Skocz do zawartości

Orginalny olej bmw??


radziu77

Rekomendowane odpowiedzi

witanko.wlasnei sie zastanawiam sie nad olej do bmw 323i e36 chce wlac tylko wylacznie syntetyk do silnika m52 oczywiscie mowa o tym;)otoz podaje link

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1539022

czy ktos w was kupowal tam oleje i czy ktos leje wlasnie oleje bmw do waszych ukochanych bawarek...?pozdrawiam Radziu

 

p.s.zastanawiam tez nad castrol formula rs 0w-40 lub castrol gtx9magnatec 5w30

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie że jest różnica między mineralnym ,półsyntetykiem i syntetykiem,syntetyk średnio wymienia się w nowych bmw co 30 tyś km,reszta wedłóg wskazań kontrolek ponoć średnio wychodzi co 15 tyś km, ja wymieniam co 10 tyś km, wychodzi mi wymiana na dwa miesiące,kulam się na 10w40 castrol magnatec i nie narzekam ,i przekulane mam ponad 300 tyś km z tego 220 tyś km zrobiłem sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te oleje BMW w linku,mają takie same butelki jak oleje oryginalne FORD-MOTORKRAFT-mam takie u siebie i są tanie jak barszcz.Oleje dla FORDA i BMW prawdopodobnie robi ten sam producent,ale jaki to nie wiem,starsze bańki olejów FORD przypominały bańki MOBILA,oleje FORD dostępne są u mnie 15W40 10W40 5W30.Dostępne są w opakowańach 1l i 5l,tak samo pewnie jak oleje BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dla potwierdzenia dla niedowiarków :

 

http://www.allegro.pl/item134009362_olej_sil_ford_rozne_okazja_oryginal_5_10_15w.html

 

/ chodzi o opakowanie / pewnie i dla Mercedesa i pozostałych marek jest to samo tylko nalepka z logo inna .

 

W/g mnie olej ma spełniać wymagania zawarte w specyfikacjach określonych przez producenta a czy on ma logo czy nie ???? dywaniki na Allegro też go mają :mrgreen: / te po 40 - ści parę zł /

 

dla uzupełnienia - oryg. płyny BMW mają białe opakowanie , " etykietę " na opakowniu drukowaną w kolorze szaro zielonkawym a logo ma czarną obwódkę z szaro białą szachownicą

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te oleje BMW w linku,mają takie same butelki jak oleje oryginalne FORD-MOTORKRAFT-mam takie u siebie i są tanie jak barszcz.Oleje dla FORDA i BMW prawdopodobnie robi ten sam producent,ale jaki to nie wiem,starsze bańki olejów FORD przypominały bańki MOBILA,oleje FORD dostępne są u mnie 15W40 10W40 5W30.Dostępne są w opakowańach 1l i 5l,tak samo pewnie jak oleje BMW.

 

 

Ford-owskie oleje produkuje Mobil....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już weszliśmy na temat olejów Forda to napiszę że używam półsyntetyka 10W40 i zrobiłem na nim ok. 200tys dwoma autami: bmw 318is i oplem. W obu autach pracował w ekstremalnych warunkach (wysoka temperatura, wysokie obroty i obciążenia) i nigdy nie zawiódł. Ale mam jedną żelazną zasadę- dopóki silnik nie ma normalnej temperatury a nawet trochę dłużej, to czy zima czy lato - jadę delikatnie. Wiadomo olej rozgrzewa się dłużej niż woda w układzie chłodzenia (miałem w oplu wskaźnik temp. oleju i jak układ chłodzenia osiągał 90st to olej dopiero ok.50st).

Moim zdaniem marka oleju ma drugorzędne znaczenie bo jeśli zastosujemy nawet najlepszy syntetyk 0W... to nie zwalnia nas z obowiązku odpowiedniego obchodzenia się z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewazne ile przejedziesz. olej zmieniasz co 10000 (chyba ze masz nowoczesne auto z wydluzonymi okresami miedzy wymianami) lub co rok.czy mineral czy syntetyk nie ma roznicy.

 

Co 10 000 km. lub 1 rok powinno się robić przegląd okresowy, więc także wymieniać olej w silniku

Wydłużony okres międzyprzeglądowy ( :twisted2: LIPA :twisted2: )

...nowoczesne auta mają być konkurencyjne na rynku (więcej miejsca, lepsze wyposażenie i inne bajery), a najważniejsze mają być ekonomiczne w eksploatacji i serwisie

Niestety z doświadczenia wiem że 30 000 km. (w tych nowoczesnych) konstrukcjach to zdecydowanie za dużo :duh:

Niektóre marki wracają do poprzednich planów przeglądowych np.: RENAULT dotąd 30 000 lub 2 lata, teraz 20 000 / 15 000 lub 1 rok

 

Niestety te chwyty marketingowe nie wpływają korzystnie na zużycie części zamiennych pojazdu

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.