Skocz do zawartości

E60 LCI, 2008r., 520D, n47d20a, 177KM / falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Wiem, że temat falowania przewijał się pewnie dziesiątki razy, ale chciałbym opisać wszystkie dolegliwości mojej E60 z nadzieją, że ktoś z Was swoim doświadczeniem wspomoże mnie w zlokalizowaniu źródła problemu.


Jesienią rozpoczęły się problemy z falowaniem obrotów i poszarpywaniem w zakresie ok 1,5 - 2,2 tys obr/min. Oprócz tego każdego ranka podczas włączenia zapłonu zerowała się zmieniarka, data i godzina.

Przed podjęciem decyzji o wymianie konwertera chciałem spróbować innych rozwiązań, i tak kolejno:


- wymiana zwykłego akumulatora na AGM + rejestracja akumulatora - zniknął problem z zerowaniem zmieniarki i zegarów. Dalej pozostawał problem falowania i szarpania.


- wymiana oleju w skrzyni + filtra - brak rezultatu


- wyrzucenie z kolektora klap wirowych + czyszczenie egr + czyszczenie dpf - brak rezultatu


- wymiana nieszczelnej rurki pomiędzy odmą i dolotem


- wymiana konwertera - wyeliminowanie szarpania, lecz falowanie pozostało. mechanik powiedział że komputer wskazuje zbyt duży "parametr poślizgu sprzęgła"


- podmiana sterownika skrzyni biegów - brak poprawy


- ponowny demontaż skrzyni, stwierdzone przez mechanika luzy na wałku zdawczym, wymiana kompletu panewek w skrzyni


- montaż skrzyni + adaptacja - pierwsze około 100km zdawało się być ok, następnie falowanie powróciło, szarpania już nie ma. Dodatkowo podczas delikatnego jednostajnego rozpędzania słyszalne "grzechotanie" pod maską w zakresie 1,6 - 2,1 tys obr/min. Jakby coś było niedokręcone i się trzęsło, zawsze ustaje w granicy 2100 obr/min i nie występuje podczas dynamicznego rozwiązania.


Były wówczas następujące błędy:

4A44 Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie

4A07 Generator (Layer_BSD)

40A4 Regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie

480A System filtracji cząstek stałych

41BA Czujnik ciśnienia spalin

4D03 Czujnik ciśnienia spalin


- podmiana zaworu EGR + podmiana czujnika ciśnienia spalin - brak poprawy


- podmiana zaworku podciśnienia sterującego EGRem na nowy oryginał Pierburg - brak poprawy


Były wówczas następujące błędy:

4A44 Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie

4A07 Generator (Layer_BSD)

4B1C Podgrzewanie filtra paliwa, sterowanie


Dodatkowo ostatnio pojawił mi się błąd:

4993 Wiadomość (STAT_KOMBI, 0x1B4) - Błąd skrzyni biegów (pewne funkcje mogą działać niepoprawnie. Możliwość wybierania biegów bez użycia hamulca)

a zaraz po nim Usterka elektroniki - Główny moduł elektroniczny niesprawny. Brak możliwości kontynuowania podróży:

4992 Wiadomość (STAT_KOMBI, 0x1B4)

4BF7 Wiadomość (przebieg, 0x330)

49A2 Wiadomość (A_TEMP_RELATIVZET, 0x310)


Po wyłączeniu silnika i zapłonu alarmy się dezaktywowały i mogłem dalej pojechać


Do diagnostyki używam pełnej wersji programu Bimmer Tool. Monitoruje DPF, wypala się regularnie i wg wskazań skutecznie, badane ciśnienia wsteczne w normie, korekcje wtrysków w normie.


W planie na najbliższe dni:


- próba odpięcia wtyczki przepływomierza i sprawdzenie czy wówczas falowanie będzie występowało


- podmiana węży podciśnieniowych (podczas wymiany zaworku ster. EGR stary przewód rozpadał się w rękach)


- wymiana regulatora napięcia alternatora w związku z błędem 4A07 Generator (Layer_BSD)




Czy ktoś może mi coś jeszcze zasugerować? Bardzo zależy mi na wyprostowaniu tego auta, bo to już jest męczące. Jeżeli ktoś pomoże mi skutecznie zdiagnozować problem i wreszcie będę mógł czerpać przyjemność z jazdy tym autem to odwdzięczę się dobrym alkoholem :D :8)

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od kupienia kabla i zainstalowania inpa

Wklej błędy, jak dla mnie najlepiej po niemiecku bo tłumaczenie na polski jest czasami fatalne i zobaczymy dalej :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki, ja znam tego typu strony.

Wstawiłem błędy żeby pomogły nakierować na problem.

 


Tematy należy robić nie tylko dla siebie.

Jeśli znasz takowe strony to wklejaj opisy w/w błędów aby bardziej doświadczeni koledzy zechcieli ci pomóc w rozwiązaniu problemu.....


Za xxxxxxx czasu odezwij się i podaj historię napraw , które wpłynęły na zażegnanie opisywanych przez ciebie problemów.

Bardzo dużo osób nie kończy swoich tematów a reszta kolegów z podobnymi problemami pozostaje z palcem w nocniku .

Opublikowano

Zabiorę się za temat od zakupienia kabla do diagnostyki zgodnie z Waszą sugestią. I w tym miejscu pytanie, czy kabel jak w linku poniżej jest wystarczający?


https://allegro.pl/oferta/inpa-bmw-dis-interfejs-kabel-diagnostyczny-k-dcan-9790200990


Rozumiem, że muszę sobie do niego zorganizować oprogramowanie INPA?


Póki co jeżdżę z odpiętą przepływką, falowanie obrotów nadal występuje, ale mam wrażenie że dynamika auta jest lepsza i rozpędza się płynniej.


Na weekend zaplanowałem wymianę węży podciśnieniowych. Dopiero po wymianie węży i sprawdzeniu auta kablem z INPA będę podejmował kolejne kroki.

Opublikowano

Witam,

zgodnie z sugestią zakupiłem kabel diagnostyczny, zainstalowałem INPA i udało mi się odczytać kilka rzeczy, które wklejam poniżej.


Po podpięciu udało mi się odczytać kody błędów:

https://imagizer.imageshack.com/img923/9753/O6UJWG.png

https://imagizer.imageshack.com/img922/8885/Ck39sA.png

https://imagizer.imageshack.com/img924/8767/KFcfkr.png


4A44 DDE: DDE: Glühkerze Zylinder 3, Ansteuerung

4A07 BSD, BSD, Botschaft; Generator: fehlt (Layer_BSD)

4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung


E094 DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung

E096 Botschaft (Klemmenstatus), Empfänger GWS, Sender CAS / EGS


E104 KOMBI: K-CAN Low Leitungsfehler


E187 CD / M-ASK / CCC / RAD2 / CHAMP -GW: K-CAN Kommunikationsfehler

E188 M-ASK-GW: K-CAN Leitungsfehler


E205 PDC: K-CAN-High Leitungsfehler


E244 SZM: K-CAN Leitungsfehler

E247 SZM: K-CAN Kommunikationsfehler


E2C4 CON: K-CAN Leitungsfehler

E2C7 CON: K-CAN Kommunikationsfehler


9CC5 FRM: Spiegelheizung Fahrerseite defekt


E244 SZM: K-CAN Leitungsfehler

E247 SZM: K-CAN Kommunikationsfehler


E5C4 CID: K-CAN Leitungsfehler


Dodatkowo odczytałem statusy analogowe, zdjęcia zamieszczam poniżej:

https://imagizer.imageshack.com/img924/21/89RW44.png

https://imagizer.imageshack.com/img922/8210/Ik62Nl.png


Zdaje się że wszystko jest OK, wartości PWG Poti 1 i PWG Poti 2 wzrastają z dodawaniem gazu poruszając się w prawidłowym zakresie.


Następnie zrobiłem testy wartości oczekiwanych i aktualnych, zdjęcia zamieszczam poniżej:

https://imagizer.imageshack.com/img923/5739/g3b6IG.png

https://imagizer.imageshack.com/img924/5461/68qRTi.png


Wartości Ladedruck są poza dopuszczalnymi wartościami


Następnie dogrzałem silnik do >80 st.C. i zrobiłem poniższe testy:

https://imagizer.imageshack.com/img923/1517/BdjRhd.png

https://imagizer.imageshack.com/img923/7286/V1hVcA.png


Czy na podstawie powyższych może ktoś podpowiedzieć jakie mogą być przyczyny konkretnych błędów??


Czy wartości Ladedruck poza zakresem mogą wskazywać na brak sygnału z MAF sensora?


Będę wdzięczny za każdą pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie błędy zostały po skasowaniu?


Poci się z przepustnicy, to niestety standard.


Z błędem EGR nie wypalił ci się DPF wiedz musisz to ogarnąć. Prawdopodobnie się zacią i będzie do wymiany. W n47 jest chłodzony płynem wiedz zaopatrz się w opaskę bo te orginalne są ciężkie do założenia


Reszta błędów jest aktualna?


Ciśnienie doładowania jest pokazywane przez inpe błędnie, aby dobrze odczytać potrzebował byś innej inpy lub iste

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jakie błędy zostały po skasowaniu?


Poci się z przepustnicy, to niestety standard.


Z błędem EGR nie wypalił ci się DPF wiedz musisz to ogarnąć. Prawdopodobnie się zacią i będzie do wymiany. W n47 jest chłodzony płynem wiedz zaopatrz się w opaskę bo te orginalne są ciężkie do założenia


Reszta błędów jest aktualna?


Ciśnienie doładowania jest pokazywane przez inpe błędnie, aby dobrze odczytać potrzebował byś innej inpy lub iste

 

Błędy:

Bezpośrednio po skasowaniu i ponownym skanie pokazywało:

4A44 DDE: DDE: Glühkerze Zylinder 3, Ansteuerung

E205 PDC: K-CAN-High Leitungsfehler

E244 SZM: K-CAN Leitungsfehler


Natomiast jakiś czas później BimmerTool pokazał:

4A44 Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie

4A07 Generator (Layer_BSD)

4501 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odstępstwo od normy

9CC5 LM: Brak komunikatu LIN (RLS)

E205 PDC: Błąd przewodu K-CAN High


Przepustnica

Ale to normalnie że w środku zbiera się olej? Czujnik w rurze pomiędzy przepustnicą i IC również zaolejony, na wlocie do IC również zaolejone.


EGR

Masz na myśli zawór EGR? Mam na podmianę drugi dla sprawdzenia

https://allegro.pl/oferta/bmw-e60-e61-lci-e81-e87-e90-e91-e92-egr-zawor-n47-10429326442

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zanim więcej zaczniesz grzebać to ogarnij linie can.

Jak nie robi cyrków to raczej jest gdzieś przerwa przy czujniku zmierzchu lub wysiadł bezpiecznik F56. Połączenie zbiorcze linii can jest jakieś 30cm od lusterka w prawo . Do zmierzenia czarny kabel.

Jak usuniesz problem z linią can to kasowanie błędów i wymiana regulatora napięcia

Dopiero po tym zabrał bym się za EGR sprawdzenie wtyczki, przejścia kabli a na sam koniec podmiana


Co do przepustnicy to normalne. E60 kupiłem trzy letnie i już wtedy kapało i nie tylko u mnie jest ten problem.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
To zanim więcej zaczniesz grzebać to ogarnij linie can.

Jak nie robi cyrków to raczej jest gdzieś przerwa przy czujniku zmierzchu lub wysiadł bezpiecznik F56. Połączenie zbiorcze linii can jest jakieś 30cm od lusterka w prawo . Do zmierzenia czarny kabel.

Jak usuniesz problem z linią can to kasowanie błędów i wymiana regulatora napięcia

Dopiero po tym zabrał bym się za EGR sprawdzenie wtyczki, przejścia kabli a na sam koniec podmiana


Co do przepustnicy to normalne. E60 kupiłem trzy letnie i już wtedy kapało i nie tylko u mnie jest ten problem.

 

Tego połączenia zbiorczego to trzeba by szukać po prawo od lusterka za podsufitką? Zmierzyć czy ten czarny kabel nie ma przerwy?


Czy przy okazji demontażu alternatora i wymiany regulatora napięcia warto oddać alternator do przeglądu / regeneracji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z linią can to tylko przypuszczenie że tam jest przerwa bo nasz brak komunikacji do czujnika zmierzchu na linii Lin ale może być również uwalony moduł pdc lub szm .

Can jest pociągnięty po całym samochodzie wiedz jest to żmudna praca aby znaleźć przyczynę.


Jeśli napięcie w ukrytym menu jest dobre to nic bym nie regenerował ale co mi właśnie się przypomniało to że słaby akumulator może też generować błędy lub słabe ładowanie wiedz to też do sprawdzenia

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jeśli napięcie w ukrytym menu jest dobre to nic bym nie regenerował ale co mi właśnie się przypomniało to że słaby akumulator może też generować błędy lub słabe ładowanie wiedz to też do sprawdzenia

 

Włożony wiosną nowy aku Exide EK800 AGM i zarejestrowany przez BimmerTool, wskazania prądu ładowania wg. apki to 14,5 - 14,8

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli napięcie w ukrytym menu jest dobre to nic bym nie regenerował ale co mi właśnie się przypomniało to że słaby akumulator może też generować błędy lub słabe ładowanie wiedz to też do sprawdzenia

 

Włożony wiosną nowy aku Exide EK800 AGM i zarejestrowany przez BimmerTool, wskazania prądu ładowania wg. apki to 14,5 - 14,8

 

Wczoraj zdemontowałem alternator i wymieniłem regulator napięcia. W środku siedział nominał z '08 roku. Szczotki już praktycznie nie istniały.


Po zamontowaniu nowego regulatora napięcie ładowania wskazane przez Bimmertool spadło z przedziału 14,5 - 14,8V na około 12,8V. Zniknął również błąd, który towarzyszył mi niezmiennie:

4A07 Generator (Layer_BSD)


Po skasowaniu błędów pojawiają się teraz już tylko poniższe:

4A44 DDE: DDE: Glühkerze Zylinder 3, Ansteuerung

4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung

E104 KOMBI: K-CAN Low Leitungsfehler

E205 PDC: K-CAN-High Leitungsfehler

9CC5 FRM: Spiegelheizung Fahrerseite defekt


Dzisiaj planuje sprawdzić ten bezpiecznik F56 o którym wspominałeś, jeśli to nie to będę musiał szukać problemu w wiązce


Dodatkowo w celu skasowania na dobre błędu 4501 rozważam usunięcie i zaślepienie chłodnicy i zaworu EGR, oraz wyprogramowanie. Kosztowo niewiele więcej wyniesie niż nowy zawór a problem z głowy na zawsze. Czy może są jakieś przeciwskazania do usunięcia EGR i wyprogramowania EGR? Rozważam zestaw jak poniżej, bo chyba inaczej się w tym silniku nie da:

https://tafmet.pl/flansze-zestawy-do-usuniecia-zaworow-egr/890-zestaw-do-usuniecia-ukladu-egr-w-silnikach-bmw-n47-n47s-20-diesel-5902553475685.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja.


Wspomniany wcześniej czujnik F56 był dobry. Skupiłem się bardziej na błędach silnika.


Auto dostało nowy olej i komplet filtrów, oraz nowe świece żarowe i przewody podciśnieniowe.


Świeca na 3 cylindrze nie chciała się wykręcić, ale ostatecznie się jakoś udało. Montaż nowych świec rozwiązał problem z błędem, który był przez cały czas:

4A44 DDE: DDE: Glühkerze Zylinder 3, Ansteuerung


Stare przewody podciśnieniowe były tak sparciałe, że rozpadały się w rękach. Wjechały nowe przewody z nadzieją, że uda się skasować błąd kontroli powrotu gazów spalinowych, niestety błąd pozostał:

4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung


Wciąż utrzymują się również błędy z modułów:

E104 KOMBI: K-CAN Low Leitungsfehler

E205 PDC: K-CAN-High Leitungsfehler

9CC5 FRM: Spiegelheizung Fahrerseite defekt


W pierwszej kolejności chciałbym skasować ostatni z błędów silnika w trosce o wypalanie DPF. Skoro przeowdy podciśnieniowe są nowe i zaworek podciśnieniowy nowy oryginał Pierburg to obstawiam już tylko główny zawór EGR.

Czy ktoś jeszcze może mnie nakierować skąd jeszcze może pochodzić błąd 4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung?


Czy Waszym zdaniem lepiej zainwestować w nowy zawór, czy w zestaw zaślepek od Tafmet i wyprogramowanie EGR? Co będzie lepsze dla silnika, i dla portfela?


Proszę o podpowiedzi

Opublikowano

Moglbys w INPA wejsc na wartosci wtryskiwacza na cylindrze numer 3 w twoim samochodzie i sprawdzic zakres pracy wtryku na cylindrze numer 3 wzgledem innych cylindrow? Mam pewne podejrzenia czemu ci falowaly obroty ale chcialbym zobaczyc wartosci jakie masz na wtryskiwaczu do 3 cylindra.


Sprawdz to pod kompem.

b28nl6U.png
Opublikowano
Moglbys w INPA wejsc na wartosci wtryskiwacza na cylindrze numer 3 w twoim samochodzie i sprawdzic zakres pracy wtryku na cylindrze numer 3 wzgledem innych cylindrow? Mam pewne podejrzenia czemu ci falowaly obroty ale chcialbym zobaczyc wartosci jakie masz na wtryskiwaczu do 3 cylindra.


Sprawdz to pod kompem.

 

Na szybko mogę podesłać jedynie korekty wtryskiwaczy z BimmerTool. Z INPA mogę podesłać dopiero po niedzieli, bo wcześniej nie znajdę raczej czasu, tymbardziej, że musze jeszcze dojść do tego jak to zrobić poprzez INPA bo jestem laikiem w obsłudze. Ale postaram się to ogarnąć i wstawić tutaj możliwie szybko

Opublikowano
Moglbys w INPA wejsc na wartosci wtryskiwacza na cylindrze numer 3 w twoim samochodzie i sprawdzic zakres pracy wtryku na cylindrze numer 3 wzgledem innych cylindrow? Mam pewne podejrzenia czemu ci falowaly obroty ale chcialbym zobaczyc wartosci jakie masz na wtryskiwaczu do 3 cylindra.


Sprawdz to pod kompem.

 

Znalazłem logi z 3 lipca jak pierwszy raz bawiłem się INPA. To jest stan sprzed wymiany świec.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff6283f56eefcef3

https://www.fotosik.pl/zdjecie/d4f5d97abe9e6a3d


A teraz w pierwszej wolnej chwili spróbuję zrobić nowe logi i wstawić je tutaj

Opublikowano
Nagraj filmik z INPY jak zmieniaja sie te wartosci na odpalonym silniku, pododawaj troche gazu na biegu jalowym na luzie. Jeden z wtryskow moze nadawac sie do regeneracji u ciebie i moze dlatego faluja ci czasami obroty.
b28nl6U.png
Opublikowano
Nagraj filmik z INPY jak zmieniaja sie te wartosci na odpalonym silniku, pododawaj troche gazu na biegu jalowym na luzie. Jeden z wtryskow moze nadawac sie do regeneracji u ciebie i moze dlatego faluja ci czasami obroty.

 

Dzisiaj jeśli pogoda pozwoli to podepnę się komputerem do auta i spróbuję zrobić taki test.


Odebrałem dzisiaj wakuometr i mam zamiar sprawdzić wartości podciśnień w celu sprawdzenia pompy vacuum, serwa hamulcowego i zaworu EGR. Ktoś mi podpowie gdzie i jak najlepiej się wpiąć aby sprawdzić podciśnienie? Wpinać się do układu zamiast serwa, zaworu? Czy przed nimi z użyciem trójnika? Proszę o podpowiedzi


W weekend miałem trasę około 350km i mam wrażenie że od wymiany świec i przewodów podciśnieniowych falowanie wskazówki obrotomierza zniwelowało się znacząco. Są minimalne ruchy wskazówki podczas jazdy z równą prędkością, ale nawet nie jest już uciążliwe ani nie przyciąga uwagi.


Mam nadzieję że ze znalezieniem przyczyny błędu 4501 DDE: DDE: Abgasrückführ-Regelung, Regelabweichung uda się całkiem wyeliminować falowanie.


Pozdrawiam ! :D

Opublikowano
Nagraj filmik z INPY jak zmieniaja sie te wartosci na odpalonym silniku, pododawaj troche gazu na biegu jalowym na luzie. Jeden z wtryskow moze nadawac sie do regeneracji u ciebie i moze dlatego faluja ci czasami obroty.

 

Cześć,

Wczoraj podpiąłem się pod auto z INPA, poniżej linki do kilku filmików jakie udało mi się nagrać:






Czy coś wzbudza podejrzenia lub zachowuje się ewidentnie krytycznie?

Opublikowano
Wtrysk numer 4 ma spore odstępstwo od normy. O dziwo wtrysk numer 3 pracuje wzorowo. To samo 1 i 2.
b28nl6U.png
Opublikowano

Korekcja na czwartym cylindrze wcale nie jest tragiczna i nie ma powodu do większych niepokojów, a poza tym korekcje nie wiele mówią o kondycji wtryskiwacza, chociaż jakiś pogląd mogą dać. Jedynie test na maszynie daje pełnym obraz sprawności wtryskiwacza. Wysokie korekcje na danym cylindrze mogą też świadczyć o problemach z kompresją.

Jeśli jest problem z egr, to warto sprawdzić zaworek sterujący egr, i czy ewentualnie przewody podciśnień do egr nie są zamienione. Na zaworku sterującym jest wejscie "VAC"oraz wyjście OUT- i z tego wyjścia idzie wężyk do egr. Wspominam o tym bo na schematach zdarzają się pomyłki tych połączeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.