylo zagladane jezdzilby do teraz. :norty:

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ktos dal dupy przy skladaniu. Nie wierze w takie przypadki. Jakby padla w przeciagu paru tys to ok. Ale po 300 kilometrach? Pewnie jakby nie bylo zagladane jezdzilby do teraz. :norty:

 

Jestem ciekaw czy dali nowe śruby i czy dokręcili jak literatura mówi... Coś napewno było nie tak skoro obruciło panewkę tym bardziej właściciel mówi że były bardzo dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ktos dal dupy przy skladaniu. Nie wierze w takie przypadki. Jakby padla w przeciagu paru tys to ok. Ale po 300 kilometrach? Pewnie jakby nie bylo zagladane jezdzilby do teraz. :norty:

 

Jestem ciekaw czy dali nowe śruby i czy dokręcili jak literatura mówi... Coś napewno było nie tak skoro obruciło panewkę tym bardziej właściciel mówi że były bardzo dobre

j


Dlatego chciałbym wiedzieć, która panewka się obróciła, bo raczej głównych nie sprawdzali? jeśli korbowodowa, to pewnie błąd w składaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie znam się niestety na tyle aby móc się wypowiedzieć.

Tyle co wiem to 'te dolne, 3'.


A propo rozrzadu to podkresle ze to 2016 rok, wiec moze dlatego. Jakies poprawki pewnie byly a dwa ze auto latalo.


Dzielac przebieg przez czas pracy, srednia predkosc wyszla 87km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się niestety na tyle aby móc się wypowiedzieć.

Tyle co wiem to 'te dolne, 3'.


A propo rozrzadu to podkresle ze to 2016 rok, wiec moze dlatego. Jakies poprawki pewnie byly a dwa ze auto latalo.


Dzielac przebieg przez czas pracy, srednia predkosc wyszla 87km/h.[/quote


Ja podkreśle że moje 2015 więc jak coś zmienili to u mnie też (a nic nie zmienili) i też latało same trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dopisze się znowu do tematu.

Rozmawiałem z macherem znającym te silniki i mówił mi że sprawdzenie panewek przy przebiegu 200Tkm to jest mus bo niestety z doświadczenia to niema z nimi szału. Do tego oprócz korbowodowych ponoć często się zaciera pierwsza główna od strony paska, no o tym to nie słyszałem nawet. Myślę zajrzeć przy wymianie oleum do filtra, ale to ponoć nie jest miarodajne, podobno zawsze coś tam się znajdzie jakieś opiłki więc tylko zdjęcie michy i wyciągnięcie panewy może coś powiedzieć. Zaglądaliście kiedyś do filtrów czy tam coś było? bo ja w żadnym aucie chyba jeszcze nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie tak to wyglada. Nie ma srebrnych opilkow, nie ma potrzeby zagladania w panewki, jeszcze ktos cos spitoli i silnik "zlapie" po 300km...

Mala uwaga, ktos pisal iz do wymiany glownych trzeba wyciagac silnik, to nie prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak to wygląda, oglądając różne filmy na YT można się na oglądać jak ludzie w nowych autach na pierwszej wymianie mają już opiłki. Czyli ma się to rozumieć że wtedy się jeszcze dociera silnik i później już niema prawa być niczego aż do momentu gdzie się kończą i zaczyna być brokat? Tylko ponoć z panewek są takie mosiężno złote te opiłki a srebrne to z innych części, prawda to jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, najpierw pojawiaja sie srebrne (warstwa miekka panewki) , jak juz sa miedziane (warstwa twarda panewki) to jest za pozno, pewnie juz walu nie ma. Silniki bmw sie nie docieraja a na pewno nie dociera sie uklad korbowy, po to sa wymiary i brak kontaktu metal/metal od pierwszego odpalenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli skoro tak to wygląda to fachowiec z którym rozmawiałem coś słabo chyba czaji, bo mi opowiadał że przy kontroli różnie może być jak są dobre panewy to ok, ale jak są zjechane korbowe wtedy wymieni łatwo, natomiast żeby się dostać do głównych to należy ściągać głowice by wyjąć wał :?: i na aucie taka robota odpada...

Jego zdaniem opiłki mogą być jakieś tam i niema reguły bo przykładowo ktoś już mógł wcześniej wymienić panewy i są nowe a jakieś tam brokaty się wypłukują długo z układu później, a czy srebrne czy złote to ponoć jak są uciapane w oleju to wszystkie wyglądają żółte.

Ponoć panewy w N57 to jest teraz coraz wieksza plaga, i lepiej tam trzeba będzie chyba zaglądnąć jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Robiłem przed kilkoma dniami tzw. pakiet startowy pozakupowawy w X5 E79 30 d. Nastawiłem się, że przy okazji rozrządu, wymienią panewki korbowodowe. Okazało się,

że były w super stanie i po prostu zostały. Żeby sprawdzić i ewentualnie wymienić, panewki główne, trzeba wyciągać silnik, a to już zdecydowanie więcej roboty i kasy.

 

Proponuję obejrzeć ten filmik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.