Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , przeskanowałem komputer w poszukiwaniu błędów i pojawiają się takie

273600

245400

2F2C00

Wiem ze dotyczą mdz. Egr

Póki co nie wywala check engine


O czym dokładnie mogą świadczyć te błędy ? Po każdorazowym kasowaniu , wracają

Opublikowano
Znam ta stronę i odczytałem błędy , chodzi mi o ich interpretacje , może pojawienie się tych 3 błędów razem zwiastuje konkretna usterkę ? Gdyż jedna uszkodzona cześć generuje błędy następnej .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego przeczytaj jeszcze raz opis tych błędów i odnieś je do swojego auta.

Przyczyna usterki może leżeć w nieoczywistym miejscu.

Błędy nie mówią tylko o zaworze EGR.

Ja wiem ,że chciałbyś aby ktoś z forum napisał ci dokładnie która rzecz jest do wymiany. Niestety nie jesteśmy jasnowidzami.

Skopiuj opisy błędów . Wklej je do swojego tematu . Może ktoś się znajdzie , kto przybliży cię do rozwiązania twojego problemu?

Opublikowano

Sprawdzałeś wężyki podciśnien sterujących egr? U mnie uszkodzony był wężyk przed elektrozaworem sterującym bypassem. Wystarczy odpić wężyk i zassac, chyba ze masz vacuometr już bajka

Dwa z tych błędów dotyczą DPF, robiłeś test ? Bardzo jest zawalony ?

Opublikowano

Dzisiaj dokładnie porozgladalem się pod maska i zauwazylem ze kabel z egr był wypięty , po jego wpięciu błąd jednak pojawia się dalej , jeśli chodzi o test dpf to wyszedł on tak :

680rpm. -19hpa

2000rpm 3hpa

3000rpm. 24hpa

4000rpm. 21hpa


Filtr zapchany w 23%

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie to masz niesprawny EGR.

Ktoś go odpiął i najprawdopodobniej został w pozycji zamkniętej.

Zdejmij obudowę EGR i poproś kogoś aby troszkę pogazował silnikiem. EGR powinien wykonać jakieś ruchy....

Od ilu kilometrów jeździsz z tymi błędami i wyłączonym EGR???


Jakie jest ciśnienie wsteczne jak zgasisz silnik????



273600

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Odchyłki położenia między bieżącym pomiarem a pomiarem przeprowadzonym przy użyciu nowego siłownika z otwartym i zamkniętym zaworem recyrkulacji spalin są obliczane w fazie adaptacji zaworu recyrkulacji spalin.

Długotrwały błąd dryftu zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywany, gdy bezwzględna różnica między nowo wczytaną wartością adaptacyjną a wczytaną wartością adaptacyjną podczas pierwszego cyklu przekracza wartość graniczną.

Wartość graniczna: 7,25 %

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się, gdy aktywna jest funkcja adaptacji zaworu EGR.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Bez odbicia.

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

Wymień zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby napraw:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Zespół podciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR (może pęknąć membrana).

- Konwerter ciśnienia do zaworu EGR.

- Zespół podciśnienia zaworu EGR (może być rozerwana membrana).

Uważaj na węże porowate/pęknięte!

Jeśli system próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes



245400

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zmierzone ciśnienie spalin jest porównywane z wartością graniczną w celu monitorowania filtra cząstek stałych silnika Diesla. Wyjęty filtr lub znaczne uszkodzenie są wykrywane, jeśli przeciwciśnienie spalin jest poniżej tego limitu.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Regeneracja nie jest wykonywana.

- Strumień objętości spalin przekracza następującą wartość: od 280 m³/h do 350 m³ (w zależności od wersji).

Monitoring przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Usterka jest wprowadzana, jeśli jest obecna dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 2000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź, czy można było wyjąć filtr cząstek stałych (końcówka wydechu układu wydechowego pokryta sadzą).

2. Filtr cząstek stałych jest uszkodzony, jeśli spaliny wydostają się na filtr cząstek stałych, a rura wydechowa jest pokryta sadzą.

3. Jeżeli wylot spalin z filtra cząstek stałych i rura wydechowa nie są pokryte sadzą, ale kod usterki jest nadal zarejestrowany: Odłączony wąż od czujnika ciśnienia spalin lub uszkodzony czujnik ciśnienia spalin (kod usterki dotyczący czujnika ciśnienia spalin zalogowany).

Wpływ błędu

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

Jeśli czujnik ciśnienia spalin jest uszkodzony, dla czujnika ciśnienia spalin zapisane są błędy.

W przypadku wymiany filtra cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

© 2021 - BMWFaultCodes



2F2C00

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

System diagnostyczny monitoruje filtr cząstek stałych silnika wysokoprężnego pod kątem uszkodzeń części (poniżej minimalnej różnicy ciśnień).

Błąd jest wykrywany, gdy iloraz zintegrowanej różnicy ciśnień i zintegrowanej wartości progowej spadnie poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 1

Integracja odczytów ciśnienia rozpoczyna się przez pewien czas po włączeniu monitorowania.

Iloraz jest oceniany, gdy integracja odczytów ciśnienia przebiegała przez czas trwania okresu aktywacji.

Czas trwania: od 0 ms do 500 ms (w zależności od wariantu).

Okres załączenia: od 5 s do 60 s (w zależności od wariantu).

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Temperatura powierzchni filtra cząstek stałych silnika Diesla znajduje się między górną a dolną wartością progową.

Dolna wartość graniczna: od -100,04 °C do 449,96 °C (w zależności od wariantu).

Górna wartość graniczna: między 679,96 °C a 999,96 °C (w zależności od wariantu).

- Przepływ objętościowy przez filtr cząstek stałych diesla przekracza następującą wartość graniczną: od 280 m³/h do 400 m³/h (w zależności od wariantu).

Ponadto muszą być spełnione następujące warunki wstępne:

- Zmiana przepływu objętościowego spalin musi mieścić się między górną a dolną wartością progową.

Dolna wartość progowa: od -3276 m³/h do 500 m³/h (w zależności od wariantu).

Górna wartość progowa: 3276,7 m³/h

- Regeneracja filtra cząstek stałych silnika Diesla musi się udać.

Monitoring przebiega w sposób ciągły w następującej siatce czasowej:

100 ms

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Bez odbicia.

Plan serwisowy

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe

(pomiędzy czujnikiem ciśnienia spalin a jednostką sterującą DDE)

2. Sprawdź przewody giętkie między układem wydechowym a czujnikiem ciśnienia spalin.

(dla prawidłowego montażu, rozmieszczenia (załamania), przepuszczalności (możliwe koksowanie) i pęknięć).

3. Kontrola wzrokowa filtra cząstek stałych do silników diesla pod kątem uszkodzeń (przy wymontowanym układzie wydechowym). Jeżeli na wyjściu filtra cząstek stałych znajdują się osady sadzy, należy wymienić filtr cząstek stałych.

Jeśli poprzednie kontrole wypadły

pomyślnie : Wymień czujnik ciśnienia spalin.


Wpływ błędu

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany czujnika ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ emisji spalin.

W przypadku wymiany filtra cząstek stałych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Filtr cząstek stałych: wymiana rejestru.

© 2021 - BMWFaultCodes

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Musiałem jednak odpiąć kabel gdyż auto szarpało i straciło moc ,wydaje mi się ze poprzedni właściciel miał problem wiec go wypiął , z wypiętym auto jeździ bes problemu .

Jeśli chodzi o błędy z dpf to wydaje mi się ze poprostu czujnik jest do wymiany

Planuje wiec zamówić nowy egr nowy czujnik oraz waż który go łączy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musiałem jednak odpiąć kabel gdyż auto szarpało i straciło moc ,wydaje mi się ze poprzedni właściciel miał problem wiec go wypiął , z wypiętym auto jeździ bes problemu .

Jeśli chodzi o błędy z dpf to wydaje mi się ze poprostu czujnik jest do wymiany

Planuje wiec zamówić nowy egr nowy czujnik oraz waż który go łączy

 

Jeśli chodzi o czujnik różnicy ciśnień , najczęstsze opinie to należy kupować OE BMW.....


Gumowe przewody od w/w czujnika , jeden OE kosztuje ok. 130,- zł. i jest o długości ok 25cm.

Ja kupiłem metr przewodu paliwowego o wewnętrznej średnicy 7mm i zapłaciłem 12,- zł.


EGR .....tu są podzielone zdania, ....

Ja swój wyczyściłem zmywaczem do hamulców następnie posmarowałem smarem do tłoczków hamulcowych.

Mój zawór przed czyszczeniem nie był okopcony od strony mechanizmu ( część ruchoma znajdująca się pod plastikowym klipsem/zasłoną ). Jeżdżę bezobjawowo 30kkm, wcześniej mi się nie zacinał .

Niektórzy twierdzą ,że wyczyszczenie i posmarowanie EGR załatwiało sprawę tylko na chwilę. Myślę , że warto jest go reanimować...koledzy piszą ,że taki przegląd zaworu robią średnio co 40kkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to zapełnienie filtra DPF na poziomie 23% jest mega małe. Zamknięty zawór EGR mógł przyczynić się do tak małego przyrostu sadzy na dystansie 5000km...?

Najprawdopodobniej nie masz wypalania DPF???

Opublikowano

Wypalanie jest bardzo często inicjowane z tego co zauwazylem .

Zamowilem czujnik + przewód , cybanty ,egr + uszczelka - wszystko ori

Czy po montażu trzeba dokonywać adaptacji ?

Opublikowano

Panowie , dzisiaj zdjąłem obudowę egr , wyglada jak nowka , chodzi elegancko nic nie zacina - może trzeba go zaadoptować poprostu ? Jeśli się nie mylę to jest taka opcja w btool ?

Sprawdziłem przewód bypass również jest bez uszkodzeń

Opublikowano

Aktualizacja :

Nie wiem czy kogoś interesuje opisany problem , ale chciałbym się podzielić dotychczasowymi spostrzeżeniami:

Po wymianie czujnika ciśnienia wstecznego i wypaleniu dpf , zrobiłem już 310 km a popiół na poziomie 10g , wciąż przy nie sprawnym lecz odłączonym egr ( wiec spaliny lecą tylko w dpf) jest to zaskakujące bo wychodzi na to ze wcale takiej tragedii nie ma jeśli chodzi o dpf gdy nie ma egr.

Zauwazylem tez ze zepsuty czujnik ciśnienia wstecznego ma okresy gdy działa poprawnie ( w moim przypadku)wtedy błąd sam znika co było dla mnie niespodzianka i wydaje mi się ze jeśli komuś często wypala dpf to może być tak ze czujnik ma okresy gdy pracuje poprawnie , jest wiec możliwe ze nie zawsze komputer nas poinformuje o błędzie.

Jeździłem kilka dni z włączonym btool wiec dokładnie widziałem kiedy rozpoczyna się a kiedy kończy wypalanie wiec ten przebieg 310km i 10g popiołu jest w100% prawdziwe , dodam iż zauwazylem ze podczas wypalania dźwięk z tłumika robi się bardziej basowy ale to może tez dlatego ze mam wydech z 335i.

Jeśli chodzi o egr :

Ten który jest prawdopodobnie zepsuty nie ma śladów okopcenia i chodzi idealnie jednak po podłączeniu do instalacji i włączeniu silnika pracuje otwierając się i zamykając non stop - na biegu jałowym

Nagrałem to na filmiku jeśli ktoś chce to udostępnię - ale muszę wiedzieć jak

Ten nowy egr został podłączony tylko pod instalacje elektryczna i on zachowywał się zupełnie inaczej tzn był w jednej pozycji


Mam nadzieje ze komuś przyda się to info , jeśli będę miał czas to w weekend zamontuje nowy egr i wtedy będę wiedział czy ten start był faktycznie walnięty



Pozdrawiam

Opublikowano

Aktualizacja :

Egr wymieniony , banalna robota , wszystkie błędy poznikały , adaptacja ustawiona na 0,7 - z początku auto jakby ciut zamulone ale po paru km śmiga jak wtedy gdy egr był odłączony.

Wszystkie części których użyłem są ori.


Dziękuje za pomoc jaka od was dostałem.

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.