Skocz do zawartości

Kompresja w E34 M50B20 91r


bmw21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zmierzyłem ostatnio kompresję, oczywiście robiona na ciepłym silniku z otwartą przepustnicą.

1-12

2-12

3-12

4-12.5

5-10.5

6-11.5

Zrobiłem też pomiar z zamkniętą przepustnicą, to na wszystkich cylindrach było w miarę równe ciśnie.

Teraz pytanie, co może być przyczyną, nie chcę mi się wierzyć, że tylko te 2 bary różnicy, pomiędzy 4 a 5 cylindrem, robią aż takie zamieszanie, że mam benzynę w oleju, podczas odpalania bardzo szybko obroty spadają(praktycznie jakby miał zgasnąć), strasznie przerywa na wolnych obrotach, że aż po dłuższym postoju zaczyna dymić i czuć nie przepalone paliwo, nie wiem, może wina świec bo są już przeżytkiem i pora na ich wymianę.

Ogólnie, samochód zaczyna jechać od 3 tys obrotów, bo tak to ma muła, dodam jeszcze, że każda z cewek na wolnych obrotach pobłyskuje, jak położy się palec na cewce, to tak jakby te błyski były pod palcem, a gdy się dodaje gazu, błyski ustępują i tak przy 3 tysięcy obrotów praktycznie już ich nie widać.

Może, mam zapieczone pierścienie na 5 cylindrze, słyszałem że można nalać nafty do cylindra na noc i podobno pomaga, ale tego to nie wiem, bo mechanik ze mnie nijaki.

Dziękuję za odzew, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego podstawą naprawy jest odczyt błędów sterownika i podejrzenie na żywo temperatury silnika, powietrza i przepływu powietrza.

To nie wina kompresji ani cewek (chociaż wszystkie kwalifikują się do wymiany). Sprawdź jeszcze czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza benzyny do kolektora ssącego i odczytaj błędy. Na jakim osprzęcie jest silnik, bosch czy siemens ?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego podstawą naprawy jest odczyt błędów sterownika i podejrzenie na żywo temperatury silnika, powietrza i przepływu powietrza.

To nie wina kompresji ani cewek (chociaż wszystkie kwalifikują się do wymiany). Sprawdź jeszcze czy regulator ciśnienia paliwa nie puszcza benzyny do kolektora ssącego i odczytaj błędy. Na jakim osprzęcie jest silnik, bosch czy siemens ?

Pod komputer byłem podpinany, był błąd czujnika temperatury, objawy to bardzo ciężkie odpalanie na cieplym, po wymiane czujnika jest okej.

Nie wiem czy tak jest, ale wydaję mi się że świece dają już słabą iskrę, dlatego cewki przebijają, a przy większych obrotach silnik ma mniejsze zapotrzebowanie na isrkę.

Silnik na 95% mam na osprzęcie bosch, a ten regulator ciśnienia to jak sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdejm wężyk z regulatora od podciśnienia i będziesz widział czy nie cieknie z niego paliwo, oczywiście na pracującym silniku. Skoro tak żle pracuje na wolnych to musisz mieć błędy sondy, albo sonda już nie żyje i do wymiany, trzeba podejrzeć jej pracę. Wyczyść też zawór wolnych obrotów, bo może jest zacięty, ta przesłonka w nim ma luźno pracować.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kompresji to nafty nalac możesz to nic nie zaszkodzi tylko pamiętaj że po takim zabiegu musisz wymienić olej silnikowy. Możesz kilka setek nafty dać do oleju po nocnym moczeniu tłoków i odpalić na kilkanaście min


Fajki i cewki masz do wymiany. Masz iskry to nie ma takiej opcji żeby tak jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.