Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Przetrząsnąłem forum i nic na ten temat nie znalazłem na temat mojego problemu z lusterkiem lewym.

Lusterko 3 piny , taśma.

Problem polega na tym że mam cały czas podawane napięcie na pinie komunikacji lusterka.

Powinno to wyglądać w następujący sposób:

1 pin zasilane 12V

2 pin masa

3 pin komunikacja, napięcie powinno pojawić się w momencie sterowania, niestety tu jest stale podawane napięcie


Odpięcie sterownika nic nie zmieniło ( na odpiętym sterowniku również napięcie na komunikacji) przejrzałem wiązkę w drzwiach - nic podejrzanego...


Nadmienię, że prawe lusterko działa bez zarzutu (ustawianie i składanie).


Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?


pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to tak ma być z tego co wiem, że na komunikacji jest napięcie. Z tego co czytałem i pamkętam to na LIN jest chyba 12V, czyli z aku podczas braku komunikacji. Gdy jest komunikacja napięcie spada chyba o 1V. Te zmiany to dane. A z drugiej strony nie masz na komunikacji 12V? Jak zacząłeś temat to już sam sie zacząłem zastanawiać, ale wedługnie do przesyłu danych zawsze musi być jakieś napięcie.
Opublikowano

Cześć Jack, według mnie na komunikacji napięcie powinno się pojawić w momencie gdy na sterowniku wybierzesz konkretną funkcje sterowania lustrem, zadajesz zadanie "przesyłając napięcie".

Obecnie mam stałe napięcie 12 V na komunikacji co powoduje, że lusterko wciąż działa ( silniczki pracują) , czy tak powinno to wyglądać ???

Zaznaczę jeszcze raz, że gdy mam odpięty sterownik wciąż na komunikacji mam napięcie, tak samo zresztą z podpiętym.


" Gdy jest komunikacja napięcie spada chyba o 1V. Te zmiany to dane."

A swoją drogą spadek napięcia o 1V nie spowoduje zaprzestania pracy silniczków, no chyba że się mylę ?


pozdrawiam


P.S

Zmierzyłem napięcie:

1. Na wyłączonym zapłonie:

a. 1 pin i środkowy = 10,5 V

b. 1 pin i ostatni = 11,8 V


2. Włączony zapłon:

a. 1 pin i środkowy = 9,70 V

b. 1 pin i ostatni = 10,70 V


3 Włączony silnik:

a. 1 pin i środkowy = 11.70 V

b. 1 pin i ostatni = 12.75 V


4. Między pin 2 a 3 około 1V

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do sygnału LIN to wygląda to tak:

Network diagnostics: Network voltage in passive mode should be: close to Ubat. Active mode: <1,0V. To check BUS driver of the device, which is network-disabled (to check, if it does not load BUS line) – connect BUS connector via a resistor (1 .. 33 KOhm) to +12V. The voltage on BUS pin has to be close to +12V.

Czyli prawie miałem racje. Wpisz w google LIN BMW i poczytaj. Jest trochę materiałow. Co do pinów w lustetku. To są trzy, ponieważ na:

PIN 1 jest LIN

PIN 2 12V zasilanie

PIN 3 MASA

Tak to wygląda na schemacie, czyli na odwrót pooznaczałeś sobie piny. U ciebie w pomiarach pin 2 i 3 mają zasilanie. Pin1 to masa.tak mi się wydaję z twojego opisu. Ciężko jak samemu się tego nie robi. Ja bym się dobrał do płytki do której wchodzi taśma w lustetku. W tych autach to połączenie taśmy z płytką najczęściej jest uszkodzone przez zalanie.

Opublikowano

Dzięki Jack:

Wstawiłem zdjęcie, aby nie było że mój 1 pin jest Towim 3 ;)

Ponieważ z tego co poprzednio napisałeś o napięciach (komunikacja 1 V mniej), to mi po sprawdzeniu napięcia wychodzi, że komunikacja jest na 2 pinie , plus jest na pinie od ząbka prowadzącego wtyk (prawa strona), zaś masa na pinie zewnętrznym (bez ząbka, lewa strona)

a2cdedbb4efccbf6med.jpg


pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak w dokumentacji BMW wygląda schemat tych lusterek. Y5 to ludterko kietiwcy, Y6 pasażera. Schemat jak widać tyczy się 3 PIN lusterek. Wybrałem X3 2.0d, bo nie wiem jaki masz i jaki rok, ale myślę ze w lusterkach nic nie zmieniali.

Screenshot-20210619-171828898-1.jpg

Na schemacie masz piny i kolory kabli RT to czerwony , BR brązowy, SW czarny itd. widać, że komunikacja LIN schodzi się w jeden kabel.

Opublikowano

Mam 3 przewody: brązowy , zielony z czerwonym i brązowy z czerwonym


I teraz pytanie, który jest od czego ?


BMKa to E83 , 2005r, MPakiet

Opublikowano

Witam, dziś całe popołudnie "gmerałem" w lusterku, rozebrałem je i dzięki sugestii Jack odkryłem, że pod rantem dekielka osłaniającego elektronikę sterowania lustrem mam utlenienie ścieżki miedziane, wilgoć zrobiła swoje. Odczyściłem wszystko zrobiłem mostek a nawet dwa , ponieważ dwie ścieżki były utlenione i lusterko ożyło :D

Nowe luty zabezpieczyłem klejem na gorąco.

I tak oto skończyła się przygoda z nie działającym lusterkiem.


pozdrawiam

  • Dziękuję 1
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam 

Podepnę się pod temat  

kupiłem E61 2008 rok fotele w pełni elektryczne z pamięcią 

nie działały lusterka wypięta wtyczka od lusterka lewego 

po wpięciu wtyczki przestaje działać sterowanie szyb wszystkich 

co może być przyczyną 

kody błedu to ,  0093C9 i 0093CA KGM  Brak komunikacji LIN z lusterkiem zewnętrznym P i L

czy może być nie oryginalne lusterko może było wymieniane 

jak sprawdzić samo lusterko czy działa czy można je podłączyć na krótko

z góry  dziękuję za każdą wskazówkę

pozdrawiam Jarek 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.