Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, 2 miesiące temu wsiadłem do auta i brak reakcji na przycisk start. Na wyświetlaczu informacja, że nie można uruchomić silnika. Udało mi się podłączyć telefonem i zczytać błędy, pokazało się z tego co pamiętam A103 i A114. Podładowałem akumulator bo miał 11.9 i kolejna próba podłączenia komputera już się nie powiodła. Auto z zablokowaną automatyczną skrzynią biegów, kolumną kierowniczą i kluczykiem w desce pojechało na lawecie do niezależnego serwisu BMW w okolicy trójmiasta, gdzie stoi od prawie 2 miesięcy bez diagnozy. Serwis próbował się podłączyć ISTA ale bez zapłonu to nie możliwe. W końcu innym programem udało im się podłączyć do CASa który podobno zgłosił jakiś "wewnętrzny błąd". CASa wysłali gdzieś do naprawy, gdzie go zbadali i podobno jedynym problemem był zimny lut który naprawili. Po powrocie CASa do serwisu okazuje się, że nic to nie dało i dalej nie ma komunikacji z autem. Serwis dalej próbuję odpinać poszczególne moduły ale coś im to nie idzie a mi się kończy czas i cierpliwość. Czy ktoś może ma pomysł jak podejść do tego problemu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co opisujesz to masz problemik z immo...

Próbowałeś odpalić zapasowym kluczykiem?

Po co Ci demontują poszczególne moduły?Pierwsze musisz mieć komunikację Kluczyk-Stacyjka-Cas wtedy dopiero puści blokada kierownicy i uruchomi się reszta obwodów...

Opublikowano
Z tego co pamietam, kluczyk zablokował się w desce, trzyma go chyba jakiś elektromagnes. Drugiego nie mam.. Serwis twierdzi ze pewnie coś jest na lini CAN i któryś moduł wariuje, dlatego odpinają po kolei co się da żeby to zweryfikować. Powiem szczerze ze strasznie im to wolno idzie i widzę ze sami nie wiedzą jak się za to zabrać. Może ktoś zna jakiegoś speca na Pomorzu który by to ogarnął lub podpowiedział jak to samemu zdiagnozować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro wypięli Cas to trzeba wykonać adaptację po ponownym wpięciu a skoro auto się nie chce łączyć to trzeba przemierzyć wtyk OBD i sprawdzić czego tam brakuje.

Jesli nie chce wypluć kluczyka to naleźy luknąć do schematu i podać napięcie na odpowiedni przewód a nqstepnie szukać przyczyny- trzeba posiadać dane pojazdu oraz nr vin

Źeby samemu zdiagnozować trzeba mieć auto...

Co posprawdzałęś zanim oddałeś auto do serwisu?

Opublikowano

Jedyne co udało mi się posprawdzać to zeskanować bimmer toolem:


A114 - CAS: Line fault, el. steering lock

A103 - CAS: Immobilizer bus fault


Po zczytaniu błędów, usunąłem je i podładowałem aku i od tego momentu brak możliwości połączenia z autem przez bimmer toola. Serwis też mówi że nie da się ISTA połączyć.


Niestety auto padło jak byłem na wyjeździe i nie miałem ani narzędzi ani nic żeby samemu potestować więc musiałem zawołać lawetę na której auto odjechało do serwisu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Noooo

Czyli odczyt komputera poinformował Cię o tym ,co napisałem w pierwaszym poście,a Ty oraz serwis prubujecie z uporem maniaka szukać połączenia z komputerem aby uźyć złotego środka - skasować bład ,zamiast naprawić usterkę którą zgłasza system nadzoru elektroniki pojaadu...Nie tedy droga.

Jakiej oczekujesz pomocy w zdiagnozowaniu pojazdu skoro własnie napisałeś w czym jest problem?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Mam problem z kodowaniem wyposażenia( hi-fi, grzanych foteli i świateł drl). A czy CAS moze blokować dostęp do modułu komfortu? Już kilku specjalistów próbowało i nikomu się nie udało. Występuje problem z komunikacją.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Siemanko,mam pacjenta E91 06r...

Z rana wychodze do pracy otwieram drzwi z kluczyka! (SCYZORYK DO WKŁADKI)

otwieram drzwi i oczom mym ukazuje sie bład rygla kierownicy...czerwony.

no i od tamtej pory nie działa nic kompletnie. pilot w stacyjyjce, nie załacza nawet poz1. Zapłonu...

Pare dni wczesniej zapaliła sie zołta kluczyka raz przekreslony a pozniej sam kluczyk zolty ale wszystko było spoko...

Opublikowano
Musisz zrobić reset elv przez komputer diagnostyczny. Załatwia to problem w 90% przypadków. Problem również może dotyczyć uszkodzonej blokady kierownicy lub modułu CAS
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Chyba że silniczek blokady rygla elv wyzionął ducha to trzeba rozbierać cała kolumnę - ja tak niestety miałem. Wtedy Albo nowy rygiel albo emulator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.