Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taka przypadłość , że od niedawna zdarza się , że nie wyłącza mi się wentylator chłodnicy . Motor n43 benzyna 2.0 . Wchodzę w menu, odpalam wskazanie temp cieczy i ruszam po nocy na zimnym silniku i tak np dziś w ten upał ( klima niewłączona ) - normalnie doszedł do tych swoich 105-112 st, akurat zrobił sie mały korek , włączył się wentylator , tyle, że kiedyś właczał się przy 112 -113 , a od jakiegos czasu tak przy 106 nawet potrafi . Po czym temp spada do 78-81 i... tak juz zostaje , mimo , ze ruszam z korka i czy obwodnica czy normalna droga i stała prędkosc , bez dawania w palnik ( co powoduje spadek temp ) , tylko zwykła jazda , a temp cały czas 80 - 81 , żaluzje otwarte i wentylator na obrotach duzych, jade tak przez miasto pół godziny a temp nic w górę . Wyłączyć go mogę jedynie wyłaczając silnik . A przecież powinien schłodzić do ok 80 i sie wyłaczyc i wtedy temp powinna sobie wzrastac powoli , az do ponownego załączenia. Dodam , ze mam wymieniony silnik na nowy ( 500 km przebiegu ) , nowa jest też ori pompa wody i termostat , ale...ze starego silnika przełożony jest stary czujnik temp cieczy . I na tym starym silniku również zacząłem zauwazac ten problem kilka miesiecy przed jego wymianą . Problem nasila się w gorące dni. Może to być walnięty czujnik temp cieczy i dawać błędne sygnały sterownikowi , co powoduje nienormalna prace wentylatora ? Czy cos jeszcze innego ?
Opublikowano

tez mnie sie to pare razy przytrafilo

jako ze jezdze z wlaczonym btoolem wiec zauwazylem

zupelnie randomowo sie to dzieje, raz sie zalaczy i chodzi az wylacze silnik raz sie zalaczy pochodzi z 15min niezaleznie od warunkow jazdy (temp cieczy 80st)

i wylaczy sie i niby wszystko jest ok

mowisz ze przyczyna moze byc czujnik temp cieczy?

Opublikowano
No nie wiem sam już , może cos ze sterownikiem silnika nie tak jest . Bo za to załączanie / wyłączanie wentylatora odpowiedzialny jest sterownik korzystający z sygnałów czujnika . I chyba nic innego już . Ale tak sobie pomyślałem , że skoro został do nowego silnika przełożony stary czujnik i tak jak w starym silniku przegrzanym , w nowym motorze tak samo się nie wyłącza , to może jakieś błędne odczyty temperatury daje do sterownika silnika i ten przedłuża pracę wentylatora w nieskończoność . Ale jak były temperatury na zewnątrz takie plus 20 st to wyłączał się po schłodzeniu . A przy takich około 30 st już sie nie wyłącza, a przecież powinien . Płyn chłodzący na full jest . Dziwne to , cos jest nie tak . Boje się , żeby sie w drugą stronę nie odwróciło , bo z kolei jak nie włączy wentylatora na czas , to mi sie przegrzeje nowiutki motor .
Opublikowano
Czyli cos jest na rzeczy skoro u Was tez takie cos występuje. Przez pierwsze 5 lat jak nim jeździłem nie robił tak nigdy, więc ewidentnie usterka jakaś . We wtorek jadę do dobrego mechaniora / elektryka poradzić się jeszcze , może komp coś wskaże . A czujnik zamówiłem i tak, w czwartek go wymieniam, bo to mały koszt , a dużo od niego zależy , napiszę jak się to skończyło .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czyli cos jest na rzeczy skoro u Was tez takie cos występuje. Przez pierwsze 5 lat jak nim jeździłem nie robił tak nigdy, więc ewidentnie usterka jakaś . We wtorek jadę do dobrego mechaniora / elektryka poradzić się jeszcze , może komp coś wskaże . A czujnik zamówiłem i tak, w czwartek go wymieniam, bo to mały koszt , a dużo od niego zależy , napiszę jak się to skończyło .

 

Jednak kogoś trafił ten problem co i mnie :roll: Czy udało Ci się ustalić przyczynę? U mnie w 335i jest dokładnie tak samo, zaczęło się to dziać w te upały 35st. + załącza się wentylator i póki nie zgaszę silnika chodzi cały czas, tyle, że w N54 włącza się tryb awaryjny i silnik prawie nie ma mocy, no może jak w 2.0 :mrgreen: .

Jak by Ci się udało ustalić co było przyczyną daj znać dla potomnych, żeby nasi fantastyczni mechanicy pół samochodu nie kazali wymienić.

Opublikowano

W sumie to wyszło na to, że tak ma on chodzić chyba, bo kiedy zrobiło się chłodniej na zewnątrz czyli jakos tak 18- 23 st , to albo się w ogóle nie włącza na te pełne obroty z otwartymi żaluzjami i tylko sobie kręci na małych obrotach przy zamkniętych żaluzjach - co jest niesłyszalne i nieodczuwalne w jeździe , albo w ogóle sie nie włącza . No chyba, że dłuższy postój w korku , to wiadomo - żaluzje otwiera i full obroty , ale na dużo krócej niż w upale 30st . A jak jest gorąco tak 29-32 st , to włącza się często i potrafi chodzić dłużej i temp płynu wtedy cały czas te 78-81 st. Ale wyłącza się w końcu , tyle, że po dłuższym czasie po prostu i wtedy temp płynu zaczyna rosnąć normalnie do tych 100 - 112 st. Usterka wentylatora byłaby wtedy , gdyby po wyłączeniu silnika nadal pracował .

A jesli sie wyłącza po wyłączeniu silnika , to ok . Wentylatorem steruje komputer i jak mu aktualnie potrzeba to tak nim kręci. Kupiłem sobie nowy czujnik temp płynu chłodzącego, ale jeszcze go nie zamontowałem , bo elektryk ( bardzo dobry gość od Bmw z Trójmiasta ) powiedział mi , ze to nie zmieni niczego raczej - te czujniki się nie psują praktycznie. Również po podłączeniu auta pod kompa żadnych błędów nie pokazało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.