Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko od dłuższego czasu odczuwam cholerny brak mocy do mniej więcej 2000tysi obrotów (turbo nastawnik przepływka wszystko jest ok ) problem wdg mnie tkwi w zaworze EGR.

Zauważyłem że po ograniczeniu go w bimmertools do wartości 0.7 w tym zakresie obrotów moc się zauważalnie podniosła ale i tak jest nędza. Za to jak jest but w podłodze to idzie jak szalona . Czytałem troche o zasadach jego działania i dziwi mnie jedno , w każdej teorii jego działania napisane jest że EGR na wolnych obrotach , na zimnym i przy małym obciążeniu silnika jest zamknięty. A u mnie wysterowanie pokazuje około 13-20% no w sensie ze nawet na wolnych jest otwarty. Za to podczas mocnego przyśpieszenia już się domyka. (i wtedy działa git) Jak jest u was ? Czy na wolnych obrotach zamyka się czy jest uchylony ?


edit Może nie tyle co do 2000tysi obrotów , raczej gdy jeżdze muskając pedał gazu lub nie wciskając go mocno bo jak wcisne mocno to jezdzi OK

Opublikowano

EGR możesz wyczyścić. To dość prosta operacja i potrafi zażegnać problem z zacinającym się zaworem tak, jak w moim przypadku. Od prawie 2 lat spokój.


Pytanie tylko, czy to na pewno EGR? Zrób mu porządną diagnostykę komputerową. W moim przypadku EGR się zacinał, sypał błędami, jednak auto jeździło normalnie.

ad®ian™
Opublikowano
Pod obciążeniem Egr się zamyka. Czyli na wolnych obrotach jest otwarty, jak depniesz to się zamknie po czym jak osiągnie założone obroty to znowu się otwiera. Tak to w dużym uproszczeniu działa.
Opublikowano
OK dzięki ale problem już rozwiązałem . EGR założyłem inny na podmiankę działał tak samo. Ściągnąłem kolektor aczkolwiek syfu w nim nie było .klapy wirowe eleganckie nastawnik OK. Winą okazał się ten przełącznik elektryczny który próżniowo steruje gruszką od bypass-u EGR. Niby tylko kwestia temperatury spalin ale na zimnym silniku odzyskał moc.
Opublikowano
Jednak nie , jak auto przestoi noc czy dwie pozniej po uruchomieniu działa tragicznie nie równo , szarpie , nie ma mocy tragiczna reakcja na gaz (egr działa ok ) . Ale jak się dogrzeje jest OK ?? ręce już opadają
Opublikowano
To weź go tymczasowo zaślep dla próby. Zrób podkładkę z blachy na łączeniu chłodnica spalin kolektor dolotowy. Wtedy ci spalin nie puści do kolektora. Zobaczysz czy lepiej jedzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtryski sprawdzone ? Nawet w najprostszy sposób czyli w iście jakie są korekty ? Czepiłeś się tego egeru a to zapewne nie to ...
Krzysztof
Opublikowano
korekty są ok 0,50 +0.83 -0.41 + 0.26 robiłem tez przelewowy i po poltorej minuty menzurki byly napelnione praktycznie identycznie.Cisnienie na szynie rail też OK rzeczywiste jest zgodne z zadanym.Uzylem też jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków fueldat datacol podobno dobry ale zero reakcji. Ogólnie paliwowy zostawiłbym w spokoju. Zauważyłem jeszcze ze przy uchylonym EGR cisnienie doładowania się zmniejsza. Cisnienie doładowania trzyma sie zadanego tylko w sytuacji gdy EGR jest domkniety. Widzę tu pewną zależność z utrata mocy ale biorąc pod uwage że na drugim EGRze jest zachowanie jest identyczne tj otwiera sie na zimnym i wolnych obrotach śmiem twierdzić że problem nie leży w samym zaworze
Opublikowano
Teraz do braku mocy dołączył jeszcze błąd 285300 lambda Signal Voltage too high. Wymieniać sondę czy widzicie powiązanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Błąd jest zgłaszany, jeśli nielinearyzowana wartość sygnału sondy lambda przekracza wartość graniczną podczas normalnej pracy sondy lambda przed katalizatorem.

Wartość graniczna: 3200 mV

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Do monitorowania muszą być aktywne następujące warunki wstępne:

- Kalibracja jest nieaktywna.

- Ogrzewanie sondy lambda jest aktywne.

- Napięcie sondy lambda może przekroczyć wartość graniczną przy zwiększonym ciśnieniu spalin. Dlatego przefiltrowane ciśnienie spalin w miejscu montażu sondy lambda musi znajdować się poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 1700 mbar

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki F

Usterka jest wprowadzana, jeśli jest obecna przez okres dłuższy niż następujący okres (czas odbicia): od 500 ms do 2000 ms (w zależności od wersji).

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczki

2. Sprawdź układ wydechowy pod kątem szczelności i uszkodzeń.

Jeśli poprzednie kontrole są OK:

Wymień czujnik tlenu przed katalizatorem.

Wpływ błędu

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania Control

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany czujnika tlenu należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ emisji spalin.

© 2021 - BMWFaultCodes

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.