Skocz do zawartości

G11 a duże koło - nie bać się?


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do tych z Was, którzy doświadczyli jazdy G11/12 z dużą felgą. Kombinuję z zamówieniem "mojego demo" (już na forum gdzieś wspomniałem, że jak mi BMW odrzuciło zamówienie na G32 640ix ze względu na restrykcje, to dostałem od dilera w Warszawie ofertę na 740d, której nie dało się odmówić). Auto jest na 20-calowych kołach (model 817 dwukolorowy)... Tak patrzę na nie i mało są urokliwe, nie ma co się oszukiwać. Diler, widząc moje rozterki, podsunął mega ofertę także na koła m-performance, kute 21-calowe. O profil nie boję się szczególnie (245/35 przód; 275/30 tył) - takie same kapcie (tylko 20-cali) miałem kiedyś w F10


Tylko zanim się zdecyduję na domówienie tych 21-calowych kół (opony pirelli jakieś z *), to chciałem zaczerpnąć z Waszych doświadczeń. Jak G11/12 sprawuje się na takich kołach? Jakieś szczególne przeciwwskazania, albo potencjalne konsekwencje, o których powinienem wiedzieć? Nie wiem... jakiś negatywny wpływ na x-drive albo pneumatykę? Nie chcę zaserwować sobie w przyszłości kłopotu albo kosztów w serwisie


(zakładam, że mogę bez stresu założyć koła kupione w salonie BMW, składające się z felg BMW oraz opon błogosławionych gwiazdką oraz ROF, ale... wolę się upewnić)


Dzięki!

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pirelli pzero to optymalny wybór jeśli chcesz mieć opony z homologacją oraz dobre parametry. Zaznaczę wyraźnie że wypowiadam się o tym modelu wyłącznie jako o produkcie z gwiazdką . Mają one oznaczenie LS ( Luxury saloon) . Są one sporo cichsze niż pozostałe pzero ( 69db vs 72) .

Odebrałem samochód na bridgestone potenza 001 . Opony katastrofa jeśli chodzi o komfort jazdy ( hałas zewnętrzny plus to co się przenosi do samochodu) .

Kupiłem pzero i jest super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla mnie komfort na 20" w 7mce jest średni, 21" osobiście niechciałbym mieć w aucie na codzień. Nie wiem jak wyglada ich waga wzgledem tych 20", o których mowisz, ale zakładam że taki rozmiar fajnie lata pry mocniejszym silniku, 740d przy 20" mam wrażenie, ze już się u mnie męczy.


Rozważam właśnie przejście na 750i LCI i też myślałem nad innymi kołami, ale w G11 przy LCI jest straszna bieda z wyborem. Jedyne ładne koła to te z 760Li ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie komfort na 20" w 7mce jest średni, 21" osobiście niechciałbym mieć w aucie na codzień. Nie wiem jak wyglada ich waga wzgledem tych 20", o których mowisz, ale zakładam że taki rozmiar fajnie lata pry mocniejszym silniku, 740d przy 20" mam wrażenie, ze już się u mnie męczy.


Rozważam właśnie przejście na 750i LCI i też myślałem nad innymi kołami, ale w G11 przy LCI jest straszna bieda z wyborem. Jedyne ładne koła to te z 760Li ;)

 

Te m performance 21-calowe felgi są kute, więc w miarę lekkie jak na ten rozmiar (wg. internetów przód waży ok. 12.8kg / sztuka, a tył ok. 13.4kg; dla porównania lane 20-calowe są o 1-1.5kg cięższe na sztuce)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zodiac: nie wiem, o jakich felgach mówisz, odnosząc się do 760Li. Ja zamówiłem do auta takie (styling 650M):


9107e98ec76e78dadfa02ba9ecb9ed83.jpg


Są lżejsze i - moim zdaniem - dużo ładniejsze od seryjnych 817, które widać tu:


fd7a02b0ea570625fc42b20ef29c314d.jpg



(Nota bene, auto, na które czekam, będzie w tym samym lakierze, jak to G12 na drugim zdjęciu; Donington Grey; a.k.a. „Joe Achilles style” ;) )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolor piękny, sam sie zastanawiałem, czy nie wziąc M5 w tym kolorze, ale żona stwierdziła, że jeśli ma się zgodzić na M5, to tylko czarne. I co zrobić, jak żyć ;)


Mi się w G11/G12 najbardziej podobaja te koła:


2018-BMW-M760i-00019-768x512.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, No to faktycznie. Żałować Cię trzeba… kto by zniósł jazdę czarnym M5??? ;)


A koła… kwestia gustu. Jak dla mnie, to są za masywne i prędzej widziałbym je w SUVie jakimś


Bardziej podchodzą mi filigranowe, wieloramienne… najbardziej te z Alpina…



Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam standardowe 20" z M760 i jest bardzo komfortowo i nigdy w życiu nie brałbym większych, jakbym nie musiał. Spokojnie można je pokrzywić na polskich dziurach, 21" na pewno będą się krzywić bardziej/częściej.

Poza tym standardowa zasada, można wziąć najtańsze (bez dopłaty) felgi do auta i zostawić na zimę, a dokupić sobie jakie się chce potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir dobre rozwiazanie to bylaby mozliwosc zamowienie samochodu na zimowkach i wtedy na lato kupujesz co chcesz. Niestety mozesz zamowic auto tylko na lecie wiec przeznaczając felgi z produkcji na zime zostajesz z nowymi letnimi oponami. Co do giecia sie felg to niekoniecznie wieksze beda sie czesciej giac. Kwestia materialu. Mi 20cali z mpakietu sa proste, a 19cali zima pogiete wszystkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
No to ze mnie kiepska księżniczka, bo nie czuję żadnej różnicy między 20 i 21”. Na żadnej z tych felg nie nazwałbym siódemki autem przesadnie komfortowym. Progi zwalniające przejeżdża gorzej niż ów kilkunastoletni golf mojej małżonki, o którym wspominam w mojej sygnaturze (16”, standardowe sprężyny). Jak dla mnie, w siódemce jest zaskakująco twardo - co nie znaczy, że mi to przeszkadza. Wolę tak, bo mam (może złudne) poczucie lepszej kontroli nad samochodem i wydaje mi się, że lepiej rozumiem, co się z nim dzieje

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może i kiepska. Być może mniejsza jest różnica między 20 i 21, niż między 19 i 20, a może po prostu małe doświadczenie z różnymi samochodami.

G11 nie jest przesadnie komfortowa jeśli chodzi o resorowanie. Jeśli chodzi o hałas w kabinie też nie rozpieszcza. Ale to jest BMW i takie są po prostu ustawienia. Jednym to pasuje drugim nie.

Na szczęcie ma inne zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej


żeby nie zakładać nowego tematu mam pytanie w sprawie kół - za miesiąc mam odebrać nowe 730xd i chciałem dokupić do nich od razu komplet kół zimowych.


znalazłem bardzo dobrą ofertę na Double Spoke 630-19" - https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_4557-komplkolo-zimowe-double-spoke-630-19/i60491#part01


i teraz najważniejszy problem - mam w opcjach 2NH sportowy układ hamulcowy ( niebieski ), natomiast na ww. stronie pisze iż ta felga nie pasuje do "Zest. dopos. - hamulce sport. czerwone"


Mi wydaje się żę ta felga spokojnie powinna podejść ( opcja 2NH to nie to same co hamulce m-performance ) natomiast ASO twierdzi że nie jest takie pewne i lepiej wybrac 20 cali... :)


pytanie do was, czy ktoś orientuje się w tym temacie ? bo nie bardzo uśmiecha mi sie 20 cali na zimę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do 730d będzie pasować 19" dedykowane do G11 bez żadnego problemu. Niemożliwe, ze ASO nie może tego potwierdzić.


Mialem sportowe hamulce niebieskie, teraz w 750i mam czarne i z zimówkami 19" nie ma problemu (chociaż wyglądają słabo i nie wiem czy nie kupie w kolejnym roku 20" jeśli dalej będę autem jeździł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie bać się! :)


Tylko ostrożnie na progach zwalniających, unikać wjeżdżania na wyższe krawężniki, omijać głębsze studzienki. Tak zdroworozsądkowo traktować koła i będzie ok. Zawsze może trafić się jakaś losowa dziura, ale wtedy każda felga może się poddać…


Na 20” auto wygląda dobrze i jeździ dobrze

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.