Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanownych kolegów chciałbym się doradzić. Mam taki przypadek wypadanie zapłonów losowe i czasami długo kręci przy odpalaniu. Wszystko dzieje się niezależnie czy jest na PB czy LPG. Kiedyś podobnie mi odpalał i miałem do wymiany czujnik położenia wałka ale był błąd czujnika. Może ktoś podobnego miał.
Opublikowano

Sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie.

Świece kiedy zmieniałeś?


Pozdrawiam

Opublikowano
Świece nowe wymieniłem, psikałem samostartem ale bez zmian w pracy silnika. Czekam teraz na odmę będę wymieniać i wtedy przeglądane cały dolot. Zastanawia mnie czy to nie bedzie jakiś czujnik może położenia wału. Niedługo czeka mnie trasa 1500km i chciałbym ogarnąć ten temat.
Opublikowano
Coraz gorzej odpala po odpaleniu trochę telepie potem się stabilizuje. Błędów nie ma. Możecie podpowiedzieć bo odpiołem czujnik wałka po prawej stronie i w inpie vanos stoi jedna i druga strona. Czy tak powinno być?
Opublikowano
Znalazłem nieszczelność w dolocie zostało naprawione. Wymieniłem też odmę. Silnik pracuje aksamitnie. Mam pytanie może ktoś podpowie. Jeszcze rano długo kręcił zanim odpalił. Czy muszę zrobić adaptacje/kalibracje po tym lewym powietrzu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaptacje sam robi dostosowująć dawkę do powietrza.


Jeśli będzie się powtarzało to możliwe, że czujnik położenia wałka nie łapie.


Co do nieszczelności - Sprawdź jeszcze kilka rzeczy które mogę Ci podać z goświadczenia:

- DISA - Zobacz czy po odpaleniu ramię sięrusza, jak tak to działa, ale dla pewności odkręć, sprawdź oring i klapkę czy nie ma luzów.

- Z tyłu kolektora od strony grodzi masz gumowe zaślepki i wężyki od podciśnienia. Zobacz czy są całe, dobrze je wymienić, po kilkunastu latach potrafią być poparciałe i puszczają, wężyki podcisnienia idą po lewej stronie silnika, zegnij, zobacz czy popękane.

- Odmę oczywiście wymieniłeś z orurowaniem? Dobrze sprawdzić czy odpływ jest drożny, wyciorem można przetkać dla pewności.

- Uszczelki pokrywy zaworów można teżwymienić jak są stare, przy okazji wymienić uszczelnienia na vanosie - prosta robota - a jak już tam jesteś to zobacz podstawę filtra oleju - uszczlka za kilka pln, wymiana też szybko idzie.

Opublikowano
Dziekuję za odpowiedz. Odmę wymieniałem komplet z rurkami i wycior też był przy bagnecie. Wszystkie wymienione przez Ciebie rzeczy mam zrobione. Zastanawia mnie jak odpalam rano jak załapie silnik to telepie ikopci na czarno przez chwilę i czuć paliwem. Albo za dużo paliwa albo za mało powietrza. Jak to zdiagnozować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skasuj adaptacje.

Sprawdź wskazania czujnika temperatury.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.