Skocz do zawartości

E60 LCI, 2008r., 520D, n47d20a, 177KM / falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Według mnie wtrysk numer 4 leje najwięcej paliwa z wszystkich wtrysków i podlega regeneracji. Przez to auto więcej pali.
b28nl6U.png
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli jest problem z egr, to warto sprawdzić zaworek sterujący egr, i czy ewentualnie przewody podciśnień do egr nie są zamienione. Na zaworku sterującym jest wejscie "VAC"oraz wyjście OUT- i z tego wyjścia idzie wężyk do egr. Wspominam o tym bo na schematach zdarzają się pomyłki tych połączeń.

 

Zaworek sterujący EGR to nowy Pierburg, przewody podciśnieniowe założone w ubiegłym tygodniu nowe, jutro odbieram zaworek podciśnienia Pierburg ten pierwsza za pompą olejowo próżniową i spróbuję go podmienić.

Opublikowano
Korekcja na czwartym cylindrze wcale nie jest tragiczna i nie ma powodu do większych niepokojów, a poza tym korekcje nie wiele mówią o kondycji wtryskiwacza, chociaż jakiś pogląd mogą dać. Jedynie test na maszynie daje pełnym obraz sprawności wtryskiwacza. Wysokie korekcje na danym cylindrze mogą też świadczyć o problemach z kompresją.

 

Orientujecie się jaki koszt sprawdzenia i regeneracji takich wtryskiwaczy CR?

Opublikowano

150 zł. za regenerację wtryskiwacza, gdzieś ty wytrzasnął takiego speca ? :shock:

Mi krzyknęli 650zł za szt. w lokalnym service bosch. Za samo sprawdzenie dwóch zapłaciłem 160zł. :roll:

Opublikowano

Jeśli jest problem z egr, to warto sprawdzić zaworek sterujący egr, i czy ewentualnie przewody podciśnień do egr nie są zamienione. Na zaworku sterującym jest wejscie "VAC"oraz wyjście OUT- i z tego wyjścia idzie wężyk do egr. Wspominam o tym bo na schematach zdarzają się pomyłki tych połączeń.


Zaworek sterujący EGR to nowy Pierburg, przewody podciśnieniowe założone w ubiegłym tygodniu nowe, jutro odbieram zaworek podciśnienia Pierburg ten pierwsza za pompą olejowo próżniową i spróbuję go podmienić.

 

Wczoraj podmieniłem zaworek podciśnienia Pierburg 7.02318.01.0, niestety nie pomogło. Błąd pozostaje:

4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung


Czy na podstawie danych które wrzucałem tutaj dotychczas jest ktoś w stanie zasugerować mi jeszcze jakiś trop?

Zakupiłem wakuometr. Jak się wpiąć żeby sprawdzić sprawność pompy vacuum i serwa? Jak sprawdzić sprawność przepływomierza?


Zauważyłem że błąd pojawił się po raz pierwszy kilka dni po podmiance na używkę czujnika ciśnienia spalin 13 62 7 805 152. Czy ten element może mieć coś wspólnego z tym błędem?

Opublikowano

Z ciekawości zapytam się jeszcze czy to normalne że po zgaszeniu auta i wyłączeniu zapłonu przepustnica i nastawnik klap wirowych wydają takie odgłosy? Przez kilka minut i później się wyłącza. Ale czasami wzbudza się przy otwarciu drzwi, otworzeniu maski, lub odpięciu której wtyczki pod maską.


Filmiki poniżej:


Opublikowano

Nastawnik w 2.0d normalna sytuacja czasami wybudza sie juz po otworzeniu drzwi albo chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu samochodu.


Natomiast przepustnica w 2.0d z filmu slychac jakis pisk czy trzeszczenie i tego byc nie powinno przepustnica w 2.0d nie wydaje zadnych dzwiekow.

b28nl6U.png
Opublikowano
Nastawnik w 2.0d normalna sytuacja czasami wybudza sie juz po otworzeniu drzwi albo chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu samochodu.


Natomiast przepustnica w 2.0d z filmu slychac jakis pisk czy trzeszczenie i tego byc nie powinno przepustnica w 2.0d nie wydaje zadnych dzwiekow.

 

Z nastawnika przepustnicy słychać takie chrobotanie jak się przysłuchasz, a pisk jest z jeszcze innego źródła, ale narazie nie zlokalizowałem miejsca

Opublikowano

A masz jakieś problemy z tym samochodem, bo szczerze takimi pierdółkami sie przejmujesz, ze masakra.


Jak ci wywali blad przepustnica wtedy sie martw, a jak nie wywala nic to wszystko chyba ok.


Pisałeś ze jedyny problem to falujące obroty to wyeliminuj to i jeździj na luzie. Nie ma co wymieniac wszystkiego co popadnie tylko w koszta lecisz a nic sie nie zmienia.

b28nl6U.png
Opublikowano
A masz jakieś problemy z tym samochodem, bo szczerze takimi pierdółkami sie przejmujesz, ze masakra.


Jak ci wywali blad przepustnica wtedy sie martw, a jak nie wywala nic to wszystko chyba ok.


Pisałeś ze jedyny problem to falujące obroty to wyeliminuj to i jeździj na luzie. Nie ma co wymieniac wszystkiego co popadnie tylko w koszta lecisz a nic sie nie zmienia.

 

Akurat o to zapytałem z czystej ciekawości i przy okazji.


Generalnie zależy mi w chwili obecnej najbardziej na wyeliminowaniu błędu 4501. To ostatni błąd który mi wyrzuca komputer, pozostałe wyeliminowałem. To może być powiązane z falowaniem.

Opublikowano
Egr pada. Wyprogramuj i spokój.

Właśnie chcę ustalić dokładną przyczynę i mieć pewność że się nie wepcham w koszty a to i tak nie pomoże. Jest na tym i innych forach mnóstwo wątków odnośnie tego błędu gdzie ludzie mają zaślepiony i wyprogramowany EGR a błąd ciągle im wyrzuca.

Opublikowano
Daj auto do mechanika na diagnoze. Nie musisz robic daj mu 80 pln za diagnoze i sam sobie zmienisz. Posprawdza wszystko i powie ci co do wymiany.
b28nl6U.png
Opublikowano

Nie chcę zapeszać, ale widzę pewną poprawę sytuacji.


Sprawdziłem lub wymieniłem już praktycznie wszystko i nie stwierdziłem nieszczelności w instalacji vacum. Zacząłem analizować inaczej.


Dokonałem adaptacji EGR z poziomu BimmerTool do wartości 0,60mg/stk. Od tej pory przejechałem kilkanaście kilometrów w warunkach w których błąd 4501 zwykle co chwile się aktywował, jak narazie czysto i nie wykazuje ani jednego błędu silnika. Jutro mam trasę 50km to wyjdzie w praniu.


https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ef6cf177d423d18

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ecd7e4280a35725d

Opublikowano
Nie chcę zapeszać, ale widzę pewną poprawę sytuacji.


Sprawdziłem lub wymieniłem już praktycznie wszystko i nie stwierdziłem nieszczelności w instalacji vacum. Zacząłem analizować inaczej.


Dokonałem adaptacji EGR z poziomu BimmerTool do wartości 0,60mg/stk. Od tej pory przejechałem kilkanaście kilometrów w warunkach w których błąd 4501 zwykle co chwile się aktywował, jak narazie czysto i nie wykazuje ani jednego błędu silnika. Jutro mam trasę 50km to wyjdzie w praniu.


https://www.fotosik.pl/zdjecie/3ef6cf177d423d18

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ecd7e4280a35725d

 

Niestety się nie udało.

Przez pierwsze 25km błąd się nie pojawiał, po tym dystansie zaczął się pojawiać ponownie.

Opublikowano

Kolejna próba.


Podmieniłem zawór EGR na nowy, brak poprawy. Błąd 4501 nadal obecny. Mam wrażenie, że po podmianie zaworu silnik się gasi w inny sposób, zgaszenie jest natychmiastowe. Zastanawiam się czy teraz jest OK, czy przed wymianą zaworu było OK. Poniżej link do filmiku:




Próbowałem ustalić w jakich okolicznościach pojawia się błąd. Podczas jazdy wykonywałem kilkukrotne mocne hamowania pulsacyjne i błąd nie wyskakiwał, więc chwilowo odstawiam serwo i pompę vac na bok, zastanawiam się nadal nad przepływką i przepustnicą.


Czy przepustnica może mieć powiązanie z błędem 4501? Czy takie gaszenie silnika jest OK? O czym mogą świadczyć odgłosy jakie po wyłączeniu zapłonu wydaje nastawnik przepustnicy (wstawiałem wcześniej filmik)? Wcześniej pisałem że w zakresie 1500 - 2100 obr/min mam metaliczne szumienie / grzechotanie przy przyspieszaniu. Czy taki dźwięk również mógłby pochodzić z przepustnicy?


Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Opublikowano

Kolejna próba.


Wczoraj umyłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, i przepływomierz.

Auto zaczęło inaczej reagować na pedał gazu, wcześniej była dziura po wciśnięciu gazu ok 1,5tys obr. Obecnie zamiast dusić silnik płynnie redukuje bieg i przyspiesza dynamicznie. Niestety błąd 4501 pozostał.


Rozebrałem przepustnicę, ponieważ jak pisałem wcześniej nie podobało mi się jak się gasi silnik, oraz jakie dźwięki wydaje nastawnik po wyłączeniu zapłonu. Przepustnica była czysta, pracowała OK, jednak zastanowiło mnie rzegotanie w komorze nastawnika, wideo poniżej:




Na logikę z pewnością nie powinno tak być. Czy to jest normalne? Co mogło ulec uszkodzeniu? Czy może to być źródłem metalicznego rzegotania jakie mam pomiędzy 1,5 - 2 tys obrotów, oraz dźwięków wydawanych przez nastawnik po wyłączeniu zapłonu? Czy może mieć to wpływ na to jak wygląda gaszenie silnika?





Z luźnych elementów zauważyłem jeszcze luzy w mocowaniu przewodu pomiędzy IC i przepływką, wideo poniżej:




Czy to również może być słyszalne podczas przyspieszania? Wymienię po urlopie uszczelki kształtowe w mocowaniu tej rury i dam znać czy luzy się zmniejszyły.


Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Odrazu przepraszam jeśli temat już był lub jestem w złym miejscu.

Moj problem polega na tym ze wymieniłem sterownik świec oraz 4 świece żarowe a dwa błędy dalej są. Najdziwniejsze jest to ze nawet gdy odłączyłem sterownik od kostek( prądu oraz przewodów świec ) i odłączyłem świece to dalej komputer pokazywał dwa błędy komunikacji świec

BMW 320d 2008r coupé N47 177km

Błędy to

4a74 i 4a79

Z góry dziękuje za pomoc

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam i odświeżam temat,


Cały sezon kasowałem poniższy błąd a on zawsze po kilkudziesięciu kilometrach powracał:

4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung


Teraz odkąd temperatury są w okolicy zera i poniżej zera po skasowaniu alarmu przez dłuższy czas już nie powraca. Jaka może być różnica i jakie może być pochodzenie alarmu jeżeli temperatura otoczenia ma wpływ na jego występowanie.


Będę wdzięczny za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Usterka jest sygnalizowana, gdy odchylenie regulacji ujemnej sterowania recyrkulacją spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy podczas normalnej pracy.


Warunki kodów usterek

Ogólne warunki

Sprawdzenie odbywa się co 20ms, jeśli włączona jest kontrola recyrkulacji spalin, włączony jest monitoring i nie ma innych usterek w systemie.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki


Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Nieszczelności w układzie przepływu powietrza za sprężarką

2. Przecieki w układzie wydechu spalin przed turbiną (w połączeniu z błędami wiarygodności przepływu powietrza).

3. Wadliwy zawór dławiący (w połączeniu z błędami w zaworze dławiącym).

4. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu EGR).

5. Turbosprężarka wydechowa (w połączeniu z usterkami turbosprężarki wydechowej).

6. Silne nagromadzenie sadzy w chłodnicy EGR.

W przypadku silników z jednostopniowym doładowaniem: Wykonać test układu mas powietrza.


Wpływ błędu

Pojazd nadal może być eksploatowany, poziom emisji ulega pogorszeniu.

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

Uwzględnić wszelkie ingerencje w kontrolę ciśnienia doładowania (błędy w EGR mogą mieć wpływ na kontrolę ciśnienia doładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

Opublikowano

Dzięki Burza1234 za szczegółowy opis i z pewnością przeanalizuję go dokładnie i sprawdzę co należy :)


Z Twojego punktu widzenia widzisz jakąś zależność pomiędzy temp otoczenia a występowaniem tego błędu? Czy nieszczelność układu przed turbosprężarką może być przyczyną? Zimą dostaje się lewe zimne powietrze i system nie wyrzuca błędu? W lecie temp powietrza jest wyższa i komputer to rejestruje jako anomalie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.